ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هدف از نوشتن کتاب چیست ؟

هدف از نوشتن کتاب چیست ؟افراد زیادی دوست دارند که کتابی را چاپ کنند اما همه ی این افراد نویسنده نیستند بلکه هر کس هدف خاصی از نوشتن دارد . یکی از هدف های افراد از نوشتن کتاب به شهرت رسیدن است .

هر فردی هدف خاصی از نوشتن کتاب دارد به عنوان مثال یک شاعر یا داستان نویس می خواهد که شعرها و داستان های کوتاه خود را چاپ کند هم به دلیل این که آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارد هم به درآمد برسد .

اساتید دانشگاه نیز می خواهند نتایج سال ها تلاش و تحقیقات خود را در کتابی چاپ کنند تا هم دانشجویان از آن استفاده کنند هم این که با چاپ کتاب به اسم خودشان موجب بالا رفتن اعتبار خود بین دیگر اساتید شوند .

دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی نیز علاقه ی زیادی به چاپ کتاب دارند ، آن ها می توانند پایان نامه ی خود را تبدیل به کتاب کرده و چاپ کنند .
چاپ کتاب برای این دانشجویان در مصاحبه ی دکتری ، دفاع پایان نامه و آینده ی شغلی آن ها تاثیر زیادی دارد .

شناسایی مخاطب :

نویسنده ی خوب باید هدف خود را از نوشتن کتاب مشخص کند تا با مشکلات کم تری روبه رو شود . یکی از بزرگ ترین مشکلات به فروش نرفتن کتاب است ، اگر شما هدف تان را از نوشتن کتاب مشخص کنید دچار این سری از مشکلات نخواهید شد .
به عنوان مثال اگر شما برای کودکان کتاب می نویسید باید متناسب با روحیات و نیازهای آن ها بنویسید . کتاب های رنگی و با تصاویر زیاد برای کودکان جذاب است علاوه بر این کتاب باید موضوع و محتوای مناسبی نیز داشته باشد زیرا والدین در هنگام خرید کتاب برای کودکان به محتوای آن توجه زیادی دارند .

مزایای کتاب برای مخاطب :

کتاب نوشتن علاوه بر این که مزایای زیادی برای نویسنده دارد ، برای افرادی که کتاب می خوانند نیز مفید است زیرا آن ها با مطالعه ی کتاب موجب افزایش آگاهی و اطلاعاتشان می شوند و با دید بهتری به مسائل و مشکلات زندگی خود نگاه می کنند .
البته در چند سال گذشته به دلیل بالا رفتن قیمت کتاب افراد کم تری اقدام به خرید کتاب می کنند زیرا افراد زیادی توان خرید کتاب با ارسال رایگان را ندارند اما این امر برای نویسنده ها مشکل ساز شده است زیرا کتاب آن ها به فروش نرفته و دیده نمی شود .

البته جای نگرانی نیست اگر نویسنده ای کتاب خوب بنویسد و محتوای جالبی داشته باشد حتما مخاطبان خاص خودش را پیدا کرده و به فروش می رود .
اما تعداد زیادی از کتاب های دانشگاهی هر ساله به فروش می رود زیرا سالیانه تعداد زیادی دانشجو وارد دانشگاه می شوند و ملزم به خرید تعدادی کتاب نیز می شوند .
نویسندگان باید به این نکته توجه کنند که با تعیین کردن هدف خود از نوشتن کتاب هم مشکلات کم تری خواهند داشت و هم این که به موفقیت بیشتری خواهند رسید .

مراحل نوشتن کتاب توسط نویسنده :

نوشتن کتاب
  • نوشتن متن کتاب
  • ویرایش متن
  • صفحه آرایی
  • طراحی جلد

مراحل تولید کتاب توسط ناشر :

  • ثبت در کتابخانه ی ملی
  • تایید وزارت بهداشت
  • چاپ کتاب
  • اعلام وصول

مزایای چاپ کتاب چیست ؟

با چاپ کتاب مشهور شوید :

در سراسر دنیا نویسندگان از افراد محبوب و سرشناس هر جامعه ای به شمار می روند ، به همین دلیل یکی از مهم ترین مزایای چاپ کتاب به شهرت رسیدن است .

اگر نویسنده ای کتابی با محتوای خوب و خلاقانه بنویسد در کوتاه ترین زمان ممکن به نویسنده ی محبوبی تبدیل خواهد شد .

زمانی که کتاب یک نویسنده مورد استقبال زیادی قرار می گیرد علاوه بر این که موجب بالا رفتن اعتماد به نفس او می شود بلکه انگیزه ای قوی برای نوشتن دوباره نیز پیدا می کند .

البته باید یادآور شویم که نقش ناشر در به شهرت رسیدن نویسنده بسیار زیاد است پس بهتر است حتما از یک ناشر حرفه ای و کاربلد کمک بگیرید .
مزایای چاپ کتاب کسب درآمد

کسب درآمد :

یکی دیگر از مهم ترین مزایای چاپ کتاب کسب درآمد است ، البته امروزه به دلیل افزایش قیمت کاغذ قیمت چاپ کتاب نیز بالا رفته است و دیگر مانند گذشته از درآمد بالا خبری نیست .

البته با نوشتن آثار ارزشمند و ماندگار می توان به درآمد بالا رسید . اما باید بدانید که راهی وجود دارد که موجب کاهش هزینه های چاپ کتاب می شود و اگر شما از لحاظ بودجه محدودیت داشته باشید می توانید کتاب خود را در تیراژ پایین چاپ کنید .

هم چنین اگر کتاب شما مورد استقبال زیادی قرار بگیرد اسپانسرها نیز با شما همکاری خواهند کرد و هزینه ی چاپ کتاب شما کاهش می یابد .

شما با فروش سری اول کتاب های خود مبلغ مناسبی کسب خواهید کرد البته باید خود را برای چاپ دوم کتاب آماده کنید .
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.