ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

به آتش کشیدن کتاب هری پاتر توسط یک کشیش خبرساز شد!

به آتش کشیدن کتاب هری پاتر توسط یک کشیش خبرساز شد!کشیش‌های کلیسایی در شمال لهستان کتاب‌هایی را به دلیل توهین به مقدسات سوزاندند که در میان آن‌ها یک نسخه از هری پاتر هم به چشم می‌خورد.

یک گروه مسیحیت انجیلی (شاخه‌ای از پروتستانیسم) به نام "بنیاد اس‌ام‌اس از بهشت" در صفحه فیسبوکش عکس‌هایی را از سوازندن کتاب در شهر گدانسک منتشر کرد.به آتش کشیدن کتاب هری پاتر توسط یک کشیش جنجالی شد!
آن‌ها همچنین مجسمه کوچک یک فیل و یک ماسک قبیله‌ای را هم روی توده کتاب‌ها گذاشتند و سوزاندند. این گروه عکس‌ها را به همراه متن‌هایی از انجیل در محکومیت جادو در فیسبوک منتشر کردند.

این گروه متنی را با این مضمون منتشر کرد: "خیلی از کسانی که تمرین جادوگری می‌کنند، این کتاب‌ها را جمع می‌کنند و پیش چشم همه آتش می‌زنند. بنابراین آن‌ها هم ارزش‌هایشان را در نظر می‌گیرند و متوجه می‌شوند که این کار به انجامش می‌ارزد."

مجموعه کتاب‌های هری پاتر نوشته جی‌کی‌ رولینگ به عنوان پرفروشترین داستان چاپ شده تاریخ در نظر گرفته می‌شود و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه آن در جهان فروخته شده است.

بعضی از موضوعات مسیحیت در مرکز این داستان قرار دارند از جمله نبرد هری پاتر با شیطان که در چارچوب نبرد با جادوگر سیاه، لرد ولدرمورت دیده می‌شود.

دولت محافظه‌کار لهستان پشتیبان ارزش‌های سنتی‌ مسیحیت است و کلیسا نقشی بسیار تاثیرگذار در جامعه لهستان دارد.

با این حال ماه گذشته کلیسا گزارشی را منتشر کرد که در آن از آزار جنسی بچه‌ها توسط نزدیک به ۴۰۰ کشیش لهستانی بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ پرده برداشته بود.

پست "بنیاد اس‌ام‌اس از بهشت" با انتقادهایی از جانب کاربران فیسبوک روبرو شد. یک کاربر در این شبکه اجتماعی نوشت: "هنوز کسی را ندیده‌ام که با نام هری پاتر به او تجاوز شده باشد، به قتل رسیده باشد و یا پولش را دزدیده باشند. با نام انجیل؟ بله. خبر بدی است آقایان."

یک کاربر دیگر هم از نوشته سال ۱۸۲۳ هاینریش هاینه، شاعر آلمانی نقل قول کرد: "جایی که کتاب‌ها سوزانده شوند، در پایان انسان‌ها سوزانده می‌شوند."

گفته هاینه را می‌توان یک پیشگویی به شمار آورد چرا که نازی‌ها در سال ۱۹۳۰ یک نمایش بزرگ از کتاب‌سوزان راه انداختند و از جمله کتاب‌هایی که سوزانده شد، آثار نویسنده‌های یهودی بود. کمی بعد نازی‌ها در راستای ایدئولوژی نژادپرستانه‌شان شروع به سوزاندن قربانیان یهودی کردند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.