ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جزئیات کشف یکی از عظیم ترین میادین نفتی تاریخ ایران منتشر شد

جزئیات کشف یکی از عظیم ترین میادین نفتی تاریخ ایران منتشر شدبیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، امروز در یک نشست خبری جزییات میدان جدید نفتی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز گذشته خبر آن را اعلام کرد را برای خبرنگاران تشریح کرده و نام این میدان نفتی را "نام آوران" خوانده و آن را "دومین مخزن نفتی بزرگ کشف شده در ایران" دانست و گفت: "این میدان یکی از عظیم ترین میادین نفتی است که در تاریخ ایران کشف شده است. ما قبلا در این مناطق میادینی مانند منصوری، سوسنگرد و ... داشتیم و حالا زیر این میادین یک لایه نفتی جدید کشف کردیم."جزئیات کشف یکی از عظیم ترین میادین نفتی تاریخ ایران منتشر شد
به گفته آقای زنگنه این اکتشاف با "پیشرفته‌ترین روش‌های اکتشافی انجام شده" و در ابتدا با ۳ حلقه چاه از سال ۹۵ شروع شده بود.

وی گفت که "حجم لایه قدیمی این میدان حدود ۳۱.۳ میلیارد بشکه بوده و حجم نفت جدید کشف شده حدود ۲۲ میلیارد بشکه است".

زنگنه گفت که این میدان نفتی در "وسعتی به اندازه ۲۴۰۰ کیلومتر مربع و در عمق ۳۱۰۰ متری" قرار دارد و "یک لایه نفت دار به اندازه ۸۰ متر" کشف شده که به اندازه "۵۳ میلیارد بشکه حجم" دارد و "البته امکان گسترش این میدان به جنوب غربی و شرقی هم وجود دارد".

وزیر نفت ایران گفت که "مقدار برداشت از میدان جدید تابع تکنولوژی و فناوری است".

روشن نیست که چه میزان از ذخایر درجای نفت اعلام شده، قابل برداشت خواهد بود، اما در صورتی که حجم قابل توجهی از این میزان قابل برداشت باشد می تواند رتبه ایران را میان کشورهای صاحب نفت جهان تغییر دهد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.