ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جنگ اقتصادی آمریکا و چین با بالاترین سطح خود رسید + تهدید ترامپ برای فشار شدید اقتصادی

جنگ اقتصادی آمریکا و چین با بالاترین سطح خود رسید + تهدید ترامپ برای فشار شدید اقتصادیپس از آن که دونالد ترامپ از تصمیم‌ خود برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین خبر داد، پکن بلافاصله اعلام کرد در مقابل تعرفه ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را افزایش خواهد داد.

بدین ترتیب جنگ اقتصادی میان دو قدرت نخست اقتصادی دنیا جدی‌تر شده و ناظران از نگرانی تاثیرات منفی این نبرد تعرفه‌ای بر اقتصاد جهان سخن گفته‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که بارها گفته "بردن جنگ تعرفه‌ها کار راحتی است"، دیروز (دوشنبه) اعلام کرد از انجا که مذاکرات اقتصادی میان واشنگتن و پکن به نتیجه نرسیده تصمیم گرفته به حدود ۵۰۰۰ کالای چینی وارداتی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه ای ۱۰ درصدی ببندد.

او تهدید کرده در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات تجاری میان دو کشور، سقف این تعرفه ها را به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد و همچنین در صورت مشاهده رفتار تلافی جویانه از سوی چین، باز هم اقلام چینی بیشتری را شامل تعرفه بندی‌های جدید کند.

چین اعلام کرده یکی از حوزه‌هایی که بنا دارد تعرفه واردات آن از آمریکا را افزایش دهد گاز طبیعی مایع است؛ صنعتی که صاحبان آن از حامیان جدی دونالد ترامپ‌اند و با توجه به نزدیکی انتخابات میان دوره‌ای کنگره در این کشور، می‌تواند موجب نارضایتی رای‌دهندگان حامی آقای ترامپ شود.

در واکنش به این تصمیم چین، آقای ترامپ در توییتر به دولت چین هشدار داده که از تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات میان دوره‌ای کنگره که کمتراز دو ماه دیگر برگزار خواهد شد پرهیز کند.

آقای ترامپ تاکید کرده: "اگر کشاورزان، مزرعه‌داران و کارگران صنعتی ما هدف قرار داده شوند، چین باید منتظر واکنش اقتصادی سریع و محکم ما باشد."

آقای ترامپ با وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین و با احتساب تعرفه‌هایی که پیش‌تر برای ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی وضع کرده بود، عملا نیمی از کل واردات چین به کشورش را نشانه گرفته و چنانچه در همین مسیر گام بردارد به زودی تمامی کالاهای وارداتی از چین به آمریکا که حدود ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد شده شاهد افزایش تعرفه خواهد شد.

اقدامی که می‌تواند پیامدهایش به زودی در زندگی روزمره آمریکاییان مشاهده شود و ممکن است رهبران حزب جمهوری خواه در کنگره این کشور را که نگران شکست در انتخابات ماه نوامبر هستند را برآشفته کند.
منبع : CNN
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.