ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پیشنهاد ویژه مکرون برای حفظ برجام / ظریف وارد پاریس شد

پیشنهاد ویژه مکرون برای حفظ برجام / ظریف وارد پاریس شدمحمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای گفتگو درباره پیشنهادهای امانوئل مکرون با هدف حفظ برجام وارد پاریس شده است و قرار است فردا، جمعه، با رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند. هنوز جزییات پیشنهاد آقای مکرون روشن نیست، اما او گفته با هدف "کم کردن شدت تحریم‌ها" راه‌کاری دارد.

آقای مکرون از چند ماه پیش و همزمان با آغاز عقب‌نشینی زمان‌بندی شده ایران از تعهداتش در قالب توافق هسته‌ای تلاشی همه‌جانبه‌ای برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا آغاز کرده است.

او که همواره از مدافعان توافق "برجام" بوده روز چهارشنبه (۲۱ اوت/۳۰ مرداد) به خبرنگاران گفت که پیش از آغاز اجلاس گروه ۷ با مقام‌های ایرانی دیدار خواهد کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که در قالب سفری اروپایی به کشورهای اسکاندیناوی رفته بود روز پنجشنبه، ۲۲ اوت، در نروژ به خبرنگاران گفت که حسن روحانی از او خواسته برای رایزنی درباره راه‌کارهای پیشنهادی آقای مکرون راهی پاریس شود.

آقای مکرون هنوز به روشنی نگفته که چه پیشنهادی برای حل بحران دارد، اما بعد از دیدار با طرف ایرانی، این فرصت را دارد که با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز دیدار کند چرا که رئیس جمهور آمریکا و رهبران شش قدرت اقتصادی دیگر جهان تا ساعاتی دیگر برای شرکت در اجلاس رهبران گروه ۷ وارد فرانسه خواهند شد.

با وجود این، پیشتر تلاش‌های میانجی‌گرانه امانوئل مکرون در مساله ایران، واکنش منفی دونالد ترامپ را به همراه داشت.

آقای ترامپ روز ۱۷ مرداد (حدود دو هفته پیش) در توییتی نوشت که هیچکس در مذاکره با ایران از سوی آمریکا نمایندگی ندارد. او نوشت که به نظرش انگیزه مکرون خوب است، اما او در حال فرستادن به پیام‌های گمراه‌کننده به ایران است.

این اظهارات واکنش کاخ الیزه را به دنبال داشت و دولت فرانسه تاکید کرد که به تلاش‌های دیپلماتیکش برای کاهش تنش ادامه خواهد داد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.