ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آزار و اذیت جنسی دختران جوان در قالب شرکت‌ فیلم سازی قلابی

آزار و اذیت جنسی دختران جوان در قالب شرکت‌ فیلم سازی قلابیرئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت نسبت به هوشیاری دختران جوان در خصوص تست‌های بازیگری هشدار داد. سرهنگ بابک نمک شناس رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با اشاره به اخبار منتشره در خصوص شناسایی دختران جوان در اینستاگرام و آزار و اذیت آنان در شرکت‌های فیلم سازی اظهار کرد: به دلیل ماهیت فضای مجازی، ارتباط با افراد غریبه و جعل عناوین مختلف نسبت به فضای حقیقی بسیار آسان‌تر است.

وی افزود: در چنین شرایطی با عدم انتشار عکس‌های خصوصی و اطلاعات شخصی می‌توان از وقوع بسیاری از جرایم مانند آزار و اذیت دختران جوان در تست بازیگری و ... جلوگیری کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت تصریح کرد: نباید به ظاهر عکس‌های منتشر شده و عناوین اعلامی در چنین فضایی اعتماد کرد و قبل از انجام هرگونه تعامل با افراد و شرکت‌های ناشناس باید با پرهیز از شتاب زدگی نسبت به احراز دقیق هویت افراد و شرکت‌ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: باید درخصوص قانونی بودن آگهی‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کرد و اطلاعات مشاهده شده در فضای مجازی را با اطلاعات بدست آمده از فضای حقیقی تطبیق داد.

سرهنگ نمک شناس خاطرنشان کرد: شهروندان باید قبل از پرداخت هرگونه هزینه‌ ثبت نام یا شرکت در همایش‌ها و کلاس‌های تبلیغ شده در فضای مجازی مجوز فعالیت و صحت آن‌ها را از مراجع ذی صلاح استعلام کنند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در این باره گفت: در سیزدهم بهمن ماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع آزار و اذیت جنسی خانم ۲۵ ساله‌ای از شعبه‌ی دهم دادگاه کیفری یک تهران به اداره شانزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد که در آن شاکی پرونده مدعی بود، توسط ۲ سرنشین یک خودرو ۲۰۶ سفید رنگ مورد ضرب و شتم، تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته است.

شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود یک هفته پیش در اینستاگرام با فردی آشنا شدم که از من و تعدادی دیگر از خانم‌های جوان درخواست تست بازیگری و اجرای شوی لباس کرده بود.

وی افزود: حدود یک هفته در خصوص شرایط و نحوه‌ انجام تست بازیگری با این شخص از طریق فضای مجازی اینستاگرام در ارتباط بودم تا اینکه در مورخه سیزدهم بهمن ماه از طریق پیامک به من اطلاع داده شد که ساعت ۸ شب راننده شرکت ... به دنبال من خواهد آمد تا برای انجام تست بازیگری به دفترش ببرد.

شاکی ادامه داد: به این بهانه بود که آدرس محل سکونتم را گرفتند؛ دقیقا ساعت ۸ شب بود که یک ماشین ۲۰۶ سفید با یک راننده جوان به درب منزل ما در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی مراجعه کرد و خودش را راننده شرکت معرفی کرد؛ همه چیز عادی به نظر می‌رسید؛ زمانی که سوار خودرو ۲۰۶ شدم، راننده خودرو متن فیلم نامه‌ای را به من داد و درخواست کرد تا زمان رسیدن به شرکت آن را حفظ کنم و مدعی شد که بر اساس آن تست بازیگری گرفته خواهد شد.

شاکی اضافه کرد: در محدوده بازار مبل یافت آباد بود که راننده خودرو به صورت تلفنی با شخصی تماس گرفت و مدعی شد که دفتر شرکت شلوغ است و قرار شده تا تست بازیگری در دفتر شماره ۲ شرکت انجام شود؛ در مقابل یکی از مجتمع‌های فروش مبلمان در بازار یافت آباد توقف کرده بودیم تا اینکه فرد دیگری این بار به عنوان فیلمبردار شرکت سوار ماشین شد و عنوان کرد دفتر دوم در شهرری است؛ این شخص از راننده ۲۰۶ خواست تا به سمت دفتر شرکت در شهرری برود.آزار و اذیت جنسی دختران جوان در قالب شرکت‌ فیلم سازی قلابی
وی اضافه کرد: هنوز مسافتی زیادی نرفته بودیم که ناگهان خودرو ۲۰۶ به داخل جاده‌ای خاکی رفت؛ بسیار ترسیده بودم؛ می‌خواستم از ماشین پیاده شده و یا حداقل خودم را از ماشین به بیرون بیندازم، اما در‌های ۲۰۶ از داخل باز نمی‌شد؛ سرنشین ۲۰۶ که تا آن لحظه خودش را به عنوان فیلمبردار شرکت معرفی بود به سمت من حمله ور شد و در ادامه با توقف ماشین، راننده ۲۰۶ نیز به کمک او آمد و آن‌ها با تهدید و ضرب و شتم مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند؛ پس از آن مرا در همان بیابان‌های تاریک از ماشین پیاده کرده و از محل دور شدند.

سرهنگ ولیپور گودرزی گفت: هم زمان با آغاز رسیدگی به شکایت اولیه، پرونده‌ مشابه دیگری به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که دقیقا به همان شیوه، دختری ۱۹ ساله مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود؛ در بررسی اظهارات این دختر خانم مشخص شد که در شب حادثه مادرش او را همراهی می‌کرده که در ادامه سرنشینان ۲۰۶، در زمان پارک خودرو و پیاده شدن مادر این دختر خانم از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و در واقع به شیوه آدم ربایی اقدام به ربایش کرده و پس از مراجعه به جاده‌ای خاکی همان اقدامات اول را انجام دادند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: با توجه به حساسیت هر ۲ پرونده، کارآگاهان اداره شانزدهم با اقدامات ویژه و بررسی تصاویر به دست آمده از مراکز تجاری منطقه‌ی یافت آباد موفق به شناسایی خودرو ۲۰۶ سفید رنگ شدند.

وی افزود: با شناسایی هویت مالک خودرو ۲۰۶ کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی به محل سکونت مالک خودرو در باقرشهر مراجعه کرده و در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که مالک ۲۰۶ چند سالی است که فوت کرده و پس از فوت وی، خانواده اش محل سکونتشان را تغییر دادند.

متهم: طعمه‌های خود را از طریق صفحات شخصی شان در اینستاگرام شناسایی می‌کردم.
سرهنگ ولیپور گودرزی بیان کرد: کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که در حال حاضر خودرو ۲۰۶ در اختیار پسر مالک خودرو است؛ با شناسایی جواد (۲۱ ساله) و در ادامه شناسایی تصویر وی از سوی شکات پرونده به عنوان راننده ۲۰۶، مخفیگاه وی در منطقه باقرشهر شناسایی و سرانجام در بیست و ششم بهمن ماه دستگیر شد؛ خودرو ۲۰۶ سفید رنگ نیز در مقابل محل سکونتش شناسایی، توقیف و در بازرسی از داخل خودرو یک عابربانک متعلق به یک خانم کشف شد.

وی افزود: با دستگیری جواد، وی به آزار و اذیت ۲ شاکی پرونده اعتراف و یکی از دوستانش به نام حمید (۲۲ ساله) را معرفی کرد؛ حمید نیز در همان محدوده زندگی جواد در منطقه باقرشهر دستگیر و هر ۲ متهم به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: متهم اصلی پرونده (جواد) در خصوص نحوه شناسایی و انتخاب شکات پرونده به کارآگاهان که با گردش در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام، داخل صفحات شخصی خانم‌های جوانی می‌شده که تصاویر شخصی خودشان را در آنجا بارگذاری کرده بودند؛ در ادامه از طریق دایرکت برای آن‌ها پیام فرستاده و خودش را مدیر یک شرکت فیلم سازی معرفی می‌کرده است؛ پس از گذشت چند روز و به بهانه‌ی فرستادن راننده برای آوردن آن‌ها به دفتر فیلم سازی، اقدام به گرفتن نشانی محل سکونت آن‌ها کرده و مدعی می‌شد که راننده شرکت در زمان مشخص به دنبال آن‌ها خواهد رفت؛ با تعیین زمان، تحت پوشش راننده شرکت فیلم سازی به محل سکونت این خانم‌ها رفته و آن‌ها را سوار ماشین می‌کرده است.

متهم در ادامه اظهاراتش گفت: برای اعتمادسازی بییشتر متن فیلم نامه‌ای را در اختیارشان می‌گذاشتم تا آن‌ها واقعا تصور کنند که قرار است تا دقایقی دیگر از آن‌ها تست بازیگری گرفته شود، اما چنین اتفاقی رخ نمی‌داد و آن‌بلا‌ها را برسرشان می‌آوردم.

سرهنگ گودرزی اظهار کرد: با کشف عابر بانک در خودرو ۲۰۶ که متعلق به متهم اصلی پرونده است، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی سومین شاکی پرونده در استان البرز شدند که طی دعوت از این خانم جوان برای شناسایی متهمان، سومین شاکی پرونده نیز شناسایی و در بررسی اظهارات وی مشخص شد که این خانم جوان نیز دقیقا به همین شیوه قبلی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر پرونده متهمان، به اتهام آزار و اذیت و آدم ربایی، با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: از کلیه شکات احتمالی که بدین شیوه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.