ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روش نگهداری از تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی + چطور طول عمر تلویزیون را افزایش دهیم؟

روش نگهداری از تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی + چطور طول عمر تلویزیون را افزایش دهیم؟بعد از خریدن تلویزیون مناسب باید در نگهداری از آن نهایت تلاش خود را داشته باشید. نگهداری از تلویزیون، عمر مفید آن را افزایش می‌دهد و شما را از خریدن دوباره دستگاه جدید و یا مراجعه به تعمیرکار بی‌نیاز می‌کند.

حتماً سال‌ها پیش رو یادتون هست که تلویزیون‌های قدیمی لامپ تصویر دار، چقدر در برابر ضربه‌ها و اتفاق‌ها مقاوم بودن. اما به نظر می‌رسه تلویزیون‌های LEDو LCD امروزی دیگر مقاومت و دوام تلویزیون‌های قدیمی رو ندارن.

البته نگهداری از تلویزیون‌ها بایدها و نبایدهای ساده‌ای داره که با رعایت اون، می‌شه عمر این دستگاه رو چند برابر کرد و مثل تلویزیون‌های قدیمی، سال‌ها از اون استفاده کرد. این نکته‌ها علاوه برافزایش عمر مفید تلویزیون، افزایش کیفیت تصویر اون رو هم به دنبال داره.

اما برای نگهداری مناسب تلویزیون چه کارهایی باید کرد؟

انتخاب جای مناسب برای تلویزیون
دمای محلی که تلویزیون رو در آنجا قرار می دید خیلی مهمه. این محل باید دور از سرما، گرما و نور مستقیم خورشید باشه چون نوسان شدید در دمای هوا باعث از بین رفتن سیستم داخلی تلویزیون می‌شه. نزدیک کولر، نزدیکی به رادیاتور شوفاژ هم ممکن هست به تلویزیون آسیب برسونه. همچنین از قرار دادن تلویزیون در مکان‌های پر رفت‌وآمد خودداری کنید. چون ممکنه به دلیل رفت‌وآمد زیاد، برخورد با تلویزیون افزایش پیدا کنه.

نگهداری روزانه از تلویزیون

نوسانات ولتاژ یکی از دلایل خرابی وسایل برقیه. پس بهتره حتما از محافظ برق برای تلویزیون استفاده کنید. اگر برای مدت‌زمان طولانی از دستگاه استفاده نمی‌کنید، بهتره اون رو از برق بیرون بکشید. چون بعضی از قطعات تلویزیون حتی در زمان استندبای هم مدام در حال کار هستن و این موضوع باعث استهلاک بیشتر دستگاه می‌شه. بهتره که در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت تلویزیون رو به مدت چند دقیقه خاموش کنید تا دمای تجهیزات داخلی اون کاهش پیدا کنه.

از دست زدن به صفحه‌نمایش و فشار دادن اون به مدت طولانی خودداری کنید. مراقبت باشید به صفحه تلویزیون ضربه‌ای وارد نشه و یا جسم نوک تیز نزدیک تلویزیون قرار ندید.

یکی دیگه از کارهایی که باعث می شه طول عمر تلویزیون بیشتر بشه، کم کردن نور پس زمینه یا شفافیت تلویزیون هست. این کار باعث می شه لامپ های ال ای دی صفحه نمایش با تمام توانشون کار نکنن و عمر بیشتری داشته باشن.

روش نظافت تلویزیون LCD و LED

گردگیری و تمیز کردن تلویزیون رو به شکلی انجام بدید که به صفحه اون آسیبی نرسه. هرگز آب یا ماده شوینده‌ و شیشه پاک کن به صفحه‌نمایش تلویزیون اسپری نکنید. برای پاک کردن صفحه‌نمایش از دستمال مخصوص که معمولاً درون جعبه تلویزیون هست، استفاده کنید. همچنین برای پاک کردن قاب دور تلویزیون از دستمال میکرو فایبر که فقط کمی مرطوب شده کمک بگیرید.

از تعمیرکار تلویزیون کمک بگیرید

تعمیرات لوازم برقی به دلیل سروکار داشتن با برق، به رعایت موارد ایمنی و فنی نیاز داره. تعمیر خودسرانه این وسایل ممکن هست سلامتی شما رو به خطر بندازه. در شرایطی مثل وارد اومدن ضربه به دستگاه، معیوب شدن دستگاه، ورود اجسام خارجی به داخل دستگاه، انتشار بو یا دود غیرعادی از دستگاه و... دوشاخه تلویزیون رو بلافاصله از پریز بیرون کشیده و با مرکز تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.