ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

زنی که پس از توهین به ترامپ، اخراج شد به دادگاه شکایت کرد

زنی که پس از توهین به ترامپ، اخراج شد به دادگاه شکایت کردجولی بریسکمن، زنی که بعد از انتشار عکس نشان‌دادن انگشت وسط به دونالد ترامپ از کارش در یک شرکت خصوصی اخراج شد، از این شرکت به دادگاه شکایت کرده است.

در ماه اکتبر یک خبرنگار عکس این زن را منتشر کرد که روی دوچرخه به کاروان حامل رئیس‌جمهور آمریکا انگشت وسط نشان داد؛ نشانه‌ای که در فرهنگ غربی برای توهین است.

این عکس خیلی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داغ شد. بعد خود جولی بریسکمن این عکس را در فیس‌بوکش گذاشت و نوشت که او بوده است.

بعد از آن شرکت محل کارش آکیما، که یک شرکت خصوصی است ولی پیمان‌کار قراردادهای متعددی با دولت آمریکاست، از او خواست استعفا دهد چون با انتشار عکس روی فیس‌بوکش مقررات شرکت را نقض کرده است.

خانم بریسکمن حالا از شرکت بابت اخراجش شکایت کرده است.زنی که پس از توهین به ترامپ، اخراج شد به دادگاه شکایت کرد
وکلایش می‌گویند با اخراج او، حق آزادی بیان این شهروند آمریکا نقض شده است. در شکایت‌نامه او آمده است: "آمریکایی‌ها نباید مجبور شوند بین اصول خودشان و چک حقوقشان یکی را انتخاب کنند."

او در بیانیه‌ای که همراه شکایت‌نامه‌اش ارائه داده، نوشته است: "هرگز تصور نمی‌کردم "درود تگ‌انگشتی" من به کاروان ریاست‌جمهوری و فردی که سوار آن بود، به بهای شغل من تمام شود."

این زن ۵۰ساله، تک‌سرپرست دو فرزند نوجوانش است.

بعد از اخراج او، مخالفان دونالد ترامپ یک گل‌ریزان اینترنتی برایش راه انداختند تا کمکش کنند شغل دیگری پیدا کند. در آن، بیش از ۱۳۰ هزار دلار برای جولی بریسکمن جمع شد.

او روز چهارشنبه توییت کرد: "شکایتی که امروز ثبت کردم، فقط درباره خودم نیست. برای این است که به دونالد ترامپ بگویم دلارهای دولت که از مالیات آمده، نمی‌تواند کارکنان را وادار کند در ساعت‌های غیر کاری هم فرمان‌بردار باشند."
زنی که پس از توهین به ترامپ، اخراج شد به دادگاه شکایت کرد
شرکت آکیما می‌گوید جولی بریسکمن را بابت نقض مقررات شرکت در حوزه شبکه‌های اجتماعی اخراج کرده است.

با این حال خانم بریسکمن می‌گوید حدود یک سال پیش هم یکی از مدیران ارشد این شرکت در یک بحث فیس‌بوکی درباره اعتراض‌ها به تبعیض نژادی، کلمات توهین‌آمیزی درباره این معترضان استفاده کرده بود؛ که در این خبر قابل‌نقل نیست.

خانم بریسکمن می‌گوید آن مدیر شرکت آکیما حرفش را از فیس‌بوک پاک کرد و به او اجازه دادند شغلش را نگه دارد.

در شکایت‌نامه جولی بریسکمن آمده است که علت اخراج او، نه "قباحت ادعاشده درباره انگشت وسط"، بلکه بابت "نگرانی از ناراحت‌کردن دولت فدرال" بوده است.

شرکت آکیما به درخواست‌های بی‌بی‌سی برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

پیش‌تر مایک اسمیالوفسکی، عکاسی که این عکس را گرفته، به خبرگزاری فرانسه گفته بود مشاهده مردمی که هنگام عبور کاروان حامل رئیس‌جمهور به او اعتراض می‌کنند یا علامت‌های این‌چنینی نشان می‌دهند عادی است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.