ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ماجرای وحشت بازیکن مشهور NBA از ترور هواداران اردوغان در لندن

ماجرای وحشت بازیکن مشهور NBA از ترور هواداران اردوغان در لندنانس کانتر، یکی از بازیکنان ان‌بی‌ای گفته که از بیم طرفداران رجب طیب اردوغان برای بازی بسکتبال به لندن نمی‌رود. او اصالتا اهل ترکیه است و از منتقدان سرسخت رئیس جمهوری این کشور به شمار می‌رود. کانتر که از بازیکنان تیم نیویورک نیکز است، گفته که از بیم ترور سفر لندن را لغو می‌کند.

او قرار بود در روز هفدهم ژانویه به همراه تیمش در مقابل تیم واشنگتن ویزارد بازی کند. این بازی در چارچوب رقابت‌های ان‌بی‌ای است و برای جذب مخاطبان جهانی است که در لندن برگزار می‌شود.انس کانتر، گفته که انتقادهایش از آقای اردوغان سبب شده دولت این کشور به او حساس باشد.

او در انتقاد از آقای اردوغان تا آنجا پیش رفته که او را "هیتلر قرن حاضر" خوانده است. آقای کانتر گفت که نگرانی او نه از جانب خود رئیس جمهوری ترکیه که از "هواداران دیوانه" اوست.

او می‌گوید که بسیاری او را به مرگ تهدید می‌کنند و اینکه "در چند روز گذشته صدها بار تهدید شده‌ام." اما اینها باعث نشده که او از مواضع خود ضد آقای اردوغان کوتاه بیاید: "می‌خواهم همه دنیا، حقیقت را درباره آنچه در ترکیه روی می‌دهد بدانند." به گفته او مقام‌های امنیتی تیم نیویورک، به او گفته‌اند که اگر به لندن برود، ناچار خواهد بود تمام روز در هتل بماند و اجازه گشت و گذار در شهر را نخواهد داشت.

او گفته که عاشق هری پاتر است و دیوانه‌وار دوست دارد لندن را ببیند اما نمی‌تواند ریسک چنین سفری را بپذیرد.

بعد از کودتای نافرجام ترکیه در سال ۲۰۱۶ آقای اردوغان فتح‌الله گولن، روحانی مقیم آمریکا، را متهم به دست داشتن در کودتا کرد. آقای گولن این ادعا را رد کرده است.

آقای کانتر که در یکی از مدارس شبکه هواداران آقای گولن درس خوانده بود هم جهت این روحانی را می‌گیرد. گزارش شده که او در آمریکا بارها به دیدار این روحانی رفته است.

او می‌گوید که دولت ترکیه اجازه خروج پدر و مادرش از کشور را صادر نمی‌کند.

واکنش نیویورک نیکز


مایک باس، یکی از سخنگویان ان‌بی‌ای به بی‌بی‌سی گفته که لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا بارها در خارج از کشور بازی‌ برگذار کرده، اما این مشکل برای بار نخست است که بیان می‌شود.

از آن طرف تیم نیویورک نیکز می‌گوید که آقای کانتر به دلیل مشکلات مربوط به ویزا نمی‌تواند در این سفر همراه تیم باشد.

ادعایی که آقای کانتر رد می‌کند و می‌گوید که تیمش به دلیل اینکه نمی‌خواهد به حواشی دامن بزند چنین می‌گوید و مشکلی از بابت ویزا وجود ندارد.

تیم نیویورک نیکز هنوز به این ادعا پاسخی نداده است.

آقای کانتر همچنین گفته که اگر دولت بریتانیا، سلامت او را تضمین کند او برای بازی به لندن خواهد رفت.

در سال ۲۰۱۷ وقتی که آقای کانتر برای سفر به رومانی رفته بود، گذرنامه او را لغو کرد. این اقدام باعث شد که او سفرش را زودتر به پایان ببرد و به آمریکا باز گردد.

او مقیم آمریکاست و تا دو سال دیگر می‌تواند به شهروندی این کشور درآید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.