ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بازداشت تاجر آمریکایی در روسیه جنجال به پا کرد

بازداشت تاجر آمریکایی در روسیه جنجال به پا کردروسیه مایکل کلوی، سرمایه‌گذار آمریکایی را متهم به اختلاس ۳۸ میلیون دلاری /2,546,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) از یک بانک روسی کرده است. اتهامی که آقای کلوی رد کرده و می‌گوید او بهانه تسویه حساب‌های سهام‌داران بانک وستوچنی شده است.

آمریکا مدعی است مسکو از زمان بازداشت آقای کلوی اجازه دسترسی نمایندگان سفارت به او را نداده‌ است. مایکل کلوی موسس بنگاه سرمایه‌گذاری بارینگ وستوک است. پلیس او و پنج نفر دیگر را به اتهام کلاه‌برداری بازداشت کرده است.بازداشت تاجر آمریکایی در روسیه جنجال به پا کرد
بازداشت این تاجر آمریکایی به تنشی تازه میان مسکو و واشنگتن بدل شده است. سفارت آمریکا در مسکو مدعی است روسیه درخواست دسترسی دیپلمات‌های این سفارت‌خانه به آقای کلوی را حتی هفت روز پس از بازداشت او رد کرده‌اند.

این سفارتخانه در توییتی نوشته: "بر اساس معاهده دو طرفه کنسولی میان دو کشور، روسیه موظف است دسترسی کنسولی به بازداشت‌شدگان آمریکایی را ظرف ۴ روز تامین کند. ما بر دسترسی فوری اصرار داریم."

همزمان مایکل کلوی هم می‌گوید اتهام‌های علیه او وسیله‌ای شده برای مناقشه به راه افتاده در میان سهام‌داران بانک وستوچنی.

در همین حال، در اقدامی نامعمول، بوریس تیتوف، بازرس امور بازرگانی روسیه قانونی بودن بازداشت آقای کلوی را زیر سوال برده است.

هم صدا با این انتقاد، چند بازرگان بزرگ روسیه هم هشدار داده‌اند که بازداشت تاجر مطرحی چون آقای کلوی می‌تواند سرمایه‌گذاران خارجی در روسیه را نگران و بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی بگذارد.

روز پنجشنبه (۲۱ فوریه) سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه هم تصریح کرد که بازداشت آقای کلوی در مرکز بحث و نزاع‌های سیاسی جاری و داغ میان مسکو و واشنگتن روی داده است.

روابط روسیه و آمریکا طی چند سال گذشته بر سر چند اختلاف جدی پرتنش شده است؛ از جمله خروج از پیمان نظامی منع تولیذد موشک‌های میان‌برد، انضمام کریمه به خاک روسیه و بحران اوکراین و انتخابات سال ۲۰۱۶ که روسیه متهم است به نفع دونالد ترامپ در آن دخالت کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.