ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تیراندازی مرگبار در هلند 3 کشته برجای گذاشت / مرد تُرک تبار دستگیر شد

تیراندازی مرگبار در هلند 3 کشته برجای گذاشت / مرد تُرک تبار دستگیر شدپلیس هلند اعلام کرده است که یک مرد را که مظنون به کشتن سه نفر در جریان تیراندازی در شهر اوترخت است، دستگیر کرده است. پلیس ضد ترور پیش از دستگیری این مظنون یک ساختمان را محاصره کرده بود و در جست‌وجوی مظنون عملیات گسترده‌ای را ترتیب داده بود.

پنج نفر دیگر در این حادثه که در یک تراموا رخ داد، زخمی شده‌اند و پلیس گفته که به نظر می‌آید این حمله "تروریستی" بوده است.

پیشتر پلیس اعلام کرده بود که به دنبال یک مرد ۳۷ ساله به نام گوکمان تانس، متولد ترکیه است و تصویری از فرد مظنون در توییتر پلیس شهر اوترخت منتشر کرده بود.

فرد مهاجم بعد از تیراندازی از محل حادثه گریخته بود. پلیس اطلاعاتی درباره محل دستگیری مظنون ارائه نکرده است.

پلیس رفت و آمد در اطراف محل حادثه را ممنوع کرده و آمبولانس‌ها و مأموران اورژانس در محل حاضر شده‌اند. پلیس از مردم خواست تا اگر عکس یا فیلمی از این حادثه دارند، برای پلیس ارسال کنند.تیراندازی مرگبار در هلند 3 کشته برجای گذاشت / مرد تُرک تبار دستگیر شد
درباره مظنون چه می دانیم؟

پلیس گفت که به نظر می رسد تیراندازی یک حادثه تروریستی باشد اما یک دادستان هلندی عصر دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که حمله می تواند "دلایل خانوادگی" داشته باشد.

این دادستان گفت که آقای تانس برای پلیس شناخته شده بود.

مارک روته نخست وزیر هلند گفت که کشور "از این حمله تکان خورده" و آن را "مایه تشویش عمیق" توصیف کرد.

نخست وزیر هلند گفت: "سوالات و شایعات زیادی وجود دارد. انگیزه هایی که باعث این حمله شده معلوم نیست."

پیتر ژاپ البرسبرگ هماهنگ کننده عملیات ضدتروریستی هلند هم در کنفرانسی خبری گفت: "ما نمی توانیم انگیزه تروریستی را مردود بدانیم."

در پی حادثه تیراندازی تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان‌های دولتی، مساجد، مدارس و فرودگاه‌های هلند افزایش یافت و دولت هلند برای ساعاتی سطح تهدید تروریستی را به بالاترین حد ممکن افزایش داد اما بعد از بازداشت مظنون بار دیگر آن را کاهش داد.

تیراندازی ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به وقت محلی رخ داد و سه هلی‌کوپتر امداد به محل حادثه اعزام شدند.

مسئولان حمل و نقل اوترخت برنامه حرکت تمام ترامواها و قطارهای شهر را بعد از حادثه لغو کردند، اما مدتی بعد حرکت بعضی از قطارهای شهری دوباره آغاز شد.

شاهدان عینی

یک شاهد عینی به رسانه های محلی گفت که "مردی دیوانه‌وار شروع به تیراندازی کرد."

یک شاهد عینی دیگر به شبکه دولتی "ان او اس" هلند گفت که او بعد از توقف تراموا سعی کرد به یک زن زخمی کمک کند: "پشت سرم را نگاه کردم دیدم کسی پشت تراموا روی زمین دراز کشیده. مردم از ماشین هایشان بیرون آمدند... و سعی کردند او را بلند کنند."

"من هم کمک کردم او را جابجا کنیم و بعد مرد مسلح را که به طرف ما می دوید دیدم، درحالی که سلاحش را بالا گرفته بود. شنیدم مردم فریاد می زنند "تیرانداز! تیرانداز!" و شروع به دویدن کردم."
منبع : BBC - HW English - Niok.net
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.