ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پیش بینی قیمت دلار (روزهای سرنوشت ساز برای دلار)

پیش بینی قیمت دلار (روزهای سرنوشت ساز برای دلار)قیمت دلار در هفته گذشته به کانال ۵۲ هزار تومان رسید و همچنان بین کانال ۵۱ هزار تومان تا ۵۲ هزار تومان تومان در نوسان است

قیمت دلار در معاملات پشت خطی تا ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان پایین آمده بود؛ فعالان بازار بارها اعلام کرده بودند که روند صعودی دلار هیجانی است و احتمال اصلاح قیمت ها وجود دارد. این پیش‌بینی درست از آب در آمد و اسکناس آمریکایی تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان عقب نشینی کرد.

از بازار ارز تهران که بگذریم، نرخ دلار در همسایگی ایران نیز صعودی شروع به کار کرد و تا ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت اما در ادامه نزولی شد. قیمت دلار هرات دیروز با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد اما تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد.

فارغ از بازار دلار ، نرخ حواله درهم دیروز با ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داد و پایا ن هفته گذشته با ۱۴ هزارو ۳۳۰ بازگشایی شد و تا ۱۴ هزار و ۳۷۰ تومان بالا رفت اما در نهایت با ۱۴ هزار و ۲۸۰ تومان بسته شد.

در فضای سیاسی ایران و جهان، هفته گذشته یک خبر توجه معامله گران را به خود جلب کرد؛ خبری که اولین بار رویترز منتشر کرد و مدعی شد که یک نفتکش در دریای عمان توسط ایران توقیف شده است. ساعاتی بعد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تایید و اعلام کرد که نفتکش متخلف سوئز راجان که در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود را توقیف کرده است؛ نفتکشی که به نیکولاسST تغییر نام داده است.

ماجرای تنش آمریکا و ایران بر سر نفتکش‌ها به دومین ماه سال جاری برمیگردد؛ ۷ اردیبهشت ماه امسال، رسانه‌ها اعلام کردند یک نفتکش که حامل محموله‌ای متعلق به ایالات متحده آمریکا بوده با پرچم جزایر مارشال در آب‌های تنگه هرمز توقیف شده است. کمتر از یک هفته بعد هم نیروی دریایی ایران دومین نفتکش با پرچم پاناما را در خلیج‌فارس را توقیف کرد. بررسی ها نشان می دهد در آن زمان قیمت دلار که از ۴ اردیبهشت در حدود ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان معامله می‌شد، به ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان(معادل۵/۹۹ رشد) در روز ۱۱ اردیبهشت رسید. اما این وضعیت پایدار نماند و با فروکش‌کردن هیجانات ارزی ناشی از تنش یادشده، نرخ دلار در ۲۴ اردیبهشت -یعنی کمتر از 2 هفته- تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد و در هفته انتهایی اردیبهشت هم روند کاهشی دلار سرعت گرفت.

فارغ از بازار دلار ، قیمت اونس طلا تا ۲۰۳۸ دلار بالا رفت اما تا سطح ۲۰۲۸ دلار ریزش کرد. در تهران هم قیمت طلا ۱۸ عیار طبق سایت اتحادیه طلا به ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید که در مقایسه با روز قبل ۵ هزار و ۳۰۰ گران شده بود. همچنین طبق اعلام سایت مذکور قیمت سکه امامی در یک قدمی کانال ۳۲ میلیون تومان قرار دارد . قیمت سکه ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران بازارهای مالی محدوده ۵۰ هزار تومانی را منطقه مهمی برای دلار می‌دانند که ساختار فعلی قیمت در این منطقه شکل گرفته و قیمت تثبیت شده است. آنها محدوده قیمتی ۵۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵۴ هزار تومانی را سقف مقاومت فعلی دلار می‌دانند و معتقدند موضوع انتخابات و تورم‌های سال آینده آرایش دلار را دستخوش تغییر می‌کند.

برخی کارشناسان اقتصادی دلار را در مسیر صعودی پلکانی می‌دانند و معتقدند در هفته‌ آتی نیز روند این اسکناس محدوده ۵۱ هزار تومانی، با نوسانات ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی است.
منبع : اقتصادنیوز - تجارت‌نیوز
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.