ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هشدار FDA آمریکا به تولیدکنندگان سیگارهای الکترونیکی

هشدار FDA آمریکا به تولیدکنندگان سیگارهای الکترونیکیاداره مواد دارویی و غذایی آمریکا می‌گوید در حال بررسی برخورد با برخی از تولیدکنندگان سیگارهای الکترونیکی است چرا که از شیوع گسترده استفاده از آنها در میان نوجوانان این کشور نگران است.

این خبر که امروز (چهارشنبه ۱۲ سپتامبر) از سوی سازمان کشاورزی و موادغذایی آمریکا اعلام شده بخشی از برنامه جامع دولت آمریکا برای مقابله با شیوع استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مصرف دخانیات در میان نوجوانان عنوان شده است.

اسکات گاتلیب، مدیر این سازمان گفته: "روند ناراحت‌کننده و سریع رشد مصرف این نوع دستگاه‌ها در میان جوانان که می‌تواند راهی برای کشاندن آنها به سوی اعتیاد باشد، باید متوقف شود."

او گفته مقررات برای تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی مصرف دخانیات "سخت‌تر" خواهد شد چرا که آنها به توصیه‌های قبلی این سازمان توجه نکرده‌اند.

"من از یک سال پیش به این صنایع هشدار دادم که باید مراقب گسترش مصرف محصولات خود در میان نوجوانان باشند."

"اما آنها به نظر من، این مساله را بیشتر به عنوان یک مشکل در نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی خود ارزیابی کردند تا یک معضل بهداشت عمومی و مسئولیت قانونی آنها در این زمینه و این که چه طور محصولات آنها تهدیدی برای سلامت عمومی است."

آقای گاتلیب در پایان گفته: "با این اوصاف، امروز اینجا به صاحبان این صنایع می‌گویم که رویکرد قبلی ما در این زمینه دیگر ادامه نخواهد یافت."

سازمان مواد دارویی و غذایی آمریکا (اف‌دی‌ای) اعلام کرده ۱۱۰۰ اخطاریه به فروشگاه‌هایی که این محصولات را عرضه می‌کنند فرستاده و به آنها درباره فروش سیگارهای الکترونیکی به نوجوانان هشدار قانونی داده است و همزمان ۱۳۱ فروشگاه خاطی را هم جریمه کرده است.

این سازمان همچنین به ۵ کارخانه بزرگ تولیدکننده این نوع سیگارها دو ماه مهلت داده تا راه‌کارهای خود برای پیشگیری از اپیدمی استفاده از محصولات آنها در میان نوجوانان را ارایه کنند و در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهند شد.

جول، یکی از این ۵ سازنده عمده در آمریکا که هم اکنون تحت بررسی و تحقیق به اتهام تخلف از قوانین روبروست اعلام کرده "کمال همکاری را با اف‌دی‌ای" خواهد کرد.

این شرکت طی اطلاعیه‌ای تصریح کرده: "ما به پیشگیری از استفاده نوجوانان از محصولاتمان متعهدیم و می‌خواهیم بخشی از راه حل باشیم. راهی که سیگار الکترونیکی را از دسترس جوانان دور نگه دارد."

با وجود این، این شرکت که محصولات ویژه سیگارهای الکترونیکی با طعم‌های گوناگون چون انبه، نعنا و خامه‌ای تولید می‌کند مدعی شده که چنین محصولاتی به بزرگسالان کمک می‌کند که در ترک سیگارهای کلاسیک موفق شوند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.