ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه پرسی در ایرلند برای حذف قانون جنجالی توهین به مقدسات

همه پرسی در ایرلند برای حذف قانون جنجالی توهین به مقدساترای دهندگان ایرلندی روز جمعه در یک همه پرسی در مورد حذف جرم «توهین به مقدسات» شرکت می کنند. این همه پرسی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ایرلند برگزار می شود. در این رفراندوم رای دهندگان نظرشان در مورد حذف واژه «کفرآمیز» یا «توهین به مقدسات» از ماده ۴۰ قانون اساسی جمهوری ایرلند را اعلام خواهند کرد.

جرم «توهین به مقدسات» در حالی در سال ۱۹۳۷ در قانون اساسی ایرلند درج شد. هر چند تاکنون هیچ کس به دلیل ارتکاب این جرم مجازات نشده است.

قانونی در سال ۲۰۰۹ میلادی در ایرلند به تصویب رسید که مصادیق «توهین به مقدسات» را مشخص کرده است. برای مرتکبان این جرم هم اکنون جریمه ای ۲۵ هزار یورویی در نظر گرفته شده است.

توجه عمومی در ایرلند سال گذشته به دلیل شکایتی که از استفن فرای، هنرپیشه بریتانیایی صورت گرفت، به قانون منع «توهین به مقدسات» جلب شد.همه پرسی در ایرلند برای حذف قانون جنجالی توهین به مقدسات
پلیس ایرلند تحقیق در مورد اظهارات استفن فرای را به دنبال شکایت یکی از شهروندان ایرلند آغاز کرده بود. اظهارات استفن فرای بحث های زیادی را در جامعه ایرلند برانگیخت.

همه پرسی روز جمعه در حالی برگزار می شود که نهادهای مذهبی ایرلند با حذف جرم «توهین به مقدسات» از قانون اساسی این کشور مخالفت نکرده اند.

بنا به گزارش سال ۲۰۱۷ کمیسیون دولت آمریکا برای «آزادی مذهبی در سطح بین المللی» در ۷۱ کشور جهان «توهین به مقدسات» جرم محسوب می شود.

انجمن بی‌خدایان ایرلند که از حذف جرم «توهین به مقدسات» حمایت می کند بر این باور است که اشاره به چنین جرمی در قانون اساسی این کشور به برخی از کشورهای جهان اجازه می دهد تا با استناد به ایرلند، قوانین «توهین به مقدسات» در کشورشان را توجیه کنند.

پاکستان در سال ۲۰۰۹ با استناد به جرم «توهین به مقدسات» در ایرلند خواستار تصویب قانون مشابهی از سوی تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد شده بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.