ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقاله جنجالی نیویورک تایمز، کابینه دونالد ترامپ را لرزاند!

مقاله جنجالی نیویورک تایمز، کابینه دونالد ترامپ را لرزاند!تعدادی از اعضای ارشد دولت آمریکا نوشتن یادداشت انتقادی علیه دونالد ترامپ را برای روزنامه نیویورک تایمز انکار کرده ‌اند.

در این مقاله روزنامه نیویورک تایمز به قلم یک مقام ارشد کاخ سفید آمده است منصوبان آقای ترامپ در تلاش برای جلوگیری از اجرای برنامه‌های او هستند.

در حالی که حدس و گمان‌های بسیاری درباره هویت نویسنده انتقادی مقاله نیویورک تایمز علیه رییس جمهوری این کشور مطرح است مایک پنس معاون رییس جمهوری در کنار عده‌ای دیگر از مقام‌های ارشد کاخ سفید دست داشتن در نگارش این مقاله را انکار کرده‌اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نویسنده این مقاله را "زبون" و روزنامه را "متقلب" خوانده است.

یکی از سخنگویان آقای پنس با رد ادعاهایی که او را نویسنده مقاله خوانده‌اند آن را "غلط، غیرمنطقی و خفت‌بار" خوانده است.

چند مقام ارشد دیگر دولت نیز نوشتن این مقاله را انکار کرده‌اند.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از نویسنده ناشناس، او را "عاملی فریبکار و شاکی" خواند و گفت تنها راه پیش روی این فرد ترک کاخ سفید است.

در همین حال سخنگوی استیو منوچین وزیر دارایی آمریکا این مقاله را "غیرمسئولانه" خواند و سخنگوی وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز گفته است "این گونه حملات سیاسی دون شان وزیر و ماموریت این وزارتخانه است."
در مقاله چه آمده است

نویسنده می گوید که او عامل لیبرال ها نیست و در زمینه سیاست گذاری با بسیاری از تصمیم های دولت هم نظر است اما این تصمیم ها نه به خاطر ترامپ بلکه برخلاف نظر او گرفته می شود.

او نوشت: "اما ما اعتقاد داریم که وظیفه اول ما خدمت به این کشور است و رئیس جمهور به رفتاری ادامه می دهد که برای سلامت جمهوری ما زیانبار است."

"برای همین است که بسیاری از منصوبان ترامپ قول داده اند آنچه در توان دارند برای حفاظت از نهادهای دمکراتیک و در عین حال خنثی کردن هوس های ناگهانی و غلط آقای ترامپ انجام دهند."

او می گوید همه کسانی که با رئیس جمهور آمریکا کار کرده اند "می دانند که او به هیچ اصول اولیه ملموسی که تصمیماتش را هدایت کند پایبند نیست."

این مقام ارشد از جمله می گوید که آقای ترامپ حتی به آرمان های دیرینه حزب جمهوری خواه مثل "آزادی اندیشه، بازار آزاد و آزادی اجتماعی" وابستگی نشان نمی دهد.

او از جمله از تمایل آقای ترامپ به دیکتاتورها می نویسد: "سیاست خارجی را در نظر بگیرید: رئیس جمهور ترامپ چه در انظار عمومی و چه به طور خصوصی به مستبدین و دیکتاتورها تمایل نشان می دهد، مثل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی."

این مقام می گوید که بسیاری از تحریم ها و اقدامات علیه روسیه برخلاف خواسته رئیس جمهور اعمال شده است.
چرا این مقاله مهم است؟

کاخ سفید همین حالا هم با انتشار کتاب "ترس" به قلم "باب وودوارد" روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی هدف انتقادهای زیادی قرار دارد.

در این کتاب نیز آمده است که کارکنان کاخ سفید عامدانه سعی در کارشکنی در دستورات رییس جمهوری دارند و گاهی برخی از اسناد حساس را از او پنهان می‌کنند تا جلوی امضای او را بگیرند. برخی دیگر از مشاوران رییس جمهوری او را "احمق" و دروغگو" خوانده‌اند.

رییس جمهوری آمریکا این کتاب را نیز کلاهبرداری خوانده است.مقاله جنجالی نیویورک تایمز، کابینه دونالد ترامپ را لرزاند!
این موضوع که مقام‌های ارشد در کاخ سفید درتلاش برای کارشکنی در سیاست‌های یک رییس جمهوری منتخب در آمریکا هستند نگرانی‌های زیادی را حتی خارج از کاخ سفید ایجاد کرده است.

دیوید فروم، یک صاحبنظر جمهوری‌خواه که از منتقدان جدی رییس جمهوری است این موضوع را "بحران قانون اساسی" خوانده است.‌

او در نشریه آتلانتیک نوشته است نویسنده با این کار دولت آمریکا را به بحران خطرناک‌تری دچار کرده است، و با شعله‌ورتر کردن آتش پارانویا در رییس جمهوری او را بی‌پرواتر کرده است.

جان برنان، رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که او هم از منتقدان صریح رییس جمهوری است این مقاله را "سرپیچی فعالانه" خوانده اما گفته عامل آن وفاداری به کشور بوده است.

برخی دیگر این سئوال را مطرح کرده‌اند که آیا ممکن است این مقاله تلاشی برای فاصله گرفتن جمهوری‌خواهان دولت از رییس جمهوری در آستانه انتخابات میان‌دوره ای باشد؟
فهرست منکران

تا زمان نگارش این خبر مقام‌هایی که نوشتن این مقاله را تکذیب کرده‌اند از این قرارند:

جیمز متیس، وزیر دفاع
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه
دن کوتز، مدیر آژانس اطلاعات ملی
استیو منوچین، وزیر دارایی
کریستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی
بن کارسون وزیر مسکن
جف سشنز، وزیر دادگستری و دادستان کل کشور
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد
مایک مولوانی، مدیر دفتر بودجه و مدیریت
رابرت ویلکی وزیر امور سربازان از جنگ بازگشته
آلکس کوستا، وزیر کار
جینا هسپل، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی
ریک پری، وزیر انرژی
کلیان کانوی، مشاور رییس جمهوری
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست
سانی پردو، وزیر کشاورزی
لیندا مک‌موهان رییس اداره تجارت‌های کوچک
آلکس آزار، وزیر بهداشت
الین چائو، وزیر حمل و نقل
ویلبر راس، وزیر بازرگانی
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.