ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راننده شرکت اوبر قصد داشته، نیویورکی‌های بیشتری را به قتل برساند!

راننده شرکت اوبر قصد داشته، نیویورکی‌های بیشتری را به قتل برساند!متهم اصلی حمله نیویورک که در جریان آن ۸ نفر کشته شدند گفته است که قصد داشته تعداد هرچه بیشتری را در جریان برگزاری جشن‌های هالووین بکشد.

سیف‌الله ساییپوف، مهاجم ۲۹ ساله به بازپرسانی که درحال تحقیق در این پرونده هستند، گفته است که به خاطر اجرای این حمله "احساس خوبی" دارد.

او گفته است که از یک سال پیش برای این حمله برنامه‌ریزی کرده بود.

روز سه شنبه ۳۱ اکتبر (۹ آبان)، سیف‌الله ساییپوف که یک مهاجر اهل ازبکستان است با یک وانت در ناحیه منهتن نیویورک وارد خط ویژه دوچرخه سواری شد و عده‌ای را زیر گرفت. شش نفر از قربانیان در محل حادثه جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان درگذشتند.

در جریان این حادثه دست کم ۱۲ نفر هم مجروح شدند که حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
این مهاجر ازبک‌تبار که با اتهام عملیات تروریستی روبرو است، گفته که تحت تاثیر گروه موسوم به دولت اسلامی ( داعش) دست به این حمله زده است. سیف‌الله ساییپوف در محل حمله هدف گلوله پلیس قرار گرفت و مجروح شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این حمله در توییتی گفت که این مهاجم مستحق مجازات مرگ است.

به پرونده اتهامی سیف‌الله ساییپوف در سطح فدرال رسیدگی می‌شود که به معنی آن است که احتمال وجود دارد که با صدور حکم اعدام مواجه باشد. ایالت نیویورک مجازات اعدام را لغو کرده است.

این مهاجم ۲۴ ساعت پس از این حمله در حالیکه بر ویلچر بود در دادگاه حاضر شد. دادستان پرونده گفته‌ که سیف الله ساییپوف از حق سکوت خود استفاده نکرده و آزادانه با آن‌ها صحبت کرد.

متهم از دو ماه پیش برای این حمله برنامه‌ریزی کرده بود. او عمدا روز برگزاری مراسم هالووین را برای انجام این حمله انتخاب کرده بود. او بر این عقیده بود که در این ایام شمار بیشتری در خیابان‌ها هستند. او در اصل قصد داشت تا پل بروکلین را هم هدف قرار دهد.

او گفته که قصد داشت تا پرچم داعش را بر روی وانت قرار دهد، اما تصمیم گرفت که با این کار توجه دیگران را به خود جلب نکند.

مهاجم این حمله را از ۹۰ تصویر و ویدیوی خشن گروه داعش که از تلفن او بدست آمد، الهام گرفته بود. به ویژه سخنان ابوبکر البغدادی، رهبر داعش که خواستار انتقام گرفتن از غربی‌ها شده بود، او را به انجام عملیات نیویورک تشویق کرد.

سیف الله ساییپوف همچنین متهم به حمایت و تهیه منابع برای گروه داعش است. پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌ای، گفته که آن‌ها فرد دومی را در ارتباط با این حمله شناسایی کرده‌اند.راننده شرکت اوبر قصد داشته، نیویورکی‌های بیشتری را به قتل برساند!
مظنون کیست؟

گزارش می‌شود که سیف‌الله ساییپوف در شهر تمپا در فلوریدا زندگی می‌کرد و بعد به پترسون در ایالت نیوجرسی نقل مکان کرد.

او در سال ۲۰۱۰ از ازبکستان به آمریکا مهاجرت کرده بود و در آمریکا اقامت قانونی دارد. شرکت تاکسیرانی اوبر تایید کرد که او به عنوان راننده برای این شرکت کار کرده بود.

شبکه سی‌بی‌اس به نقل از یک منبع آگاه اطلاعاتی گزارش داده که او برای سازمان‌های امنیتی آمریکایی فردی شناخته شده بود چون نامش در ارتباط با افرادی که در سال ۲۰۱۵ موضوع تحقیقات ضدتروریستی بودند، در فهرست پلیس قرار داشت.

این منبع آگاه می‌گوید که او با افرادی تماس داشت که افراط‌گرایان رادیکال به حساب می‌آمدند و حداقل یکی از آنها ازبک بود. معلوم نیست آن افراد در آمریکا بودند یا نه.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.