ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کشف صدها شی باستانی مایاها در غار خدای جگوار!

کشف صدها شی باستانی مایاها در غار خدای جگوار!باستان‌شناسان مکزیکی در کاوش غار «بالاماکو» واقع در منطقه باستانی «چیچن ایتزا» در شبه جزیره یوکاتان مکزیک، صدها شیء باستانی مایا را کشف کردند.

اکثر اشیاء کشف‌شده در این غار نشان از برگزاری آیین‌های مذهبی دوران پیشاکلمبیایی یا دوران پیش از ورود اسپانیایی‌ها دارد. این غار در شرق هرم باستانی «الکاستیلو» یا «کوکولکان» واقع شده است.

اهالی روستایی در نزدیکی این غار ۵۰ سال پیش وجود این اشیاء را گزارش داده بودند و باستان‌شناس به محل اعزام شده بود. اما به دلایلی نامعلوم، این شخص تصمیم گرفت ورودی غار را مسدود کند. به گفته باستان‌شناسان، این کشف مهمترین کشف باستانی در مکزیک از دهه ۵۰ میلادی تا کنون است.کشف صدها شی باستانی مایاها در غار خدای جگوار!
صدها شی‌‌ء یافت‌شده در گذر زمان آسیب زیادی ندیده‌اند و اطلاعات زیادی درباره شهرمایا به باستان‌شناسان می‌دهند. آتش‌دان‌ها و ظرف‌های سفالی یافت شده حاوی غذا، یشم، استخوان و دانه‌هایی است که مایاها به خدایان خود هدیه می‌کردند. فعلاً تنها اکتشاف مقدماتی مکان صورت گرفته و هنوز بقایای انسانی در این مکان دیده نشده است.

به زبان مایا، «بالاماکو» به معنای «خدای جگوار» است و اشاره به قداست پلنگ خال‌دار یا همان جگوار در فرهنگ مایا دارد.

تمدن مایا از تمدن‌های دوران پیشاکلمبی قاره آمریکاست که در منطقه‌ای که امروز شامل جنوب مکزیک، گواتمالا، بلیز، هندوراس و سالوادور است، به مرکزیت منطقه یوکاتان، وجود داشته است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.