ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کیبورد مکانیکی چیست؟ + معرفی ارزان ترین کیبورد مکانیکی های بازار

کیبورد مکانیکی چیست؟ + معرفی ارزان ترین کیبورد مکانیکی های بازارمنظور از صفحه کلید مکانیکی، کیبوردهایی است که برخلاف کیبوردهای معمولی در میانه‌ی بازه‌ی حرکتی خود عمل می‌کنند.

کیبوردها مکانیکی چه تفاوتی با کیبوردهای معمولی دارند؟ برای درک بهتر این موضوع باید به زیر کلیدهای یک صفحه کلید نگاهی انداخت. زیر دکمه ی کیبوردهای معمولی را اگر مشاهده کرده باشید، لاستیک های گنبدی شکلی را مشاهده میکنید که با فشردن دکمه به پائین میروند و با یک پوسته ی پلاستیکی نازک و حساس ارتباط برقرار میکنند تا دستور ورودی شما به کامپیوتر ارسال شود. بنابراین تا وقتی ارتباط بین لاستیک و مدار برقرار نشود کلید عمل نمیکند و به همین دلیل شما باید همواره کلید را تا انتها فشار دهید. وضعیت در کیبورد لپ تاپ ها نیز چندان جالب نیست. عمق کلید این دستگاه ها بسیار کم است و بازخورد جالبی را به کاربر منتقل نمیکنند.

احتمالا تا اینجا متوجه شدید که تمام تفاوت اصلی بین کیبوردهای مکانیکی و دیگر کیبوردها به نوع کلید یا به اصطلاح سوئیچ آنها خلاصه میشود. شکل و عملکرد این نوع سوئیچ ها کاملا متفاوت با نوع کلیدی است که در بالا برای کیبوردهای معمولی توضیح دادیم. کلیدهای مکانیکی نیز تفاوت هایی با هم دارند. کلیدهای شرکت Cherry MX در انواع مختلف آبی، سبز، قهوه ای، شفاف، مشکی و قرمز در صفحه کلیدهای مکانیکی تولیدکنندگان مختلف استفاده میشوند که از نظر نوع عملکرد و مقدار نیروی مورد نیاز برای فشار دادن تفاوت هایی با هم دارند. در کلیدهای Cherry MX، زمانی که شما کلیدی را فشار میدهید، حرکت عمیقی به داخل محفظه ی کلید صورت میگیرد و ارتباطی بین دو اتصال فلزی صورت میگیرد. در اکثر کیبوردهای مکانیکی از سوئیچ های Cherry MX استفاده میشود اما در این بین سازندگانی مانند ریزر یا استیل سریز وجود دارند که از سوئیچ های مکانیکی انحصاری خود استفاده میکنند و بعضا از طول عمر بالاتر و عملکرد سریع تری برخوردارند.

یک صفحه کلید مکانیکی میتواند شما را تبدیل به یک تایپیست حرفه ای تر کند. چرا که حسی که از فشار دادن و بازخورد آنها دریافت میکنید تسلط شما را به مراتب افزایش میدهد.

کیبورد مکانیکی واژه‌ی جدیدی در دنیای کیبورد و بالاخص کیبوردهای حرفه‌ای گیمینگ نیست اما شاید کمی مبهم و تازه به نظر برسد. کیبوردهای مکانیکی با توجه به اینکه کلیدهای بهتری دارند، قیمت بالاتری دارند و معمولاً بیشتر مورد توجه گیمرها و کاربران حرفه‌ای هستند.

خرید یک کیبورد مکانیکی خوب، بیشتر از هرچیزی مربوط به راحتی شما با کیبورد می‌شود. برخی ویژگی‌های دیگر مانند کلیدهای کنترل صدا، نورپردازی و حالت ماکرو وابسته به نیازهای شما، اهمیت پیدا می‌کند.

در ادامه فهرست ارزانترین کیبوردهای مکانیکی بازار را مشاهده نمایید :
#1
کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500PRO

کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500PRO

کیبورد رپو (Rapoo) وی500پرو یکی از ارزان قیمت ترین کیبورد مکانیکی های بازار می باشد. این محصول یکی از کیبوردهای کاربردی و خوش‌ساخت است که مخصوص گیمینگ می باشد. مهم‌ترین ویژگی‌ V500PRO کلیدهای مکانیکی آن است که سرعت پاسخ‌دهی بالایی را برای آن به همراه آورده است. این ویژگی به گیمر این اجازه را می‌دهد تا بتواند با خیال راحت‌تری بازی کند و دیگر نگران این نباشد که در هنگام فشردن هم‌زمان چند کلید، یک یا چند عدد از آن‌ها در بازی ثبت نشوند. نور پس‌زمینه قابل تنظیم و ظاهری شیک از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند که هم می‌توانند تداعی‌گر یک صفحه‌کلید گیمینگ و... ادامه
مزایا :
  • جدا شدن کلید ها
  • صدای خوب کلید ها
  • داشتن ۱۲ حالت مختلف برای نمایش بک لایت
  • بک لایت خوب
  • کامل مکانیکال بودن کلید ها
  • RGB بسیار زیبا
  • مناسب برای استفاده طولانی
قیمت : 1,700,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
#2
کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500 Alloy Version

کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500 Alloy Version

قیمت : 1,770,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
#3
کیبورد مکانیکی شیاومی مدل Yuemi

کیبورد مکانیکی شیاومی مدل Yuemi

قیمت : 2,890,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
#4
کیبورد مکانیکی مخصوص بازی لاجیتک مدل G513 Carbon

کیبورد مکانیکی مخصوص بازی لاجیتک مدل G513 Carbon

قیمت : 5,100,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
#5
کیبورد مکانیکی مخصوص بازی ریزر مدل Ornata Chroma

کیبورد مکانیکی مخصوص بازی ریزر مدل Ornata Chroma

قیمت : 5,700,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.