ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بدترین کابوس سرمربی رئال / خولن لوپتگی با بدترین رکورد‌ها اخراج شد

بدترین کابوس سرمربی رئال / خولن لوپتگی با بدترین رکورد‌ها اخراج شداخراج، تنها دو روز مانده تا نخستین بازی جام جهانی، بدترین کابوس ممکن برای یک مربی فوتبال است. خولن لوپتگی اما به خاطر رئال مادرید نیمکت تیم ملی اسپانیا را رها کرد. حالا پس از چهار ماه و نیم او با تحقیر مقابل بارسلونا و در جیب داشتن تعدادی از بدترین رکورد‌های باشگاه اخراج شده است.

فلورنتینو پرس در آستانه جام جهانی اعلام کرد که خولن لوپتگی سرمربی رئال مادرید خواهد شد. تصمیمی که با خشم فدراسیون فوتبال اسپانیا روبرو شد و لوپتگی دو روز قبل از بازی اسپانیا مقابل پرتغال اخراج شد. او سرمربی تیمی بود که قبل از جام جهانی ۶ گل به آرژانتین زده بود و یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی در روسیه بود.

لوپتگی در ماه ژوئن ۲۰۱۸ جانشین زین‌الدین زیدان شد، یکی از بازیکنان اسطوره‌ای رئال مادرید که به عنوان مربی هم این تیم را به سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا رساند. شکست ۱-۵ یکشنبه شب (۲۸ اکتبر) مقابل بارسلونا نقطه اوج ناکامی‌های این مربی ۵۱ ساله بود.

رئال هم رکورد طولانی‌ترین مدت گل نزدن را شکست و هم بدترین شروع ۱۶ سال اخیر خود را تجربه کرد. تیمی که پنج مسابقه از شش بازی اخیرش را باخته و در رتبه نهم لالیگا است.

جدایی کریستیانو رونالدو ضربه بزرگی به رئال مادرید بود و شاید عده‌ای بگویند اگر او بود کار لوپتگی به اینجا نمی‌کشید. ولی وقتی بدانیم که هشت نفر از بازیکنان تیم کنونی رئال مادرید در فهرست ۳۰ نفره دریافت توپ طلا قرار دارند، خیلی نمی‌توان با این عقیده موافق بود.بدترین کابوس سرمربی رئال / خولن لوپتگی با بدترین رکورد‌ها اخراج شد
با عملکرد ضعیف لوپتگی شمارش معکوس اخراج از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و پس از شکست خفت‌بار در نوکمپ، کسی نبود که نداند کار او با رئال تمام شده است. روزنامه‌های اسپانیا کمی پس از بازی اعلام کردند که رئال مادرید و آنتونیو کونته توافق کرده‌اند و احتمالا فقط یک روز طول می‌کشد که سرمربی جدید کارش را در باشگاه شروع کند.

صبح دوشنبه روزنامه آاس نوشت که بازیکنان رئال مادرید باید خودشان را آماده رژیم‌های غذایی سفت و سخت کونته کنند و خوردن بستنی، پیتزا، نان و چیپس را باید به خواب ببینند. روزنامه مارکا هم نوشت که کونته خواهان قراردادی طولانی مدت و همچنین جذب یک مهاجم نوک و یک دفاع وسط (برای قرار گرفتن در آرایش سه نفره خط دفاعی مورد علاقه‌اش) شده است.

در ادامه اما از یک سو گفته شد که کونته چون مطمئن نیست که تمام رختکن رئال (به خصوص سرخیو راموس و تیبو کورتوا) را پشت سر داشته باشد انصراف داده و از سوی دیگر گفته شد که فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه با شرایط مربی ایتالیایی موافقت نکرده. دلیل هرچه بود داستان حضور سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا در پرافتخارترین تیم اروپا تمام شد.
هافبک آرژانتینی در راه اسطوره فرانسوی؟

رئال مادرید پس از اخراج لوپتگی، سانتیاگو سولاری را به عنوان جانشین موقت او اعلام کرد. سولاری ۵۲ ساله، سرمربی کاستیا، تیم دوم رئال مادرید در دسته سوم فوتبال اسپانیا بود. کاستیا در حال حاضر در رتبه پنجم جدول قرار دارد و سه امتیاز با صدرنشین مسابقات فاصله دارد.

سولاری هم مانند زیدان بازیکن سابق باشگاه است و مانند او در حالی که سرمربی کاستیا بود، با اعتماد رئیس باشگاه روی نیمکت تیم اول باشگاه نشسته؛ اما آیا می‌توان او را کاملا مشابه زیدان دانست؟

اندی وست، کارشناس فوتبال اسپانیا جواب این سئوال را منفی می‌داند. او می‌گوید گرچه هر دو نفر سابقه حضور در باشگاه را داشته‌اند اما نمی‌توان اسطوره و احتمالا بزرگ‌ترین ستاره باشگاه را با بازیکنی مقایسه کرد که در دوران حضور در رئال بیشتر نیمکت‌نشین بوده و از نظر تماشاگران صرفا "یکی از بازیکنان قبلی تیم" است.

او همچنین می‌گوید گرچه پرس به هر دو نفر اعتماد کرده اما رئیس باشگاه در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با قراردادن زیدان به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی او را آماده حضور در بالاترین سطح فوتبال دنیا کرد، در حالی که سولاری تجربه مربی‌گری در سطح بالا را ندارد و فقط یک مربی متوسط در تیم دوم رئال بوده که در دو فصل گذشته با این تیم هشتم و یازدهم شده است.

از نظر آقای وست، سولاری دو "گناه نابخشودنی" هم دارد که بعید است هواداران رئال از آن‌ها چشم‌پوشی کنند: یکی این که قبل از حضور در برنابئو برای اتلتیکو، رقیب همشهری رئال بازی کرده و دیگر این که قبلا بارها از لیونل مسی (هر دو بازیکن متولد شهر روساریو هستند) تمجید کرده است.

چه کسی سرمربی دائمی رئال مادرید می‌شود؟

طبق قوانین فوتبال اسپانیا مسئولان باشگاه دو هفته فرصت دارند که سرمربی دائم را انتخاب کنند، وگرنه این عنوان به سولاری می‌رسد. با توجه به این که مدت زیادی از آغاز فصل باشگاهی فوتبال اروپا نگذشته، الان بدترین زمان ممکن برای پیدا کردن یک مربی درجه یک است.

در این میان دو گزینه محتمل‌تر از سایرین به نظر می‌رسند: یکی این که پرس منتظر اخراج ژوزه مورینیو از منچستر یونایتد شود و او را به مادرید بیاورد؛ مردی که سه فصل مربی رئال بود و در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ این تیم را قهرمان لیگ اسپانیا و جام حذفی این کشور کرد. گزینه دیگر روبرتو مارتینز سرمربی پیشین اورتون و کنونی تیم ملی بلژیک است؛ مردی که بلژیک را به رتبه سوم جام جهانی روسیه رساند.
منبع : / نویسنده : علی آخوندان BBC / تصاویر : SKY - The Independent
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.