ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آلبوم عکس بازی ایران و یمن در جام ملت های آسیا 2019 + جزئیات دیدار

تیم ملی فوتبال ایران نخستین مسابقه‌اش در جام ملت‌های آسیا را با پیروزی پنج بر صفر مقابل یمن به پایان برد. این مقتدرانه‌ترین پیروزی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا تا اینجای مسابقات است. کارلوس کی‌روش در این مسابقه تیم ملی ایران را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج‌صفی، مجید حسینی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی طارمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، سردار آزمون و وحید امیری به زمین فرستاد.

آن‌چه در مورد بازی ایران و یمن باید بدانیم:


این نخستین دیدار ایران و یمن در جام ملت‌های آسیا بود.

ایران چهاردهمین حضور متوالیش در این مسابقات را تجربه می‌کند. نخستین حضور ایران در سال ۱۹۶۸ بود و ایران باسابقه‌ترین تیم این تورنمنت است.

ایران در سه دوره نخست حضورش (۱۹۷۶ و ۱۹۷۲ ،۱۹۶۸) قهرمان جام ملت‌ها شد، اما در ده حضور بعدی نتوانست این افتخار را تکرار کند و در سه دور اخیر در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شده است.

ایران در ۱۹ مسابقه قبلی‌اش در جام ملت‌ها (غیر از باخت در ضربات پنالتی) فقط یک بار باخته است (۱۲ پیروزی و ۶ تساوی).

یمن (به همراه قرقیزستان و فلسطین) یکی از سه تیمی است که نخستین حضورش در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند. استرالیا (در سال ۲۰۰۷) آخرین تیمی بوده که در اولین حضورش در این مسابقات توانسته به مرحله حذفی برسد.

یمن شمالی و جنوبی در سال ۱۹۹۰ متحد شدند. یمن جنوبی در سال ۱۹۷۶ و در جام ملت‌های آسیای تهران با ایران و عراق همگروه بود که ۰-۸ به ایران و ۰-۱ به عراق باخت و حذف شد. غلامحسین مظلومی در آن مسابقه هت‌تریک کرد. آن مسابقه در ورزشگاه آزادی و پیش چشم ۱۰ هزار نفر برگزار شد.

شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.