ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ترامپ تا 6 هفته دیگر استیضاح می‌شود!

ترامپ تا 6 هفته دیگر استیضاح می‌شود!شهادت ویلیام تایلر، سفیر موقت آمریکا در اوکراین بسیاری از دموکرات‌ها را در کنگره متقاعد کرده است که استیضاح دونالد ترامپ دیگر اجتناب‌ناپذیر است و حالا بحث بر سر زمان آن و چگونگی برخورد مجلس سنا با نحوه اجرای قانون استیضاح است. شاید هم به همین دلیل روز چهارشنبه (۲۳ اکتبر) نمایندگان جمهوری‌خواه با یورش به جلسه استماع یک مقام وزارت دفاع، مانع از ادامه تحقیقات استیضاح، دست کم برای امروز شدند. برخی از رسانه‌ها حتی زمان استیضاح را هم حوالی کریسمس امسال گزارش کرده‌اند؛ یعنی تنها حدود دو ماه دیگر.

سوالی که پاسخش ماندن یا رفتن ترامپ را مشخص می‌کند؟

نوآ میلمن در مجله ویک نوشته با ارایه شواهد جدید دیگر برای همگان مشخص شده که قضایا از چه قرار بوده است. "در حقیقت ماجرا همانی بوده که از روز اول هم مشخص بود؛ این که دونالد ترامپ با استفاده از قدرت دستگاه دیپلماسی آمریکا و معطل گذاشتن کمک نظامی مصوب کنگره به اوکراین، تلاش کرده دولت این کشور را وادار کند که علیه رقیب انتخاباتی او وارد کار شود."

"اگر چه حامیان آقای ترامپ در ظاهر به دفاع از او ادامه خواهند داد و دلایل مختلفی از جمله این که هنوز همه حقایق مشخص نشده و این که هیچ گروکشی صریحی روی نداده و یا این که آقای ترامپ مستقیما در این قضیه نقش نداشته را وسط بکشند، اما خود آنها هم در خلوت خود می‌دانند که ماجرا از چه قرار بوده است. حالا سوال اصلی این است که این عمل دونالد ترامپ چه قدر بد بوده... به قدری بد بوده که برای برکناری او کافی بوده باشد؟"

شواهد جدیدی که آقای میلمن به آنها اشاره می‌کند ناظر بر جلسه استماعی است که روز گذشته، سه‌شنبه ۲۲ اکتبر، به مدت ۱۰ ساعت در داخل کنگره آمریکا برگزار شد و طی آن ویلیام تایلر، سفیر موقت آمریکا در اوکراین به سوالات نمایندگان درگیر تحقیقات استیضاح پاسخ داد.

طی این اظهارات که دموکرات‌ها آن را مهم‌ترین جلسه استماع طی چهار هفته گذشته و از زمان آغاز تحقیقات استیضاح ارزیابی کرده‌اند، ویلیام تایلر گفته برای او مسجل شده بوده که هم کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری به اوکراین و هم درخواست دیدار ولودیمیر زلنسکی با دونالد ترامپ در کاخ‌سفید به اعلام علنی تحقیقات علیه پسر جوبایدن و ادعای (تاییدنشده) کمک کی‌یف به دموکرات‌ها در خلال انتخابات سال ۲۰۱۶، مشروط شده بوده است.

سخنان دیپلمات کهنه‌کاری چون ویلیام تایلر که در دوران ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش هم سفیر آمریکا در اوکراین بوده کاملا بر خلاف ادعای آقای ترامپ و موضع دفاعی کاخ‌سفید است که می‌گویند هیچ تلاشی برای گروکشی سیاسی با هدف نفع انتخاباتی آقای ترامپ صورت نگرفته است.

همزمان روز چهارشنبه، جان راتکلیف، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس موضع جدیدی علیه تحقیقات استیضاح گرفت که خیلی زود با استقبال آقای ترامپ روبرو شد و رئیس‌جمهور آمریکا آن را در توییتر برای دهها میلیون فالور خود همرسانی کرد.

آقای رتکلیف در گفتگو با شبکه فاکس نیوز ضمن انتقاد شدید از دموکرات‌ها به علت برگزاری جلسات استماع شاهدان در پشت درهای بسته گفت: "من بیانیه ۱۵ صفحه‌ای ویلیام تایلر را خواندم و در جلسه هم حضور داشتم. اگرچه او جزئیات بیشتری را ارایه کرد اما نتوانست ثابت کند که آیا در زمان مکالمه تلفنی ۲۵ ژوئیه (میان دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او) مقام‌های اوکراین از متوقف ماندن پرداخت کمک نظامی مطلع بودند یا خیر؟"

سوالی که آقای رتکلیف در گفتگو با فاکس‌نیوز طرح کرد به این موضوع اشاره دارد که چنانچه رئیس جمهور اوکراین از ماجرای متوقف کردن پرداخت کمک نظامی خبر نداشته، عملا در خلال گفتگوی تلفنی ۲۵ ژوئیه در برابر درخواست آقای ترامپ برای تحقیق از بایدن‌ها احساس فشار نمی‌کرده و به این لحاظ اتهام گروکشی سیاسی و سوء استفاده از قدرت برای تخریب رقیب انتخاباتی علیه آقای ترامپ وجاهت قانونی نخواهد داشت.

موضعی که در کمتر از ۲۴ ساعت روزنامه نیویورک‌تایمز که یکی از خطوط مقدم انتقادها از آقای ترامپ در میان رسانه‌های آمریکایی است تلاش کرد با انتشار گزارشی از سوی خبرنگاران خود در اوکراین به آن پاسخ دهد.

استیو بنن؛ ترامپ تا ۶ هفته دیگر استیضاح می‌شود

روزنامه راست‌گرای نیویورک پست در گزارشی به قلم جان لوین و به نقل از استیو بنن، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ هشدار داده که کاخ‌سفید باید جدی‌تر به تحقیقات استیضاح توجه کند و برای مقابله با آن آماده شود.

آن طور که نیویورک پست نوشته استیو بنن به این نشریه گفته: "قضیه جدی و واقعی است. واقعی به همان اندازه که چرخش کره زمین حقیقت دارد. نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان) ظرف شش هفته آینده او (دونالدن ترامپ) را استیضاح خواهد کرد... پلوسی روی این قضیه به شدت متمرکز شده است."

استیو بنن که پیش‌تر به عنوان مشاور ارشد آقای ترامپ در کاخ‌سفید حضور داشت در این گفتگو هشدار داده که از نظر او تیم فعلی کاخ‌سفید توانایی دفاع جانانه از رئیس‌جمهوری را ندارند. او گفته: "وقتی میک مولوینی را می‌بینم احساس خوبی بهم دست نمی‌دهد."

اشاره آقای بنن به رئیس دفتر موقت آقای ترامپ در کاخ‌سفید است که چند روز پیش اظهارات او درباره اوکراین به جنجال دیگری در رسانه‌های آمریکا بدل شد.

آقای مولوینی که گفته شده آقای ترامپ چند بار در مقابل جمع حرف از پیدا کردن جانشین برای او به میان آورده، در کنفرانسی خبری گفت که گروکشی سیاسی امری معمول در روابط دیپلماتیک است و در رابطه با اوکراین هم آقای ترامپ موضوع تحقیقات فساد ادعایی علیه بایدن‌ها و انتخابات سال ۲۰۱۶ را در کنار موضوعات دیگری مد نظر داشته است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.