ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آمریکایی‌ها یک قایق ماهیگیری ایرانی را نجات دادند

آمریکایی‌ها یک قایق ماهیگیری ایرانی را نجات دادندنیروی دریایی آمریکا می گوید یک ناوشکن این کشور پس از حمله دزدان دریایی در آب های اطراف یمن به کمک یک قایق ماهیگیری ایرانی رفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای گفت که گارد ساحلی ایران روز سه شنبه این حادثه را به فرماندگی نیروی دریایی آمریکا در بحرین گزارش کرد و خواستار کمک شد.

حمله در جزیره سقطری در آب های جنوب یمن اتفاق افتاد. فرماندهی آمریکا سپس موضوع را با یک نیروی بین المللی دریایی که برای مبارزه با دزدان دریایی در این ناحیه مستقر است هماهنگ کرد.

براساس این بیانیه ناو هاوارد و ناوشکن ژاپنی جی اس آماگیری به این قایق ماهیگیری و ملوانان آن رسیدند، "غذا و آب در اختیار آنها قرار دادند، تعمیراتی انجام دادند و سه خدمه زخمی آن را مداوا کردند."

در گذشته هم چند بار ناوهای آمریکایی به کمک قایق های ایرانی رفته اند.

در سال ۲۰۱۰ نیروی دریایی آمریکا دو ملوان ایرانی را که کشتی ماهیگیری آنها شب قبل غرق شده بود نجات و تحویل گارد ساحلی ایران داد.

اوایل سال ۲۰۱۲ گزارش شد که یک ناو نیروی دریایی آمریکا سیزده ماهیگیر ایرانی را که در اسارت دزدان دریایی بودند نجات دادند. گفته می شد که قایق ماهیگیری ایران چهل روز پیشتر هنگام حرکت در شمال دریای عرب به تصرف راهزنان دریایی سومالیایی در آمده بود.

مقامات دولت ایران آن اقدام ناو آمریکایی را "حرکتی بشردوستانه و مثبت" ارزیابی کردند.

در مورد دیگری در همان سال نیروی دریایی آمریکا ده دریانورد سانحه‌دیده ایرانی را نجات داد.

در آن حادثه که در ماه اوت آن سال اتفاق افتاد ناو جیمز ای ویلیامز هنگام حرکت در دریای عمان ده سرنشین یک لنج را که دستخوش آتش سوزی شده بود نجات داد و به عرشه این ناو منتقل کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.