ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هشدار تخلیه سریع 9 شهر استان خوزستان / آمار کشته شدگان سیل به 70 نفر رسید

هشدار تخلیه سریع 9 شهر استان خوزستان / آمار کشته شدگان سیل به 70 نفر رسیددر ادامه بحران سیل در غرب کشور و افزایش آب در سد کرخه، از اهالی دستکم ۹ شهر در استان خوزستان خواسته شده تا هر چه سریعتر این شهرها را تخیله کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، استاندار خوزستان دستور تخلیه کلیه مناطق شهرستان دشت‌آزادگان را صادر کرده که شامل چهار شهر سوسنگرد، بستان، ابوحمیظه و کوت سید نعیم و همچنین تمامی روستاهای این منطقه است.

شهر رفیع که در منطقه هویزه قرار دارد نیز شامل این دستور می‌شود. ضمن اینکه در ساعت دو بامداد، دستور تخیله کامل شهر حمیدیه نیز صادر شده است.

در عین حال خبرگزاری مهر گزارش داده که پیشتر دستور تخلیه شهرهای گوریه، دارخوین و الهایی نیز صادر شده است و تعداد مجموع شهرهایی که تاکنون به دلیل احتمال سیل باید تخلیه شوند به ۹ شهر رسیده است.

همزمان سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده که بارش شدید باران در روز شنبه ادامه داشته باشد و علاوه بر غرب کشور (آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، بخش غربی استان فارس و شمال بوشهر)، برخی مناطق مرکزی و شمالی کشور نیز با باران شدید روبه‌رو شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت که در روز شنبه "شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمانشاه، نیمه شمالی فارس و بوشهر، خراسان رضوی و برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی" با باران شدید روبه‌رو خواهند شد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز شنبه از شدت باران در غرب کشور کاسته می‌شود، اما تا ظهر یکشنبه، باران در شمال شرق کشور (استان‌های خراسان شمالی و رضوی، شرق سمنان و دامنه‌های البرز شرقی) شدت خواهد گرفت.

در حال حاضر عمده خبرهای سیل مربوط به استان خوزستان و وضعیت خطرناک روستاها و شهرهای نزدیک به رودخانه‌های دز و کارون است.

به نوشته خبرگزاری فارس دستور تخلیه برخی شهرها و روستاهای استان خوزستان در حالی صادر شده که هنوز روشن نیست ساکنین این مناطق در کجا باید اسکان داده شوند.

علاوه بر این همچنان وضعیت بحرانی برخی مناطق استان لرستان نیز به پایان نرسیده و برخی گزارش‌ها حاکی است که هنوز روستاهایی در این استان نیز در محاصره سیل قرار دارند.

بارندگی‌های شدید و سیل که از چند روز قبل از سال نو آغاز شده بود همچنان در برخی نقاط مختلف ایران ادامه دارد. از ۳۱ استان ایران، دست کم ۲۰ استان دچار بارندگی‌های شدید، آب‌گرفتگی و سیل شدند.

به گفته رئیس اورژانس ایران تا کنون هفتاد نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.