ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فرود دو هواپیمای نظامی روسیه در ونزوئلا جنجالی شد

فرود دو هواپیمای نظامی روسیه در ونزوئلا جنجالی شددو هواپیمای نظامی روسیه روز شنبه در فرودگاه اصلی ونزوئلا فرود آمدند و گزارش شده است که آن‌ها گروه‌های نظامی و مقدار زیادی تجهیزات با خود داشته‌اند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده که این هواپیماها برای "عمل به توافق‌های فنی نظامی" به این کشور فرستاده شده‌اند.

خاویر مایورکا، خبرنگار ونزوئلایی در توییتر نوشت که دیده ۱۰۰ گروه و ۳۵ تن تجهیزات از هواپیماها تخلیه شده است. این اتفاق سه ماه بعد از این که دو کشور مانور نظامی مشترکی انجام دادند، رخ داده است.فرود دو هواپیمای نظامی روسیه در ونزوئلا جنجالی شد
روسیه از مدت‌ها پیش متحد ونزوئلا است و به این کشور میلیاردها دلار پول قرض داده و از صنعت نفت و ارتش آن پشتیبانی می‌کند. روسیه همچنین مخالفت خود را با تحریم نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا از سوی آمریکا اعلام کرده است.

آقای مایورکا در توییتر نوشت که هواپیمای نظامی ترابری آنتونوف-۱۲۴ و یک جت کوچک‌تر روز شنبه (۲۳ مارس) در نزدیکی کاراکاس به زمین نشستند. او گفت که ژنرال واسیلی تونکوشکوروف، فرماندهی گروه‌های حاضر در یکی از هواپیماها را به عهده داشته است.

روز یکشنبه (۲۴ آوریل) هم یک هواپیمای نظامی روسیه که تصویر پرچم این کشور روی بدنه‌اش به چشم می‌خورد، روی باند فرودگاه کاراکاس دیده می‌شد. همچنین تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن شماری از نظامیان روس در فردوگاه، به چشم می‌خورد.

به دنبال تیره شدن روابط ونزوئلا و آمریکا، روابط این کشور با روسیه در ماه‌های اخیر نزدیک‌تر شده است. روسیه ماه دسامبر دو جت جنگنده خود را برای شرکت در مانور مشترک به ونزوئلا فرستاد.

روسیه همچنین حمایت کشورهای خارجی از خوان گائودیو، رهبر مخالفان ونزوئلا را محکوم کرده است. آقای گائودیو در ژانویه خودش را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرد.

رئیس‌جمهور مادورو، آقای گائودیو را متهم به تلاش برای کودتا با کمک "امپریالیسم آمریکا" کرده است.

روسیه هم با پشتیبانی از این گفته، آقای گائودیو را به "تلاش غیرقانونی برای مصادره کردن قدرت" با پشتیبانی آمریکا متهم کرده و اعلام کرده "هرکاری لازم باشد" برای حمایت از آقای مادورو انجام می‌دهد.

به دنبال درگذشت هوگو چاوز، آقای مادورو آوریل ۲۰۱۳ در رقابتی نزدیک برنده انتخابات ریاست جمهوری شد. او در مه ۲۰۱۸ و در انتخاباتی که با انتقادات گسترده ناظران بین‌المللی روبرو شد، برای دومین بار انتخاب شد.

ونزوئلا با فروپاشی اقتصاد روبرو شده و میزان تورم این کشور در سال ۲۰۱۸ به ۸۰۰۰۰۰ درصد رسید.

آقای گائودیو، که رئیس‌جمهور مادور را به بی‌لیاقتی متهم می‌کند، توانسته حمایت شمار زیادی از شهروندان ونزوئلا و همچنین رهبران آمریکا و اروپا را به دست آورد.

دولت مادورو به دنبال انتقاد کشورهای مختلف از بحران اقتصادی این کشور روز به روز منزوی‌تر شده است و گزارش شده که بیش از سه میلیون نفر این کشور را ترک کرده‌اند.

این در حالی است که روسیه در سال‌های اخیر روابط خود را با ونزوئلا گسترده‌تر کرده، اعتبار بیشتری در اختیار آن قرار داده و فروش سلاح به این کشور را هم افزایش داده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.