ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پرونده قتل برادر رهبر کره‌شمالی / پلیس مالزی به دنبال 2 شاهد جدید است

پرونده قتل برادر رهبر کره‌شمالی / پلیس مالزی به دنبال 2 شاهد جدید استپلیس مالزی اعلام کرده در جستجوی دو شاهد جدید است که از نزدیک چگونگی مسموم کردن کیم جونگ نام، برادر رهبر کره‌شمالی را در فرودگاه دیده‌اند. پلیس می‌گوید شهادت این دو شاهد جدید که هنوز به پلیس مراجعه نکرده‌اند به نتیجه نهایی دادگاه که قرار است دو ماه دیگر برگزار شود کمک مهمی خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های محلی این دو شاهد دسی میریسینتا، ۲۴ ساله و رئیسا ریندا سلما، ۳۳ ساله، نام دارند. کیم جونگ نام، ماه فوریه سال گذشته در فرودگاه کوآلالامپور مالزی با پودر سمی وی‌ایکس مسموم و ساعاتی بعد درگذشت.پرونده قتل برادر رهبر کره‌شمالی / پلیس مالزی به دنبال 2 شاهد جدید است
دو زن که می‌گویند پول گرفته بودند که یک شوخی در برابر دوربین مخفی را ترتیب دهند متهمان اصلی این پرونده هستند.

وکلای متهمان می‌گویند این دو زن پیش‌تر هم برای ترتیب دادن شوخی‌های مشابه در فرودگاه، هتل و مراکز خرید پول گرفته بودند اما هیچ کدام از آن شوخی‌ها فرجام خطرناکی نداشته است.

وکیل سیتی آسیه پیش‌تر در دادگاه ادعا کرده بود که موکلش از یک نفر در کره‌شمالی مبلغ ۱۰۲۰ دلار گرفته بود تا به ماکائو، محل اقامت کیم جونگ نام سفر کند.

کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، سال‌ها پیش خانواده و کشورش را ترک کرده بود و بیشتر در ماکائو و چین زندگی می‌کرد و در تبعیدی خودخواسته به سر می‌برد.

او که از کیم جونگ اون مسن‌تر بود پس از آن که به عنوان جانشین پدرش انتخاب نشد بارها توانایی کیم جونگ اون را زیر سوال برد و از منتقدان دولت کره‌شمالی به شمار می‌رفت.

برای همین هم بسیاری قتل او را قتلی هدفمند از سوی پیونگ یانگ فرض می‌کنند.

پیونگ یانگ اما هرگونه دست داشتن در این قتل را رد می‌کند؛ هر چند چهار مرد که گمان می‌رود شهروندان کره‌شمالی باشند دقیقا در همان روزی که کیم جونگ نام به مالزی سفر کرد به کوآلالامپور پرواز کردند. پلیس در پی این چهار مرد است و دادگاه مالزی آنها را هم در لیست مظنونان و متهمان پرونده قرار داده است.

با وجود این و به رغم صدور برگه قرمز (حکم بازداشت) از سوی پلیس اینترپول، این چهار مرد هنوز بازداشت نشده‌اند.

مرگ کیم جونگ-نام و نحوه برخورد دولت مالزی با آن، از جمله کالبد شکافی و بررسی دقیق جسد، با اعتراض شدید دولت کره شمالی مواجه شد که این اقدام را بدون اجازه خانواده مقتول محکوم کرده و خواستار استرداد جسد بود. سرانجام دولت مالزی جنازه کیم جونگ-نام را به کره شمالی تحویل داد.

بعضی از کارشناسان امور کره‌شمالی گفته بودند کیم ایل-جونگ، رهبر سابق کره شمالی و پدر کیم جونگ-نام، او را برای جانشینی خود در نظر گرفته بود اما به دلایلی نظر خود را تغییر داد و جونگ-اون، برادر ناتنی کوچکتر جونگ-نام را انتخاب کرد هرچند این نظر مورد تایید همه کارشناسان نیست.
منبع : cnn.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.