ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دستگیری خلبان هندی در پاکستان / هند خواهان آزادی خلبان جنگنده‌اش شد

دستگیری خلبان هندی در پاکستان / هند خواهان آزادی خلبان جنگنده‌اش شدهند از پاکستان خواسته خلبان جنگنده‌ای این کشور که پس از مورد هدف قرار گرفتن در خاک پاکستان سقوط کرد را فورا آزاد کند.دستگیری خلبان هندی در پاکستان / هند خواهان آزادی خلبان جنگنده‌اش شد
تصویر این خلبان در حالی که چشمانش بسته شده و صورتش خونین است به طور گسترده در رسانه‌های دو کشور پخش شده و موجب خشم هند شده است.
دستگیری خلبان هندی در پاکستان / هند خواهان آزادی خلبان جنگنده‌اش شد
این تصاویر را وزارت اطلاعات پاکستان منتشر کرده است.

درگیری هوایی در منطقه مرزی مورد مناقشه کشمیر میان هند و پاکستان شدیدترین درگیری میان دوکشور از سال ۱۹۷۱ تاکنون است. پاکستان دیروز (چهارشنبه 8 اسنفد) مدعی شد توانسته دو جنگنده هند را در فراز کشمیر هدف قرار دهد.

هم هند و هم پاکستان از زمان استقلال از بریتانیا مدعی مالکیت کشمیر هستند اما در حال حاضر هر کدام بخش هایی از این منطقه را کنترل می‌کنند.

تنش میان هند و پاکستان و درگیری هوایی این دو کشور بر پروازهای خطوط هوایی مسافربری تاثیر گذاشته است.

چندین شرکت هواپیمایی، روز چهارشنبه پرواز مسافربری خود به پاکستان را لغو کرده‌اند و تعدادی دیگری که حریم هوایی پاکستان در مسیرشان بود، برای رسیدن به مقصد نهایی تغییر مسیر داده‌اند.

پاکستان حریم هوایی خود را پس از درگیری هوایی با هند، بسته است.

پاکستان می‌گوید دو هواپیمای هندی را زده و دو خلبان هندی را دستگیر کرده است. هند هم تایید کرده است که یک جنگنده میگ این کشور ناپدید شده است و از سرنوشت خلبان آن خبری دردست نیست.

شرکت هواپیمایی تای ایرویز، متعلق به تایلند همه پروازهای خود که از روی پاکستان می‌گذشت را لغو کرده است.

ایرایندیا، قطر ایرویز و سنگاپور ایرلاینز از جمله شرکت‌های هواپیمایی هستند که مسیر پروازهای خود را تغییر داده‌اند.

مسئولان هوایی افغانستان نیز گفته اند که پاکستان هیچ هواپیمایی اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را ندارد.

در طول ۷۰ سالی که از استقلال هند و پاکستان می گذرد، دو کشور سه بار با هم جنگیده‌اند (حتی می‌توان گفت چهار بار، چون آخرین باری که هند و پاکستان در سال ۱۹۹۹ در جنگ با یکدیگر درگیر شدند به طور رسمی اعلام جنگ نکردند).

کشمیر محور اصلی اختلافات این دو کشور است و دو جنگ تمام عیار بین این دو همسایه بر سر کشمیر بوده است که هریک ادعای مالکیت بر سر آن را دارند. به دنبال جنگ سال ۱۹۷۱ یک خط مرزی "دی فاکتو" موسوم به خط کنترل این منطقه را بین دو کشور جدا می‌کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.