ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بررسی زوتی آریو و مزایا و معایب آن

بررسی زوتی آریو و مزایا و معایب آنبرند زوتی در بازار خودروی ایران چندان شناخته‌شده نیست. بااین‌حال وقتی نام آریو به زبان می‌آید، داستان کمی فرق می‌کند. آریو که در سایپا مونتاژ می‌شود، تغییر نام یافته زوتی Z300 است که دراصل یک خودروی چینی است. این خودرو ابتدا به S300 تغییر نام داد و بعد هم آریو نامیده شد. برند زوتی در چین هم برندی تازه‌کار به‌ حساب می‌آید و کمپانی آن در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد. بعد از مدت کوتاهی، این خودرو توانست بازار فروش خود را در کشورهایی مثل هند و ایران پیدا کند.

مشخصات فنی


زوتی Z300 کپی کاملی از تویوتا آلیون ۲۰۰۷ است؛ طوری‌که به هر قسمت از طراحی آن از چراغ‌ها گرفته تا انحناهای خودرو نگاه کنید، یاد تویوتا می‌افتید. این خودرو در ابتدا در تعدادی محدود وارد ایران شد و پس از آن سایپا خط تولید و مونتاژ آن را راه انداخت و با نام آریو وارد بازار کرد. آریو ۱۶۰۰ دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است. این پیشرانه ۱۱۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور تولید می‌کند.

این خودرو با طول ۴۵۶۵ میلی‌متر، عرض ۱۷۶۶ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۸۶ میلی‌متر، یک سدان سایز متوسط به‌ حساب می‌آید. آریو ۱۶۰۰ با دو مدل دنده اتوماتیک و دستی در بازار ایران عرضه شده است. مصرف سوخت آریو حدود ۷٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای دنده‌اتوماتیک و ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای دنده‌دستی است.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی


آریو ۱۶۰۰ با ظرفیت ۵ سرنشین، یک خودروی خانوادگی به‌ حساب می‌آید. طراحی داخلی آن به نسبت کلاس قیمتی‌اش، زیبا و مدرن به‌ حساب می‌آید. صندلی راننده در این خودرو در ۴ جهت مختلف قابل‌تنظیم است. صندلی‌های ردیف عقب هم به شکل تاشو طراحی شده‌اند تا هم برای قرارگیری صندلی کودک مناسب باشند و هم برای بزرگ‌تر کردن فضای صندوق‌عقب مورداستفاده قرار گیرند.

این خودرو مجهز به فرمان هیدرولیک، رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب است و در آپشن‌های آن سنسور دنده‌عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، آینه‌های برقی مجهز به چراغ راهنما، کنسول وسط کناری و چراغ‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع به‌ چشم می‌خورد. آریو ۱۶۰۰ برخلاف بسیاری از محصولات چینی، ایمنی قابل‌قبولی در بدنه دارد و همچنین از سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، قفل خودکار درها، قفل ایمنی کودک، سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD بهره می‌برد. بررسی کارشناسی طراحی بدنه و کابین خودرو را در آریو دیوار دنبال کنید.

تجربه رانندگی و مزایا و معایب


آریو ۱۶۰۰ یک سدان خانوادگی است که امکانات متوسطی به شما می‌دهد. این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای تولید داخل، قیمت مناسب‌تری دارد و این برگ برنده خودروی چینی با ظاهری ژاپنی و تولید ایران به‌ حساب می‌آید. فنربندی و سیستم تعلیق خودرو عملکرد خوبی در رده قیمتی آن دارد و سواری نرم و راحتی را نصیب راننده و سرنشینان می‌کنند. این مزیت درکنار فضای بزرگ و جادار و راحت کابین لذت‌بخش‌تر هم خواهد شد. همچنین، کابین خودرو از طراحی چشم‌نوازتری نسبت به رقبای داخلی‌اش بهره می‌برد و ارگونومی خوبی نیز دارد.

زوتی آریو مانند همه هم‌وطنانش از معضل عایق‌بندی ضعیف کابین رنج می‌برد و صدای موتور حتی در دورهای پایین نیز در خودرو اتاق به گوش می‌رسد. صدای باد و محیط نیز به این معضل اضافه می‌شود. بااین‌حال نمی‌توان گفت این نقص در زوتی شدیدتر از خودروهای تولید داخل است. یک معضل دیگر زوتی آریو که در آن با دیگر هم‌وطنانش شریک است، ضعف موتور به‌خصوص نسبت به دنده است؛ با این خودرو نه‌تنها نمی‌توان تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را داشت، بلکه ممکن است گاهی عدم کشش موتور راننده و سرنشینان را با مشکل مواجه کند؛ به‌خصوص در جاده‌های شیب‌دار و سربالایی‌های تند.
مشکل دیگر زوتی آریو هزینه تعمیرات و تأمین قطعات آن است. قطعات این خودرو باتوجه‌به رده قیمتی که در آن قرار می‌گیرد، زیاد است و مقرون به‌صرفه به‌نظر نمی‌رسد. آریو بازار کارکرده‌های خوبی دارد و با وجود ناشناخته بودن، خرید و فروش آن کم‌تعداد نیست. برای مقایسه زوتی آریو با خودروهای هم‌سطح داخلی و خارجی آن به مقایسه خودروهای مختلف مراجعه کنید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.