ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

۲۰۶ تیپ ۲ با تیپ ۳ چه تفاوت هایی دارد؟

۲۰۶ تیپ ۲ با تیپ ۳ چه تفاوت هایی دارد؟۲۰۶، یکی از محبوب ترین خودروهای بازار ایران است که پس از پراید نیز یکی از پر خرید و فروش ترین های بازار خودروی کشورمان نیز می باشد. این خودرو، توسط ایران خودرو در چندین تیپ به بازار خودرو کشورمان عرضه شده است که تیپ 2 و تیپ 5 این خودرو از پرتقاضاترین تیپ ها هستند. اما در این بین سوالی که برای اکثر طرفداران 206 پیش می آید این است که بین تیپ 2 و تیپ سه این خودرو چه تفاوت هایی وجود دارد؟

اضافه شدن رینگ آلومینیومی و ترمز‌های عقب دیسکی به مدل‌های تیپ ۳ از بارزترین تفاوت های بین این دو تیپ می باشد. تیپ 3 پس از ۱۰ سال وقفه در تولید با پسوند پانوراما توسط ایران خودرو دوباره تولید شد و حالا کنار آن فقط نسخه‌های تیپ ۲ در خط تولید باقی ماندند. ۲۰۶ تیپ ۲، ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو به‌شمار می‌آید و مدل‌های تیپ ۳ با تقریبا ۳۰ میلیون تومان گران‌تر در بازار خرید و فروش می شوند. از طرفی رصد بازار نشان می‌دهد فروشنده‌های ۲۰۶ تیپ ۲ الان ارقامی نزدیک به ۲۰۰ درصد بیشتر از نرخ کارخانه را به خریداران پیشنهاد می‌دهند و مدل‌های تیپ ۳ در آستانه ورود به جمع خودرو‌های نیم‌میلیاردی قرار گرفتند.

اختلاف قیمت ۳۱ میلیونی تیپ 3 و تیپ 3 در قیمت کارخانه

اختلاف قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ در کارخانه حدود ۳۱ میلیون تومان است. در آخرین فهرست اعلام شده از سوی ایرانخودرو که برای دی‌ماه امسال است، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲، به ۱۵۰ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان رسیده و ایرانخودرو قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ را در کارخانه ۱۸۱ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان اعلام کرده است. به‌این ترتیب ۲۰۶ تیپ ۲ را باید ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو در کارخانه بدانیم. از طرفی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ که با اسم پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانورما شهرت پیدا کرده است، آن را بعد از ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۴۰۵ و سه مدل از خودرو‌های خانواده پژو پارس، به ششمین محصول ارزان‌قیمت ایرانخودرو در کارخانه تبدیل می‌کند. بد نیست بدانید باوجود روند صعودی قیمت‌ها که از تقریبا از سه ماه پیش کلید خورده است، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ مثل سایر خودرو‌های داخلی در کارخانه طی این مدت ثابت بوده است.

قیمت 206 تیپ 2 و 3 در بازار چقدر است؟

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده و فروشنده‌های تیپ ۳ یا همان پانورما ارقامی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند. البته رقم ۴۵۰ میلیون تومانی را روز شنبه ۱۰ دی سایت‌های تخصصی که یک جور مرجع برای اعلام قیمت خودرو به‌حساب می‌آیند، به‌عنوان قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ درنظر گرفتند وگرنه در بازار آزاد فروشنده‌هایی هستند که با ارقام بیشتری برای این مدل دنبال مشتری می‌گردند. مثل فروشنده پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ با رنگ مشکی، که در تهران با قیمت ۴۶۵ میلیون تومان آگهی شده است. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ هم درحالی به‌طور میانگین به ۴۹۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که بیت آگهی‌های مربوط به این خودرو، ارقام بالای ۵۰۰ میلیون زیادی به‌چشم می‌خورد. حالا اگر همان ارقام ۴۵۰ و ۴۹۵ میلیون تومان را به‌عنوان قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ در بازار آزاد مدنظر قرار بدهیم، آنوقت اختلاف قیمت این دو مدل در بازار و کارخانه به ترتیب ۲۰۰ و ۱۷۵ درصد برآورد می‌شود.

تفاوت ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ در بازار مدل‌های دست‌دوم

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانورما کمتر از یک سال پیش وارد بازار شد و کف قیمت مدل‌های دست‌دوم آن توسط فروشنده‌ها حدود ۴۲۰ میلیون تومان است. مثل فروشنده‌ای در تهران که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانورما مدل ۱۴۰۱ را با کارکرد دو هزار و کیلومتر، ۴۵۰ میلیون تومان تعیین کرده است. تقریبا با همین مشخصات یعنی کارکرد زیر پنج هزار کیلومتر، شرایط فنی و بدنه سالم و سال تولید ۱۴۰۱، می‌شود ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده را با قیمت ۴۲۵ میلیون تومان پیدا کرد. فروشنده دیگری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ را با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر، نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان می‌فروشد و بین مدل‌های کارکرد ۲۰۶ تیپ ۳، می‌شود چنین مدلی را با قیمت ۴۲۵ میلیون تومان پیدا کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.