ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شکست بزرگ اقتصادی ترامپ / شکاف تجاری آمریکا به بالاترین حد رسید

شکست بزرگ اقتصادی ترامپ / شکاف تجاری آمریکا به بالاترین حد رسیدکسر تجاری آمریکا با باقی جهان به بیشترین میزان در ده سال اخیر رسیده است که ضربه ای به طرح های دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای کاهش این شکاف است.

کسر تجاری اختلاف میان میزان کالاها و خدمات وارداتی آمریکا در مقابل صادرات آن است. کاهش این شکاف از سیاست های اصولی دونالد ترامپ بوده است. اما در سال ۲۰۱۸ حجم صادرات آمریکا کمتر از واردات آن بود و به این ترتیب کسر تجاری این کشور به ۶۲۱ میلیارد دلار رسید.

آقای ترامپ ادعا می کند که سایر کشورها آمریکا را "تیغ می زنند" و خواهان کاهش تعرفه آنها بر کالاهای وارداتی از آمریکا و خریداری بیشتر محصولات آمریکایی است.

با این حال آمارهای رسمی نشان می دهد که هرچند صادرات کالا و خدمات از آمریکا سال پیش ۱۴۸.۹ میلیارد دلار افزایش یافت، اما میزان واردات نزدیک به ۲۱۸ میلیارد دلار جهش داشت.

به این ترتیب شکاف تجاری آمریکا به بالاترین حد از سال ۲۰۰۸ رسید؛ همان سالی که جهان و آمریکا با یک بحران مالی روبرو شدند.

کسر تجاری کالاها و خدمات در ماه دسامبر هم ۵۹.۸ میلیارد دلار بود که بالاترین رقم در ده سال گذشته بود.

"مرد تعرفه"

آمریکا هم اکنون درگیر یک جنگ تجاری با چین است که به افزایش تلافی جویانه تعرفه ها میان دو طرف منجر شده. آمریکا پیش از شروع این کشمکش چین را به اعمال روش های غیرمنصفانه تجاری متهم می کرد.

دو کشور هم اکنون مشغول مذاکره در این باره هستند و گمان می رود تا پایان ماه مارس به توافق برسند.

داده های تازه نشان می دهد که شکاف تجاری میان آمریکا و چین سال گذشته ۴۳.۶ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۴۱۹.۲ میلیارد دلار رسید. این ناشی از کاهش صادرات آمریکا و افزایش واردات از چین بود.

آقای ترامپ در ماه دسامبر با توصیف خود به عنوان "مرد تعرفه" اخطار داد که اگر دو کشور به توافق نرسند، دست به کار خواهد شد.

کسر تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا هم در سال ۲۰۱۸ به اندازه ۱۷.۹ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۱۶۹.۳ میلیارد دلار رسید که این هم ناشی از افزایش صادرات اتحادیه اروپا به آمریکا بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.