ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا / هجوم کارمندان دولت به مراکز خیریه

طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا / هجوم کارمندان دولت به مراکز خیریهبا ادامه تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا، صدها هزار نفر از کارمندان فدرال از دریافت نخستین حقوق خود در سال جدید میلادی محروم ماندند. بعضی از آنها برای تهیه آذوقه به مراکز خیریه رفته‌اند. همزمان از عقب‌نشینی و تمایل برای مصالحه میان دونالد ترامپ و رهبران دموکرات کنگره نشانه‌ای دیده نمی‌شود.

با فرا رسیدن عقربه‌های ساعت به نیمه شب جمعه و آغاز بامداد شنبه، تعداد روزهای تعطیل ماندن دولت فدرال آمریکا به ۲۲ خواهد رسید و به این ترتیب، طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا به نام دونالد ترامپ ثبت خواهد شد چرا که رئیس‌جمهور آمریکا یک ماه پیش و در جلسه ای که با سناتور چاک شومر و نانسی پلوسی، رهبران دموکرات‌های کنگره داشت، علنا گفت که مسئولیت تعطیل شدن دولت را بر عهده می‌گیرد.طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا / هجوم کارمندان دولت به مراکز خیریه
دیروز (جمعه ۱۱ ژانویه) نخستین موعد پرداخت حقوق حدود ۸۰۰ هزار کارمند دولت در سال جدید میلادی بود که با تعطیل ماندن دولت متوقف شد و هزاران کارمند امنیت فردوگاه‌ها، زندانبان‌ها و حتی افسران اف‌بی‌آی ناچار به ادامه کار بدون مزد شدند.
طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا / هجوم کارمندان دولت به مراکز خیریه
تعطیلی دولت که روز ۲۲ ماه دسامبر گذشته آغاز شد روز شنبه وارد بیست و دومین روز خود خواهد شد؛ طولانی‌ترین در تاریخ آمریکا.

با وجود این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور، گفته بنا ندارد از درخواست بودجه خود برای احداث دیوار مکزیک کوتاه بیاید هر چند فعلا قصدی برای اعلام وضعیت فوق‌العاده هم ندارد.

آقای ترامپ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای احداث بخش‌هایی از دیوار مورد نظرش در مرز آمریکا با مکزیک را وارد لایحه بودجه تقدیمی به کنگره کرده است اما نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان که اکنون در اکثریت دموکرات‌ها گفته احداث دیوار را غیرضروری و خلاف ارزش‌های کشورش می‌داند. امروز برخی از کارمندان دولت که حقوقی به حساب‌شان واریز نشده بود، از صفحات کامپیوتر خود عکس گرفتند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

اسکار موریلو، مهندس شاغل در ناسا، با انتشار تصویر برگه حقوقش در توییتر نوشته او در حقیقت نه تنها حقوقی نگرفته بلکه بدهکار هم شده چرا که ماهانه از محل حقوقش بابت چند سرویس اجتماعی به اجبار پول برداشته می‌شود.

یک کاربر دیگر توییتر، کت هیفنر، با انتشار برگه اینترنتی حقوق بردارش نوشته که او به علت کاری که در برج مراقبت انجام داده یک سنت (کمترین واحد پول آمریکا) حقوق دریافت کرده است.

همزمان وبسایت کرگلیست که یک بازارچه آنلاین برای خرید و فروش اسباب و اثاثیه است پر شده از لوازم و اشیای بهاداری که کارمندان دولت بنا دارند با فروش آنها تامین معاش کنند.

در یکی از این آگهی‌ها که "حراج ویژه تعطیلی دولت" نام‌گذاری شده گهواره کودکی به فروش گذاشته شده که زیر آن نوشته: "ما به پولش احتیاج داریم. در والمارت ۹۳ دلاره اما ما به ۱۰ دلار هم راضی هستیم."

فود بانک که یک خیریه تهیه آذوقه برای افراد نیازمند است گزارش کرده که مراجعانش در چند روز گذشته بسیار زیاد شده‌اند.
منبع : vox.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.