ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

8 سال زندان برای مردی که با چاپگر سه‌بعدی اسحله ساخت

8 سال زندان برای مردی که با چاپگر سه‌بعدی اسحله ساختمردی آمریکایی که همراه یک اسلحه ساخته شده با چاپگر سه‌بعدی و فهرستی از نمایندگان کنگره آمریکا بازداشت شده بود، به ۸ سال زندان محکوم شد. اریک مک‌گینیس، اهل دالاس، در تگزاس آمریکا، در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل حمله به دوست دخترش، به مدت دو سال از حق داشتن سلاح گرم محروم شد.

او در سال ۲۰۱۶ قصد خریدن سلاح گرم را داشت اما به دلیل سوءسابقه به او سلاحی فروخته نشد. او هم قطعات اسلحه را با چاپگر سه بعدی تهیه کرد و پس از سوار کردن قطعات، برای خود سلاحی ساخت.

در سال ۲۰۱۷ پلیس پس از شنیدن صدای تیراندازی او در جنگل، بازداشتش کرد.

مک‌گینیس، که اکنون ۴۳ ساله است، زمانی بازداشت شد که هنوز یک ماه از دو سال ممنوعیت مالکیت سلاح او باقی مانده بود و او یک اسلحه ای‌آر-۱۵ به همراه داشت.

گزارش شده که او پس از آن که به محاصره ماموران در آمد به آنها گقت که یکی از اعضای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است.

ماموران پلیس پس از بازرسی کوله‌پشتی مک‌گینیس، فهرستی از نام نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره را پیدا کردند که در آن به ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، یعنی روز حمله القاعده به برج‌های تجارت جهان، اشاره شده و عنوانش هم "فهرست تروریست‌های آمریکایی" بود.

تابستان گذشته، هیات منصفه دادگاه فدرال، مک‌گینیس را به دلیل داشتن اسلحه ثبت نشده و همراه داشتن غیرقانونی اسلحه مجرم شناخت.

در رای صادر شده در روز چهارشنبه، ۱۳ فوریه دادستانی اعلام کرده است که از محتویات دستگاه‌های الکترونیک مک‌گینیس دریافتند که او به جیمز تی هاجکینسون، عامل حمله به نمایندگان جمهوری‌خواه که در یک زمین بیسبال در سال ۲۰۱۷، به "شدت علاقه دارد."

۱۴ ژوئن ۲۰۱۷، جیمز تی هاجکینسون، ۶۶ ساله با آتش گشودن بروی نمایندگان جمهوری‌خواه که در زمین بیسبال مشغول تمرین بودند، پنج نفر، از جمله استیو اسکالیس، نماینده ارشد این حزب را زخمی کرد و خودش هم بر اثر شلیک پلیس کشته شد.

مکگینیس، در یک تماس تلفنی با یکی از اعضای خانواده‌اش تایید کرده بود که قصد داشته با اسلحه ساخته شده به وسیله چاپگر سه بعدی تیراندازی کند.

او گفته بود: "من اسلحه نخریدم، اسلحه ساخته‌ام."

ارین نیولی کاکس، دادستان منطقه شمال تگزاس می‌گوید که این پرونده حاکی از آن است که سوءسابقه افراد را از دسترسی به اسلحه، در هر شکل آن محروم می‌کند.

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و با متصل کردن یک چاپگر سه بعدی به کامپیوتر، قطعات پلاستیک و نرم افزارهایی که در اینترنت وجود دارد، به راحتی می‌توان یک اسلحه ساخت.

منتقدان نگرانند که چنین امکانی باعث تکثیر گسترده سلاح‌هایی شود که به طور رسمی ثبت نشده‌اند و دولت قادر به ردگیری آنها نیست.

بحث درباره این نوع اسلحه‌ها در سال ۲۰۱۳ شروع شد، زمانی که فردی به نام "کدی ویلسون" اولین سلاح تولید شده با چاپگر سه بعدی را به نمایش گذاشت.

فایل‌هایی برای تکثیر این سلاح فورا از طریق شرکت "دیفنس دیستریبیوتد" عرضه و صدها هزار بار دانلود شد.

در آن زمان وزارت خارجه به این شرکت دستور داد این فایل های اینترنتی را از دسترس خارج کند.

بالاخره پس از سال‌ها کشمکش حقوقی میان این شرکت و وزارت خارجه، وزارت دادگستری دولت ترامپ سال گذشته، اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که آمریکایی ها حق دسترسی و استفاده از این نرم افزارها را دارند.

شش ماه پیش، یک قاضی فدرال در شهر سیاتل آمریکا انتشار نرم افزاری که امکان چاپ سه بعدی سلاح دستی را می‌داد را به طور موقت مسدود کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.