ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

واکنش سریع مامور ویژه هلند / پلیس هلند جلوی یک حمله تروریستی را گرفت

واکنش سریع مامور ویژه هلند / پلیس هلند جلوی یک حمله تروریستی را گرفتپلیس هلند می‌گوید مهاجم ۱۹ ساله‌ای که روز جمعه به دو گردشگر آمریکایی در آمستردام با چاقو حمله کرد تنها ظرف ۹ ثانیه با شلیک ماموران متوقف شده است. پیتر جپ آلبرزبرگ، کمیسر پایتخت هلند می‌گوید یک مامور ویژه حتی پیش از این که مهاجم چاقوی خود را بیرون بیاورد حرکات او را در ایستگاه مرکزی قطار آمستردام زیر نظر داشته است.

به گفته این مقام پلیس جواد س، تنها ۹ ثانیه بعد با شلیک ماموران به پای او متوقف شده است. وکیل این جوان افغانستانی هم گفته موکلش آماده مرگ بوده است.

بنابر گفته مقام‌ها، جواد س در سال ۲۰۱۵ به عنوان پناهجو به آلمان رفته بوده و مقام‌های امنیتی از ماه فوریه گذشته اطلاع پیدا کرده بودند که او در خلال اقامت در اردوگاه جوانان پناهجو به عقاید جهادی و افراط‌گرایانه متمایل شده بوده است. سیمون ون در وود، وکیل جواد س گفته "موکل من انتظار این که پس از این حمله جان سالم به در ببرد را نداشت."

او گفته به اعتقاد او ویدئوی طنزی که درباره حضرت محمد، پیامبر مسلمانان منتشر شده بود و مسابقه کاریکاتوری که گرت ویلدر، (سیاست‌مدار شناخته شده هلندی که بارها آشکارا بر علیه اسلام و مسلمانان سخن گفته) بنا داشت برگزار کند انگیزه را برای ارتکاب این "عملیات جهادی" به جواد س داده است.

بازرسان هلندی هم می‌گویند جواد س معتقد است در هلند به پیامبر اسلام و قرآن، کتاب مقدس مسلمانان بی‌احترامی می‌شود.

اگر چه گریت ویلدر یک روز پیش از آغاز این مسابقه کاریکاتور از لغو آن خبر داد اما وکیل متهم می‌گوید جواد س از لغو ماجرا بی‌خبر بوده است.

امروز (چهارشنبه ۵ سپتامبر) همچنین دو قربانی این حمله که از جراحات چاقو جان سالم به در برده‌اند از پلیس آمستردام و ماموران امداد و نجات با صدور بیانیه‌ای تشکر کرده‌اند.

پلیس می‌گوید روز جمعه گذشته وقتی که جواد س حوالی ظهر از قطار پیاده شد و مضطرب نشان داد یکی از ماموران امنیت قطار که وظیفه‌اش زیر نظر گرفتن مظنونان به جیب‌بری و "مهاجمان تروریستی" است خیلی زود او را در میان جمعیت زیر نظر گرفت و دقایقی بعد به محض آغاز حمله دست به کار شد.

جواد س قربانی اول که یک گردشگر آمریکایی بود را از پشت در نزدیکی یک کیوسک داخل ایستگاه قرار هدف قرار داد و هنگامی که دومین قربانی را با چاقو زد مامور پلیس که فقط ۲۰ متر با او فاصله داشت با شلیک به پای جواد مانع از رسیدن او به فرد سومی شد که به نظر می‌رسید قرار است قربانی بعدی این حمله باشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.