ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نقد و بررسی رنو ال 90 | تندر 90 چه معایبی دارد؟ | راهنمای خرید ال 90

نقد و بررسی رنو ال 90 | تندر 90 چه معایبی دارد؟ | راهنمای خرید ال 90تندر 90 با نام داچیا لوگان، سال 2004 در اروپا رونمایی شد. این خودرو در حال حاضر در نسل دوم خود قرار دارد و متاسفانه، بنا به عادت شرکت‌های ایرانی برای تولید انواع خودرو مبتنی بر پلت فرم‌های قدیمی، هنوز خبری از آن در بازار کشورمان نیست. این خودرو علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی خط تولید دارد و یکی از پرفروش‌ترین محصولات تاریخ رنو محسوب می‌شود. رنو نسخه‌های مختلفی شامل سدان، ون، استیشن و وانت این خودرو را تولید کرده که در کنار مدل سدان، وانت آن هم در ایران وارد خطوط تولید شده است.
Renault Dacia Logan L90 Tondar90
تصاویر رنو ال 90 (تندر 90) #7
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
این خودرو را در ایران، شرکت رنو پارس که یک جوینت ونچر با 51 درصد سهام در اختیار رنو و 49 درصد در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌باشد تولید می‌شود. به دلیل عدم عرضه مدل‌های جدید بعد از سمند، زمان ورود تندر 90 به بازار ایران، مردم که به دنبال خودرویی با کیفیت و ارزان، با طراحی متفاوت نسبت به سمند و پژو می‌گشتند، استقبال فوق العاده ای از آن کردند.

در بازار ایران، تندر 90 به خودرویی بسیار خوب و با کیفیت، با شتاب بالا و استهلاک کم و سواری نرم معروف است و کمتر مالک آن را می‌توانید پیدا کنید که از خودروی خود، ناراضی باشد.
Renault Dacia Logan L90 Tondar90
تصاویر رنو ال 90 (تندر 90) #10
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
رنو تندر 90 سدانی سایز متوسط می‌باشد که به یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با 105 اسب بخار نیرو و 140 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این پیشرانه با کمک یک جعبه دنده 4 سرعته اتومات یا 5 دنده دستی خروجی‌هایش را به اکسل جلو ارسال می‌کند. این موتور استاندارد آلایندگی یورو 4 داشته و در حالت ترکیبی، به ترتیب 6.9 و 8.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی، در مدل دستی و اتومات بنزین مصرف می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو در مدل دستی 10.2 ثانیه و در مدل اتومات 11.7 ثانیه است که اعداد خوبی برای این خودرو محسوب می‌شوند.

تندر 90 با داشتن ابعاد بدنه معادل 4247 میلی متر طول، 1740 میلی متر عرض و 1534 میلی متر ارتفاع، برای شهر خودروی مناسبی بوده و با توجه به کابین جادار و فضای بار خوبی که دارد، در مسافرت‌ها هم دست شما را در پوست گردو نخواهد گذاشت!

با همه‌ی این تعاریف، در ادامه به معرفی نقاط ضعف ال 90 می پردازیم :

1 – لوازم یدکی آن گران است

یک خودرو، هر چقدر هم که کیفیت ساخت خوبی داشته باشد، بالاخره روزی خراب می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد. از سویی دیگر، تصادفات خودرویی امری است که حتی ماهرترین راننده‌ها هم نمی‌توانند از آن فرار کنند. خودروی تندر 90، خودرویی با کیفیت و با استهلاک کم است، ولی یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای آن، قیمت بسیار بالای لوازم یدکی، قطعات و لوازم بدنه آن می‌باشد. به عنوان مثال، قیمت درب راننده تندر 90 در بازار بالای 400 هزار تومان است و برای پژو 405، با 300 هزار تومان می‌توانید درب راننده بخرید. برای این که بهتر بتوانید این گران بودن قطعات تندر 90 را درک کنید، یک مثال دیگر برای شما مطرح می‌کنیم. قیمت سرسیلندر کامل تندر 90 در بازار بالای 3 میلیون تومان است و این قیمت برای 405، چیزی حول و حوش 1 میلیون تومان می‌باشد.
Renault Dacia Logan L90 Tondar90
نمای درون کابین تندر 90 / عکس درون ماشین ال 90
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
2 – طراحی قدیمی

طراحی بدنه شاید مهم‌ترین موردی باشد که در یک خودرو به چشم می زند. خودرویی هر چقدر هم که موتور قوی و بحث فنی خوبی داشته ولی طراحی بدنه ضعیف و زشتی داشته باشد، ممکن است نتواند در بازار با اقبال خوبی مواجه نشود. تندر 90 نیز دقیقاً به همین صورت است، خودرویی با بحث فنی فوق العاده و سواری خوب، ولی با ظاهری زشت که البته، توانسته فروش خوبی برای خود دست و پا کند. شاید علت این امر کم بودن تنوع خودرو در بازار و ترجیح مردم به داشتن خودرویی با کیفیت فنی بهتر تا یک ظاهر زیباتر باشد. به طور کلی بخواهیم بگوییم، رنو تندر 90 از یک طراحی بسیار قدیمی و بی روح بهره می‌برد و به هیچ وجه، خودروی زیبایی نیست. البته خیلی‌ها با این مشکل به راحتی کنار می‌آیند و همان طور که گفتیم، کیفیت فنی و سواری بالا بسیار اهمیت بیشتری در مقایسه با زیبایی ظاهری برای آن‌ها دارد.

3 – کابین بی روح

اگر داخل کابین یک تندر 90 بنشینید، حس و حال سوار شدن به یک خودروی ارزان قیمت به شما دست خواهد داد. طراحی فوق العاده ساده داشبورد و کنسول مرکزی، در کنار یک فرمان ساده و صفحه کیلومتر و آمپرهای نه چندان خوب موجب شده‌اند تا در این بخش، خود عملکرد خوبی از خود نشان ندهد. از سوی دیگر، استفاده از پلاستیک سخت در طراحی کابین پکیج کابین زشت تندر 90 را کامل کرده است. البته شاید این مورد و طراحی نه چندان خوب بدنه را برخی‌ها ایراد مهمی ندانند، ولی موضوعی که اینجا مطرح می‌شود طراحی تکراری کابین این خودرو است که ما را به یاد مدل‌های ارزان قیمت می‌اندازد.

4 – سیستم صوتی آن خوب نیست

یکی از مواردی که خریدار از خودرویی با قیمت حول و حوش 50 میلیون تومان انتظار دارد، یک سیستم صوتی خوب است که پاسخگوی نیازهای وی باشد. تندر 90 از این نظر، قطعاً شما را نا امید خواهد کرد. این خودرو به یک سیستم صوتی ساده با پشتیبانی از سی دی و رادیو و 4 بلندگوی بی کیفیت مجهز شده است. در سیستم صوتی این خودرو خبری از USB و بلوتوث نیست و راننده بدین ترتیب، قادر به مکالمه از طریق سیستم صوتی خودرو نیست. اگر سیستم صوتی خودرو برایتان مهم است و هنوز اصرار به خرید تندر 90 دارید، باید بودجه‌ای مجزا برای تعویض سیستم صوتی بد آن کنار بگذارید.

5 – تجهیزات، امکانات و آپشن های خوبی ندارد

یکی از بحث‌هایی که این روزها در سگمنت خودروهای 50 میلیونی بازار به یک استاندارد تبدیل شده است، ارائه تجهیزات، امکانات و آپشن های خوب روی آن‌ها، مخصوصاً از سوی شرکت‌های چینی است. متاسفانه، رنو تندر 90 حتی در مدل فول آپشن E2 خود، امکانات خوبی در اختیار شما قرار نمی‌دهد و اگر مثلاً آن را با یک مدل هم رده از نظر قیمت مثل دنا مقایسه کنید، تندر 90 امکانات، تجهیزات و آپشن هایی مانند صفحه نمایش، کروز کنترل، نویگیشن و بسیاری موارد دیگر را ندارد. عمق فاجعه وقتی مشخص می‌شود که بدانید در کاتالوگ تندر 90، شرکت مواردی مانند سایبان با آینه، جا لیوانی، سپر هم رنگ با بدنه، کفپوش، گرمکن شیشه عقب و بسیاری موارد دیگر را به عنوان تجهیزات و امکانات خودرو معرفی کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.