ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

انتشار مکالمه خصوصی رونالد ریگان با نیکسون جنجال به پا کرد!

انتشار مکالمه خصوصی رونالد ریگان با نیکسون جنجال به پا کرد!رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۱۹۷۱ زمانی که فرماندار ایالت کالیفرنیا بود، نمایندگان آفریقایی در سازمان ملل متحد را "میمون" خوانده بود.

مجله آتلانتیک به نوارهای صوتی اظهارات آقای ریگان دست یافته و در شماره جدید خود گزارشی در این باره منتشر کرده است.

سخنان نژادپرستانه آقای ریگان در مکالمه تلفنی او با ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری وقت صورت گرفت و آقای نیکسون مکالمات‌شان را ضبط کرده بود.

آقای ریگان از این که هیات‌های آفریقایی در سازمان ملل متحد بر خلاف موضع آمریکا، رای به شناسایی چین و اخراج تایوان دادند عصبانی بود.

تایوان از موسسان سازمان ملل متحد بود و تا سال ۱۹۷۱ یکی از اعضای دایم شورای امنیت این سازمان به شمار می‌رفت اما در این سال از سازمان ملل اخراج شد و چین جای آن را گرفت.

پس از رای‌گیری، اعضای هیات تانزانیایی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد رقصیدند.

روز بعد از رای‌گیری، رونالد ریگان به ریچارد نیکسون زنگ زد و از او پرسید آیا جریان رای‌گیری را در تلویزیون تماشا کرده است.

او به نیکسون گفت: "دیدن اونها، این میمون‌هایی که از کشورهای آفریقایی اومدن، لعنت‌ بهشون و هنوز راحت نیستن که کفش بپوشن."

این اظهارات آقای ریگان باعث خنده آقای نیکسون شد.

نیم نفتالی، استاد تاریخ دانشگاه نیویورک که مدیر کتابخانه ریاست‌جمهوری نیکسون بود، نوارهای صوتی آقای نیکسون را از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ در اختیار داشت.

آقای نفتالی در مقاله خود در مجله آتلانتیک نوشته که این بخش از مکالمه نژادپرستانه آقای نیکسون و آقای ریگان، زمانی که مکالمه آنها در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، به دلیل حفظ حریم خصوصی حذف شده بود. آقای ریگان در آن زمان هنوز زنده بود.

پس از مرگ رونالد ریگان دیگر دلیلی برای حفظ حریم خصوصی وجود نداشت و سازمان آرشیو ملی آمریکا دو هفته پیش، در پی درخواست آقای نفتالی، فایل کامل این مکالمه صوتی را منتشر کرد.

به گفته آقای نفتالی، آقای ریگان با نیکسون تماس گرفته بود تا از او بخواهد از سازمان ملل متحد خارج شود.

در یک فایل صوتی دیگر، آقای نیکسون با ویلیام راجرز، وزیر امور خارجه وقت تماس می‌گیرد و جریان مکالمه خود با آقای ریگان را شرح می‌دهد.

نیکسون در این تماس به آقای راجرز می‌گوید: او (ریگان) این آدم‌خواران را شب پیش در تلویزیون دید و می‌گوید "خدایا، اینها حتی کفش هم نپوشیدند و آمریکا می‌خواهد سرنوشت خودش را در اختیار آنها بگذارد."

آقای نفتالی می‌گوید این مکالمات می‌تواند دلیل حمایت آقای ریگان از حکومت‌های آپارتاید رودزیا و آفریقایی جنوبی را نشان دهد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.