ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شوک بزرگ در اقتصاد / ترامپ 300 میلیارد دلار تعرفه علیه کالاهای چینی وضع کرد

شوک بزرگ در اقتصاد / ترامپ 300 میلیارد دلار تعرفه علیه کالاهای چینی وضع کرددونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرده ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین را هدف ۱۰ درصد تعرفه جدید قرار می‌دهد.

آقای ترامپ چین را متهم کرده که به وعده‌اش برای خرید محصولات کشاورزی بیش‌تر از آمریکا عمل نکرده است. انتظار می‌رود چین نیز به زودی در یک اقدام متقابل، تعرفه اقلام وارداتی از آمریکا به این کشور را افزایش بدهد.

تعرفه جدید تنها یک روز پس از بازگشت هیات مذاکره‌کننده آمریکایی از شانگهای چین اعلام شده است.

هیاتی به سرپرستی استیو منوچین وزیر دارایی آمریکا که به نظر می‌رسد ماموریتش ناموفق بوده زیرا دونالد ترامپ که اخیرا موافقت کرده بود در جریان مذاکرات تعرفه‌ای بیشتری وضع نکند، روز پنجشنبه (اول اوت) در یک رشته توییت غیرمنتظره از وضع یک تعرفه ۱۰ درصدی خبر داد.

او گفت که این تعرفه از یک ماه دیگر یعنی روز یکم سپتامبر برای ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی چین اجرا می شود.

دونالد ترامپ پیش از این هم تعرفه‌ای ۲۵ درصدی برای حداقل ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین وضع کرده بود. به این ترتیب در پی تصمیم تازه آقای ترامپ، همه کالاهای چینی که وارد بازار آمریکا می‌شوند حالا با تعرفه‌های بالاتری رو به رو خواهند شد.

آمریکا می‌گوید چین باید توافقی را بپذیرد که در ماه مه امسال آن را رد کرده بود. این در حالی‌ست که پکن با رد فشارهای آمریکا می‌گوید آماده است که جنگ تجاری فعلی را به طور نامحدود ادامه بدهد.

انتظار می‌رود چین هم به زودی تعرفه‌های جدیدی علیه کالاهای صادراتی آمریکا وضع بکند.

کارشناسان هشدار داده‌اند که جنگ تجاری دو غول اقتصادی دنیا می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد؛ یک نبرد فرسایشی که می‌تواند پیامدهای جدی برای اقتصاد جهانی داشته باشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.