ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سقوط تاریخی قیمت نفت!

سقوط تاریخی قیمت نفت!با آغاز معاملات این هفته در بازارهای مالی جهان قیمت نفت و ارزش شاخصها در بازارهای مالی جهان شاهد افت چشمگیری بوده است.

در معاملات اولیه امروز قیمت هر بشکه نفت برنت به بالای ۳۱ دلار هم رسید که البته با ادامه معاملات این نرخ اصلاح شد؛ قیمت نفت با این حساب بیش از ۲۰ درصد افت داشته است.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت هم تا کمی بیش از ۲۷ دلار پایین آمد که بعدا البته کمی افزایش یافت.

قیمت امروز نفت کمترین نرخ این کالا در حدود ۴۹ ماه اخیر بوده است. بازارهای جهانی هم به تبعیت از سقوط نفت شاهد فروش عمده سهام توسط سهامداران و افت قابل ملاحظه بود.

شاخص فوتسی ۱۰۰ در بازار بورس لندن، که متشکل از سهام ۱۰۰ شرکت بزرگ در بریتانیاست شاهد افت ۸ درصدی بود که در سه سال اخیر بی سابقه بود.

پیشتر هم روند مشابهی در بازارهای آسیایی و اروپایی طی شده بود؛ شاخص نیکی ژاپن و شاخص کلی بازار سهام استرالیا به ترتیب شاهد ۵ درصد و ۷/۳ درصد کاهش بودند که این بیشترین افت روزانه از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون بوده است.

در بازار سهام فرانکفورت هم ارزش شاخص کلی بازار سهام آلمان نزدیک به ۶ درصد افت کرد.

قیمت هر اونس طلا هم در ابتدای معاملات امروز مرز ۱۷۰۰ دلاری را رد کرده بود تا ۱۶۵۹ دلار پایی آمد؛ تا پیش از ظهر امروز البته قیمت هر اونس طلا با اصلاح قیمت به ۱۶۷۷ دلار رسید.

سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی جهان نگران تبعات اختلاف میان اوپک و روسیه در بازار نفت هستند که هفته پیش برای کاهش تولید به توافق نرسیدند.

سه روز پیش (جمعه ششم مارس) اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، و روسیه بر سر کاهش تولید به توافق نرسیدند.

اعضای اوپک تصمیم داشتند با گرفتن موافقت دیگر تولیدکنندگان برای ثبات بازار، روزانه یک و نیم میلیون بشکه‌ از تولید خود بکاهند که این اتفاق نیافتاد.

با شیوع ویروس کرونا نگرانی از کاهش تقاضای نفت در بازارهای جهانی باعث پایین آمدن قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد.

چین بزرگترین وارد‌کننده نفت در جهان است و به طور متوسط حدود ۱۴میلیون بشکه نفت در روز مصرف می‌کند.

از آنجا که هواپبماهای سراسر جهان پروازهای خود به چین را به حالت تعلیق درآورده‌اند و محدودیت‌های مسافرت در داخل این کشور هم اعمال شده، شیوع ویروس کرونا احتمالا در تقاضا برای سوخت هواپیماها تاثیر زیادی خواهد داشت.

اخیرا خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که از مصرف روزانه نفت در چین ۲۰ درصد یعنی معادل کل نفت مورد نیاز ایتالیا و بریتانیا کاسته شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.