ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سنای آمریکا، بن سلمان را قتل خاشقجی اعلام کرد و رای به قطع حمایت نظامی عربستان در یمن داد

سنای آمریکا، بن سلمان را قتل خاشقجی اعلام کرد و رای به قطع حمایت نظامی عربستان در یمن دادسنای آمریکا با رای اکثریت به قطع حمایت نظامی واشنگتن از عربستان در جنگ یمن رای داده و ولیعهد این کشور را عامل قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی معرفی کرده است. در صف‌آرایی بارزی علیه رئیس جمهوری آمریکا، جمهوری‌خواهان هم‌حزب دونالد ترامپ هم‌صدا با هم‌قطاران دموکرات خود با سیاست دولت در حمایت از عربستان مخالفت کرده‌اند.

دونالد ترامپ گفته است این قطعنامه را که اساسا تاثیری نمادین دارد، وتو خواهد کرد. تحلیل‌گران می‌گویند یمن درگیر فجیع‌ترین بحران انسانی در جهان است.

قطعنامه "غیرالزام‌آور" سنا از رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد تمام نیروهای آمریکایی را که به نحوی در جنگ یمن نقش ایفا می‌کنند به کشور بازگرداند.

نیروهای آمریکایی که مسئول مبارزه با اسلام‌گرایان افراطی هستند از این موضوع مستثنا شده‌اند.

این قطعنامه توسط گروهی از سناتورهای هر دو حزب آمریکا تایید شده است.

در رای‌گیری جداگانه‌ای در سنا از عربستان خواسته شده "سیاست خارجی بی‌سامان خود را معتدل‌تر کند و هر آنکس که در قتل جمال خاشقجی دست داشته مسئول بشناسد."

آمریکا ماه گذشته سوخت‌رسانی مجدد به جنگنده‌های عربستان در جنگ با یمن را متوقف کرد و قطعنامه امروز، اگر قرار باشد نهایتا به قانون تبدیل شود، جلوی از سرگرفته‌شدن این کار را خواهد گرفت.

با این همه قطعنامه "غیرالزام‌آور" است و به گفته تحلیل‌گران تنها برای "بی‌آبرو کردن سیاسی" دونالد ترامپ تصویب شده که با وجود ارزیابی سازمان سی‌آی‌ای، حاضر به محکوم کردن ولیعهد عربستان به دلیل قتل روزنامه‌نگار سعودی نشده بود.
منبع : nytimes.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.