ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رسوایی جنسی جو بایدن، معاون باراک اوباما در آستانه رقابت با ترامپ در انتخابات 2020

رسوایی جنسی جو بایدن، معاون باراک اوباما در آستانه رقابت با ترامپ در انتخابات 2020نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته اتهام‌هایی که دو زن به جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما وارد کرده‌اند نباید مانع اراده احتمالی او برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شود هر چند آقای بایدن باید درک کند که رعایت حریم جسمی با دیگران مهم است.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری در دوران باراک اوباما، ظرف یک هفته گذشته از سوی دو زن به "لمس و بوسه نامناسب"متهم شده است.

آقای بایدن هنوز رسما برای حضور در انتخابات سال ۲۰۲۰ و رقابت با دونالد ترامپ اعلام آمادگی نکرده اما طی چند هفته گذشته بسیاری از جدی شدن گمانه‌زنی‌ها برای ورود او به این کارزار سخن گفته‌اند و در نظرسنجی‌های متعدد هم میزان محبوبیت آقای بایدن بیشتر از سایر دموکرات‌هایی است که تاکنون رسما اعلام نامزدی کرده‌اند.

با وجود این، آقای بایدن تاکید کرده که باور ندارد هیچ‌گاه رفتارش نامناسب بوده و به کسانی که از رفتار او آزرده شده‌اند "اطمینان" داده که نیت او سوءرفتار نبوده است.

امی لاپووسنانسی پلوسی گفته آقای بایدن امی لاپووس

اتهام‌ها چیستند؟

امی لاپووس، نماینده دموکرات می‌گوید در سال ۲۰۰۹ و هنگامی که او در یک مراسم خصوصی جمع‌آوری کمک برای حزب دموکرات در شهر هارتفورد ایالت کانیتکت بوده، جو بایدن او را به طور نامناسبی لمس کرده و به او نزدیک شده است.

خانم لاپووس گفته در جریان آن میهمانی، آقای بایدن که به تازگی به عنوان معاون باراک اوباما انتخاب شده بود به آشپزخانه رفته و از همه برگزارکنندگان تشکر کرده و بعد صورت خانم لوپوس را با دو دست گرفته و آن قدر سرش را به او نزدیک کرده که بینی‌شان به هم مماس شده.

خانم لاپووس با ذکر این خاطره که در گفتگو با یک نشریه محلی در ایالت کانیتیکت عنوان شده از آقای بایدن خواسته وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشود. او گفته: "محبت و صمیمیت ناخواسته درست نیست. شیی‌نگاری جسمی زنان درست نیست."

هفته گذشته هم لوسی فلورس مدعی شد آقای بایدن در یک کارزار انتخاباتی دیگر شانه‌های او را از پشت گرفته، موهایش را بوییده و بعد هم پشت سر او را بوسیده است.

خانم فلورس می‌گوید این واقعه در سال ۲۰۱۴ و زمانی که او برای قائم مقامی فرمانداری ایالت نوادا از سوی حزب دموکرات نامزد شده بود رخ داده است.

لوسی فلورس
لوسی فلورس و جو بایدن در سال ۲۰۱۴

در آن ایام آقای بایدن که برای دور دوم معاون باراک اوباما شده بود برای حمایت از خانم فلورس به نوادا رفته بود.

اکنون خانم فلورس که با نشریه هافینگتون پست گفتگو کرده می‌گوید چنین رفتاری صلاحیت آقای بایدن برای نامزد ریاست‌جمهوری را "مردود" می‌کند.
"وانمود کن سرماخوردی!"

در پی طرح این دو اتهام به آقای بایدن، نانسی پلوسی که ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد و مهم‌ترین مقام حزب دموکرات به شمار می‌رود در گفتگو با نشریه پولتیکو گفته از نظر او این اتهام‌ها جو بایدن را برای حضور در انتخابات "رد صلاحیت" نمی‌کند.

با وجود این نانسی پلوسی که برای دومین بار به عنوان نخستین زن تاریخ آمریکا به ریاست مجلس نمایندگان رسیده گفته: "اما او (جو بایدن) باید درک کند که در دنیای امروز حفظ حریم جسمی و بدنی برای افراد مهم است، و لزوما مهم نیست که شما چه نیتی دارید بلکه مهم این است که فرد مقابل رفتار شما چه احساس و برداشتی از این کار دارد."

خانم پلوسی حتی با مزاح به جو بایدن توصیه کرده که به دست دادن خشک و خالی بسنده کند و به باشگاه "فاصله به اندازه طول یک دست" بپیوندد... "وانمود کن سرماخوردی!"

اشاره رئیس مجلس نمایندگان به حفظ فاصله جسمی میان ما و مخاطب‌مان است که برای حفظ ادب و حریم جسمی توصیه می‌شود دست کم به اندازه طول یک دست رعایت شود.

اما در واکنشی متفاوت، الیزابت وارن، سناتور برجسته دموکرات که او هم نامزد رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات سال آینده شده از جو بایدن خواسته در ارتباط با اظهارات این دو زن پاسخگو باشد.

امی کلوباچر، دیگر سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ هم گفته در عالم سیاست "افراد مشکلاتی را برجسته می‌کنند که باید آنها را مورد توجه قرار داد."

همزمان سینتیا هوگان، دستیار سابق آقای بایدن در دوران معاونت ریاست‌جمهوری در دفاع از او به نیویورک تایمز گفته آقای بایدن "همیشه با احترام با ما رفتار می‌کرد و اصرار داشت که ما هم چنین کنیم."

خانم هوگان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته جو بایدن در حال حاضر هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات ۲۰۲۰ ندارد هر چند تصمیم نهایی در این باره را خود او اعلام خواهد کرد.

آقای بایدن که در بسیاری از نظرسنجی‌ها، نامزد پیشتاز مورد توجه دموکرات‌ها معرفی شده روز یکشنبه در واکنش به این اتهام‌ها بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: "در سال‌های بسیار حضورم در کارزارهای انتخاباتی و مناصبی که داشتم هزاران بار با دیگران دست داده‌ام، آنها را در آغوش گرفته‌ام و یا محبت، شعف و حمایتم را به آنها نشان داده‌ام و باور دارم -هیچ‌گاه- رفتار نامناسبی انجام نداده‌ام".

"اما اکنون به برهه زمانی مهمی رسیده‌ایم که طی آن زنان احساس می‌کنند باید درباره تجربیات‌شان از منظر خودشان بگویند و مردان هم باید به این مهم توجه کنند. من هم چنین خواهم کرد."

جو بایدن و باراک اوباما علاوه بر هشت سال حضور در کاخ‌سفید ارتباط صمیمانه و نزدیکی با هم دارند به طوری که متناوبا با هم گلف بازی می‌کنند و در مسابقات ورزشی متعدد با هم دیده شده‌اند.

آقای بایدن حتی گفته در ایامی که او پسرش را از دست داده بود باراک اوباما به او پیشنهاد کمک مالی کرده بوده است.

آقای اوباما در توییتر با انتشار عکسی از سال ۲۰۱۷ و به مناسبت تولد آقای بایدن نوشته بود: "بهترین معاون رئیس جمهور و و برادری که کسی می‌تواند آرزویش را داشته باشد."

روز گذشته هم سخن‌گوی آقای بایدن فعالان اینترنتی جناح راست را متهم کرد که تصاویری از آقای بایدن را که در سال‌های گذشته با زنان مراوده داشته با هدف "شواهدی" درباره رفتار "نامناسب" او با زنان منتشر کرده‌اند در حالی که این تصاویر و افرادی که در آنها دیده می‌شوند هیچ ناراحتی و آزردگی ابراز نکرده‌اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.