ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سقوط شدید شاخص سهام در بازار بوس عربستان سعودی!

سقوط شدید شاخص سهام در بازار بوس عربستان سعودی!شاخص بهای سهام در بازار بورس عربستان سعودی به شدت کاهش یافته و کارشناسان دلیل آن را نگرانی در مورد احتمال سردی روابط این کشور و کشورهای غربی در نتیجه ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی دانسته‌اند.

به گزارش رویترز، شاخص سهام در چند ساعت اول معاملات در بورس سعودی در معاملات روز یکشنبه، ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر)، حدود ۷ درصد تنزل کرد که بیشترین مقدار از زمان کاهش سریع بهای نفت خام در دسامبر سال ۲۰۱۴ بوده است. در ساعات بعد شاخص بهبود یافت و معاملات امروز با کاهش حدود ۴ درصد دز شاخص بهای سهام پایان یافت.

بیشترین کاهش مربوط به بهای سهام شرکت‌های پتروشیمی و صنایع سنگین سعودی بوده است.

رویترز به نقل از یکی از کارشناسان مالی گفته است که "فضای سیاسی و واکنش منفی بازار به شرایط حول و حوش موضوع خاشقجی عامل اصلی این کاهش بوده است." این کارشناس مالی گفته است که شرایط اقتصاد سعودی تغییر منفی نکرده تا بر شاخص بهای سهام تاثیری داشته باشد و در نتیجه، عامل کاهش بهای سهام، نگرانی‌های سیاسی بوده است.

افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی همراه با افزایش تولید و صادرات سعودی می‌بایست باعث تقویت بازار سهام می‌شد.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، برنامه گسترده‌ای را برای توسعه اقتصادی این کشور تا سال ۲۰۳۰ در نظر دارد که هدف از آن، کاهش اتکای اقتصاد سعودی به نفت و تبدیل این کشور به قدرت اصلی اقتصادی منطقه است. اجرای این برنامه مستلزم جلب سرمایه‌گذاری گسترده خارجی است.

شاخص قیمت سهام در سایر بورس‌های منطقه در ابتدای معاملات روز یکشنبه افزایش داشت اما احتمال دارد که در واکنش به کاهش شاخص سهام در عربستان، این شاخص‌ها هم کاهش پیدا کند.
منبع : Business Recorder - CNN - BBC
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.