ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بزرگترین خرید تاریخ در دنیای گیم - گام بزرگ مایکروسافت در سال 2022

بزرگترین خرید تاریخ در دنیای گیم - گام بزرگ مایکروسافت در سال 2022مایکروسافت روز سه‌شنبه ۲۸ دی 2022 اعلام کرد اکتیویژن (AcTiVision)، یک شرکت آمریکایی تولید کننده گیم های معروف جهان از جمله بازی ندای وظیفه یا کالاف دیوتی، را به قیمت 68.7 میلیارد دلار می‌خرد.

این بیشارین مبلغی است که تاکنون برای یک تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای پراخت می‌شود و صاحب‌نظران معتقدند که نشانه دیگری از تلاش گسترده شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال برای تسلط بر آینده مجازی است.

مایکروسافت با مالکیت شرکت «اکتیویژن» می‌تواند با سایر تولیدکنندگان بزرگ بازی‌های رایانه‌ای از جمله سونی و تن سنت رقابت کند.

پرداخت ۶۸٫۷ میلیارد دلار برای خرید «اکتیویژن» به معنای خرید هر سهم این شرکت به مبلغ ۹۵ دلار است که حدود ۱۲ دلار از آخرین ارزش‌گذاری سهام «اکتیویژن» بیشتر است. به همین دلیل برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که نهادهای ناظر بر معاملات تجاری بزرگ در آمریکا به این موضوع ایراد بگیرند.

در بخشی از این قرار داد، مایکروسافت تعهد داده است که در صورت لغو این معامله به دلایل قانونی حداقل سه میلیارد دلار به «اکتیویژن» پرداخت کند و این نشان می‌دهد که مایکروسافت از تأیید این معامله توسط نهادهای ناظر اطمینان دارد.

کارشناسان فناوری‌های دیجیتال تخمین می‌زنند که درآمد بازی‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸۰ میلیارد دلار بوده است و تا سال ۲۰۲۴ به حدود ۲۱۸ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.