ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فرانسه از ماموران وزارت خارجه اش خواست از سفر به ایران خودداری کنند

فرانسه از ماموران وزارت خارجه اش خواست از سفر به ایران خودداری کنندخبرگزاری رویترز می‌گوید به سندی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد دولت فرانسه از دیپلمات‌ها و مقام‌های وزارت خارجه این کشور خواسته تمام سفرهای غیرضروری خود را به ایران تا مدتی نامعلوم به تعویق بیندازند.

به گزارش رویترز در این یادداشت به خنثی شدن طرح یک بمب‌گذاری و همین طور تندتر شدن رفتار ایران در قبال فرانسه اشاره شده است.

در سندی که به دست رویترز رسیده، طرح ادعایی بمب‌گذاری در گردهم‌آیی منافقین در حومه پاریس که رودی جولیانی، وکیل ترامپ هم در آن شرکت داشت، به عنوان نشانه‌ای از خصمانه‌تر شدن روابط ایران با فرانسه ارزیابی شده است.

در این یادداشت که تاریخ آن ۲۰ اوت ۲۰۱۸ است، نوشته شده: "رفتار مقام‌های ایرانی نشان از تند شدن موضع آنها در قبال کشور ما و همین طور تعدادی از متحدان ما دارد."

"با توجه به تهدیدهای شناخته‌شده امنیتی... همه ماموران وزارت خارجه، که در فرانسه یا پست‌های خارج از کشور مشغول هستند، باید تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر به ایران -مگر برای موارد ضروری - اجتناب کنند."

به گزارش رویترز وزارت امور خارجه فرانسه حاضر به اظهار نظر درباره این سند و دستورالعمل‌های آن نشده است.

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی امضا کننده برجام است که در موضعی مشترک با دیگر امضا کنندگان این توافق، بعد از خروج آمریکا همچنان بر حفظ توافق و ماندن در آن تاکید کرده است.

با وجود این شرکت‌های بزرگ فرانسوی از جمله توتال و خودروسازانی مانند پژو-سیتروئن و رنو اعلام کرده‌اند که از بیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران از فعالیت در این کشور دست می‌کشند.

روز دوشنبه ۲۷ اوت (پنج شهریور) حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از طرف‌های باقی‌مانده در برجام خواست که برای حفظ آن تلاش کنند.

رئیس جمهور فرانسه در این تماس با وجود تاکید بر حفظ برجام خواهان گفت‌وگو درباره برنامه موشکی و نقش ایران در منطقه خاورمیانه شده؛ مسائلی که سه قدرت اروپایی حاضر در برجام، مانند آمریکا، آن را نگران‌کننده می‌دانند.
منبع : reuters.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.