ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بررسی کامل وانت ال 90 | از مشخصات فنی تا نقاط قوت و امکانات تندر۹۰ + نظرات

بررسی کامل وانت ال 90 | از مشخصات فنی تا نقاط قوت و امکانات  تندر۹۰ + نظراتال۹۰ یا تندر۹۰ با نام اصلی داچیا لوگان (به رومانیایی: Dacia Logan) خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و ساندرو تشکیل شده‌است تولید می‌شود.

L90 در واقع کد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده که معادل لوگان است. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود. خانواده لوگان (X90) یکی از معدود خانواده خودروهای ارزان قیمت در سطح جهان است.

تا کنون مدل‌های عرضه شده از این خانواده در کشور ما شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وی و داچیا داستر یا رنو داستر به عنوان مدل کراس اور است. همچنین لوگان MPV نسل اول نیز مدت کوتاهی به صورت وارداتی تحت عنوان تندر۹۰ استیشن عرضه شد. نسل دوم داچیا لوگان نیز در کشورمان با نام رنو سیمبل به صورت وارداتی عرضه می‌گردد.
2007 Dacia Logan Pick up Renault L90
عکس وانت رنو ال 90 #9
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
در تست ۱۲۰کیلومتری این خودرو و روشن شدن معایب و مزایای تندر ۹۰ این نتیجه گرفته شد که این خودرو می‌توانست جایگزین مناسبی برای پیکان و پراید باشد.

تندر پیکاپ به یک موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری 16 سوپاپ با کد K4M مجهز شده که توان خروجی آن برابر با 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن‌متر گشتاور در 3750 دور در دقیقه است. شرکت رنو برای انتقال نیروی تولیدی موتور به چرخ‌های جلو، تندر پیکاپ را به یک گیربکس 5 سرعته دستی مجهز نموده است که عملکرد کاملا مشابهی با گیربکس رنو لوگان (ال 90) دارد. طبق اعلام سایت رسمی ایران‌خودرو حداکثر سرعت تندر پیکاپ برابر با 170 کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است در طی 10.1 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر دست یابد. این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 4 برخوردار بوده و به ازای هر صد کیلومتر رانندگی، به‌صورت ترکیبی 7.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

تندر پیکاپ با داشتن ابعادی برابر با 4450 میلی‌متر طول، 1740 میلی‌متر عرض و 1640 میلی‌متر ارتفاع، در سگمنت وانت‌های کوچک قرار می‌گیرد. طول، عرض و ارتفاع دیواره اتاق بار آن به ترتیب برابر با 1800، 1300 و 500 میلی‌متر است و طبق اعلام ایران‌خودرو، ظرفیت حمل‌ونقل حداکثر 800 کیلوگرم بار را دارد. به‌عنوان یکی از بروزترین وانت‌های کوچک بازار کشورمان، تندر پیکاپ از امکاناتی مانند فرمان هیدرولیک، ترمز ABS، دو عدد کیسه هوا و سیستم صوتی باقابلیت پخش CD،MP3 و USB بهره می‌برد.

این خودرو امکاناتی مانند: رینگ آلومینیومی/ گرمکن برقی آینه جانبی/ قفل مرکزی بر روی سوییچ/ شیشه بالابر برقی جلو و عقب/ ایربگ راننده و سرنشین/ مه‌شکن جلو و عقب/ المنت شیشه عقب/ سیستم تهویه مطبوع (کولر)/ فرمان هیدرولیک/ قفل شیشه‌های سرنشین عقب/ پشتیبانی از MP3 و MP4(در نسخه‌های جدید)/ تنظیم ارتفاع کمربند/ تنظیم گودی کمر (در نسخه‌های قدیمی)/ تنظیم برقی آینه جانبی/ چراغ سوم خطر و تنظیم ارتفاع صندلی راننده و قفل شیشه‌های عقب را دارد.
1 – کابین بسیار خوب و جادار

در سگمنت وانت‌های کوچک، داشتن کابینی باکیفیت و جادار برای کسانی که با این خودروها سروکار دارند یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که تندر پیکاپ براساس مدل استیشن لوگان ساخته‌شده، شاهد یک کابین بسیار خوب و فوق‌العاده جادار برای آن هستیم. اگر در طراحی بدنه آن دقت کرده باشید، شاهد یک به‌اصطلاح نیم کابین در عقب خودرو هستیم که به لطف آن، فضایی در حدود 300 لیتر برای قرار دادن وسایل مختلف سرنشینان فراهم‌شده است که این بخش با خم کردن صندلی‌ها به‌راحتی قابل‌دسترس خواهد بود. کمی بالاتر از این قسمت و در نزدیکی درب‌ها، شاهد دو قلاب هستیم که به‌راحتی می‌توانید لباس کار خود را از روی آن آویزان کنید. بدون شک در بین تمامی وانت‌های کوچکی که در بازار داخلی وجود دارند، کابین هیچ‌یک از آن‌ها به‌اندازه تندر پیکاپ خوب و جادار نیستند.
2 – ظرفیت حمل بار بالا

تندر پیکاپ در مقایسه با سایر هم‌رده‌های خود از توانایی بالاتری برای حمل بارهای بزرگ و حجیم برخوردار است. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم طول قسمت بار این خودرو 1800 میلی‌متر و عرض آن حدودا 1300 میلی‌متر است؛ این فضای بار بزرگ در کنار توان مناسب پیشرانه و سیستم تعلیق کارآمد این خودرو باعث می‌شود که تندر پیکاپ به‌راحتی قادر به جابجایی بارهایی تا وزن 800 کیلوگرم باشد. یکی از موارد قابل‌توجه دیگر در مورد قسمت بار تندر پیکاپ این است که شرکت رنو 16 نقطه مختلف، برای بستن بار را در این خودرو تعبیه کرده تا شما با خیال راحت بتوانید، بارهای خود را با این خودرو جابجا کنید.
3 – پیشرانه کارآمد و کم مصرف

تندر پیکاپ به همان پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری و 16 سوپاپ تندر 90 مجهز شده است که با 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور، کاملاً پاسخ گوی نیازهای شما خواهد بود. از مزایای اصلی این موتور می‌توان به‌شتاب و قدرت خوب آن اشاره کرد که بدون شک برای تندر پیکاپ می‌تواند یک برگ برنده در مقایسه با سایر رقبا محسوب شود. یکی دیگر از مزایای تندر پیکاپ فراوانی قطعات یدکی و همچنین تعمیرکارهای آن است که به‌واسطه حضور 10 ساله تندر 90 در بازار ایران، تقریباً در همه جای کشورمان هم قطعات یدکی آن را خواهید یافت و هم تعمیرکارش را! ناگفته نماند که مصرف سوخت این خودرو نیز همچون نمونه سدان آن، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد به‌طوری‌که طبق اعلام رسمی شرکت ایران‌خودرو، تندر پیکاپ در یک سیکل ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر تنها 7.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند.
4 – سواری و هندلینگ بسیار خوب

تندر پیکاپ به لطف طراحی خاص سیستم تعلیق خودرو خود، سواری نسبتا خشکی دارد که به‌طور خاص برای حمل بارهای سنگین طراحی‌شده است. سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده که شرکت رنو قبلا نیز از آن روی مدل کلیو 2 استفاده کرده بود؛ سیستم تعلیق عقب هم از نوع فنر پیچشی تقویت‌شده است. درمجموع کیفیت سواری تندر پیکاپ شاید به‌خوبی نمونه سدان آن نباشد، اما به نسبت یک پیکاپ کوچک، از سواری مناسبی برخوردار است که به‌هیچ‌وجه برای سرنشینان آزاردهنده نخواهد بود؛ مخصوصا در زمان پر بودن محفظه بار خودرو! تندر پیکاپ در مقایسه با سایر هم‌رده‌های خود از هندلینگ بهتری برخوردار است و روی‌هم‌رفته، در این بخش به‌هیچ‌وجه شمارا ناامید نخواهد کرد.
5 – طراحی ظاهری مناسب

به‌طورکلی، زبان طراحی استفاده‌شده در تندر پیکاپ بسیار ساده و درعین‌حال زیبا است به‌طوری‌که اگر به بخش جلویی آن نگاه کنید، شاید به‌سختی بتوانید تفاوتی بین آن و تندر 90 قائل شوید. طراحی جلوپنجره و چراغ‌ها زیبا بوده و هماهنگی فوق‌العاده‌ای باهم دارند. سپر مشکی‌رنگی که در جلو خودرو قرار دارد، از طراحی مناسبی برخوردار است و شامل یک دریچه هوا در مرکز سپر و دو چراغ مه شکن در گوشه‌های خود است. طراحی کناره‌های تندر پیکاپ شاید تنها نقطه‌ضعف این خودرو باشند؛ طراحی موربی که در قسمت عقبی نیم کابین به چشم می‌خورد، با طراح کلی خودرو هماهنگ نبوده و تاثیر بدی بر زیبایی این خودرو داشته است. طراحی چراغ‌های عقب تندر پیکاپ، زیباتر از چراغ‌های عقب مدل سدان این خودرو به نظر می‌رسد. طراحی سپر مشکی‌رنگ عقب هم بسیار خوب بوده و ظاهر زیبایی برای این بخش به ارمغان آورده است. از دیگر موارد قابل‌توجه در طراحی تندر پیکاپ باید به فاصله بیشتر کف خودرو از سطح زمین در قیاس با تندر 90 اشاره کرد که ظاهر قدرتمندی به خودرو بخشیده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.