ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آخرین آرزوی دختر جوان قبل از مرگ جنجال رسانه ای به پا کرد

آخرین آرزوی دختر جوان قبل از مرگ جنجال رسانه ای به پا کردمندی یک دختر ۲۹ ساله بریتانیایی که مبتلا به سرطان پستان درمرحله معالجه‌ناپذیر بود درفهرست خواسته‌های قبل از مرگش اول سفربه نیویورک را قرارداده بود اما با یک اشتباه در درخواست‌نامه (فرم) ویزا از طریق آنلاین، نزدیک بود از این خواسته محروم شود.

مندی در پاسخ به این سوال در پرسش‌نامه که "آیا می‌خواهید در فعالیت های تروریستی، جاسوسی، کشتارجمعی و خرابکاری شرکت کنید و یا دارای سابقه این فعالیت‌ها هستید ،اشتباها پاسخ داد: "آری".

او وقتی به اشتباه خود پی برد که درخواست ویزایش رد شد.

مندی ۲۹ ساله که اهل فالکرک در بریتانیاست در سال ۲۰۱۵ مبتلا به سرطان وخیم پستان شد که گفته شده دیگر درمان‌پذیر نیست. یکی ازخواسته های مندی قبل از مرگ دیدار از نیویورک بود اما به جای نیویورک مجبور شد به سفارت آمریکا در لندن برود تا ثابت کند که تروریست نیست و خطری برای امنیت آمریکا به شمار نمی‌آید.آخرین آرزوی دختر جوان قبل از مرگ جنجال رسانه ای به پا کرد
بعد از چندین مصاحبه سخت‌گیرانه سرانجام ویزای کامل ورود به آمریکا به او داده شد اما مقامات آمریکایی مطمئن نبودند که او بتواند قبل از پروازش به نیویورک ویزای خود را دریافت کند.

مندی می گوید که "اشتباهش خجالت آورست اما فکر می کرد که می‌تواند خیلی به سادگی آن را تصحیح کند."

اما سفارت آمریکا در لندن به او گفت که "بدترین خانه پرسش نامه را علامت "آری " گذاشته است."

مندی مجبور شد به لندن برود و برای ویزای ورود به آمریکا سیصد پوند پرداخت کند.
آخرین آرزوی دختر جوان قبل از مرگ جنجال رسانه ای به پا کرد
مندی که همراه دوست پسرش می خواست به این سفربرود فکر می‌کرد که شاید بیماری او مقامات سفارت را راضی کند که ویزایش را زودتر صادر کنند اما مقامات به او گفتند که صدور ویزا پنج روزی طول خواهد کشید و او باید پروازدیگری را انتخاب کند و زمان مسافرت خود را تغییردهد.

مندی مجبور شد که ۸۰۰ پوند دیگر برای به تعویق انداخت سفر خود پرداخت کند.

مندی می گوید که به دلیل بیماری اش باید هر۱۲ هفته یک بار اسکن داشته باشد و سفرش را در فاصله قبل از اسکن بعدی اش تنظیم کرده بود و استرسی که به او وارد شد ضروری نبود.

اقدامی نابخشودنی

شهروندان بریتانیایی می‌توانند از ویزای استا (سیستم دریافت اجازه سفرازطریق اینترنت) به جای مراجعت به سفارت و ویزای کامل استفاده کنند. درپرسشنامه آنلاین یکی از پرسش ها این است :

"آیا می خواهید وارد فعالیت های تروریستی، جاسوسی، اقدامات خرابکارانه و یا کشتار جمعی بشوید و آیا درگذشته درچنین اقداماتی شرکت کرده‌اید؟"

مندی می‌گوید که اول می خواست از طریق تبلت خود این فرم را پرکند اما تبلت از دسترس خارج شد و تصمیم گرفت که پرکردن فرم را به روز بعد موکول کند.مندی می گوید: " فکر می کنم که من اول پاسخ "نه" را علامت گذاشتم اما ماوس بعدا جهش کرد و روی پاسخ " آری " علامت گذاشت. این تنها توجیه من از این اشتباه است."

مندی می گوید اغلب از من می پرسند که چطور توانستم مرتکب چنین اشتباهی بشوم .اما من خیلی راحت اشتباه کردم.

سایمن کالدر، سردبیر امور مسافرتی روزنامه ایندیپندنت، می گوید که پرسش درخواست‌نامه در مورد فعالیت های تروریستی ودیگر اقدامات ذکر شده "کاملا بی‌معناست"

سایمون کالدر می گوید:" کسی که درگیرفعالیت های تروریستی،جاسوسی یا کشتار جمعی است هرگز عمدا پاسخ مثبت به این سوال نخواهد داد ولی اگر بهر دلیلی جواب مثبت به این پرسش بدهد دیگر راه خلاصی ندارد. آمریکا حاضر به هیچ بخششی در این مورد نیست. بلافاصله زنگ‌های خطر به صدا درمی‌آید؛ درها بسته می شود و شما در یک دایره نومیدی سرگردان می‌مانید."

به اعتقاد سایمون قبل از مسافرت تمام مدارک را آماده کرده و از تکمیل دقیق پرسش نامه مطمئن بشوید."

مندی به بی بی سی اسکاتلند گفت که در لیست خواسته هایش سفربه کانادا، ملاقات با استیون جراد فوتبالیست و دیدار از تایلند هم قراردارد اما اول به نیویورک سفرخواهد کرد.

مندی می گوید: " دوباره خوشحال شده ام و خیلی مایلم به این سفر بروم."
منبع : BBC - Sunday Post
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.