ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

واکنش گسترده غول های فناوری از سیاست های مهاجرتی ترامپ

واکنش گسترده غول های فناوری از سیاست های مهاجرتی ترامپساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، از سوی کارکنان این شرکت برای همکاری نکردن با گشت مرزی آمریکا تحت فشار قرار گرفته است. بیش از یکصد نفر از کارکنان شرکت مایکروسافت در نامه سرگشاده‌ای خواهان توقف همکاری با گشت مرزی ایالات متحده شده‌اند.

گشت مرزی که زیر مجموعه وزارت امنیت داخلی آمریکا است، وظیفه کنترل و محافظت از مرزهای آمریکا را به عهده دارد.

درخواست کارکنان مایکروسافت زمانی صورت می‌گیرد که انتقادها از دولت آمریکا بر سر جدا کردن بچه‌ها از والدین‌شان در مرز با مکزیک به شدت افزایش یافته است.

این نامه که ابتدا در تالار گفت‌و‌گو داخلی شرکت منتشر شد در نیویورک تایمز هم انتشار یافته است و امضا‌کنندگان گفته‌اند نمی‌خواهند "همدست" باشند. مایکروسافت گفته است فناوری این شرکت در "طرح‌هایی که بچه‌ها را از خانواده‌شان در مرز جدا می‌کند" استفاده نشده است.

این شرکت پیش از انتشار این نامه سرگشاده، ناخرسندی خود را از سیاست جدایی به زور و اجبار کودکان از خانواده‌شان در مرز اعلام کرد. مایکروسافت گفت وحدت خانواده، اصل بنیادی سیاست آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی دوم بوده است.

البته مایکروسافت قراردادی به ارزش ۲۰ میلیون دلار با سازمان آیس (اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده) دارد.

امضاکنندگان نامه از ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت خواسته‌اند تا به همکاری شرکت با آیس و سایر مشتریانی که با آیس همکاری دارند پایان دهد.

به غیر از کارکنان مایکروسافت، شماری از شرکت‌های سیلیکون ولی و مدیران ارشدشان درباره سیاست جدا سازی بچه‌ها از خانواده‌ها توسط دولت ترامپ واکنش نشان داده‌اند.

ساندار پیچای، مدیرعامل اجرایی گوگل در توییتر به این مساله واکنش نشان داد و تصاویر و اخبار مربوط به جداسازی را دلخراش خواند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل هم شرایط موجود را "غیرانسانی" خوانده است.

مارک زاکربرگ، رئیس فیسبوک هم خواهان پایان دادن به این سیاست شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.