ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان به جرم خیانت به اعدام محکوم شد

ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان به جرم خیانت به اعدام محکوم شددادگاهی در پاکستان، یک نظامی و سیاستمدار معروف را محکوم به اعدام کرد. دادگاه مقابله با تروریسم در پاکستان ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان را به جرم خیانت و تخلف از قانون اساسی کشور به "اعدام" محکوم کرده است.

مشرف به اتهام اعلام وضعیت اضطراری در کشور و تخلف از قانون اساسی و تعلیق آن در سال ۲۰۰۷ تحت محاکمه بود.

سه قاضی این دادگاه حکم خود را ماه پیش صادر کرده بودند اما دادگاه عالی اسلام‌آباد آنها را اعلام صدور رای منع کرده بود. براساس گزارشها دو قاضی رای موفق و یک نفر رای مخالف داد.

مشرف از سال ۲۰۱۶ در دبی زندگی می‌کند و محاکمه و اعلام حکم وی بدون حضور او در دادگاه انجام شد.ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان به جرم خیانت به اعدام محکوم شد
ژنرال مشرف در سال ۱۹۹۹ و در یک کودتای نظامی به قدرت رسید و تا سال ۲۰۰۲ به عنوان رئیس اجرایی و سپس با عنوان رئیس جمهوری بر پاکستان حکومت کرد.

وی در نوامبر سال ۲۰۰۷ قانون اساسی را به حالت تعلیق درآورد و اعلام وضعیت اضطرار کرد و اما در اوت سال ۲۰۰۸ با فشار پارلمان از ریاست جمهوری استعفا کرد.

آقای مشرف چند هفته پیش با انتشار ویدیویی از بیمارستان باردیگر تاکید کرد که پرونده قضایی علیه او "بی‌اساس" است.

در سال ۲۰۱۳ هنگامی که نواز شریف به نخست وزیری پاکستان رسید پرونده ای اتهام خیانت باز شد و در سال ۲۰۱۴ آقای مشرف رسما به به "خیانت" متهم شد.

ژنرال پرویز مشرف اولین حاکم نظامی پاکستان است که به دلیل چنین جرمی محکوم می‌شود. پاکستان از زمان استقلالش در سال ۱۹۴۷ بارها شاهد کودتاهای نظامی و تعلیق قانون اساسی کشور و حاکمیت نظامیان بوده است. ارتش این کشور هنوز از قدرت بسیار بالایی در تصمیم‌گیریها برخوردار است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.