ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید خودروی رنو مگان | معرفی مزایای رنو مگان 2000

راهنمای خرید خودروی رنو مگان | معرفی مزایای رنو مگان 2000رنو مگان (به فرانسوی: Renault Mégane) خودرویی است که توسط شرکت رنو فرانسه تولید می‌شود. طرح اولیه این خودرو در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو ارائه گردید. این خودرو به افتخار مگان سودیت طراح معروف فرودگاه برست نامگذاری شد.

نسل دوم رنو مگان در واقع مدل توسعه یافته‌ای از نسل اول این خودرو می‌باشد، که توسعه اصلی در زمینه ایمنی خودرو، انجام گرفت و در تست تصادف دارای گواهی یورو ان‌سی‌ای‌پی می‌باشد. این مدل در ایران هم توسط پارس خودرو مونتاژ و عرضه می‌شد. تولید این خودرو در سال ۲۰۰۸ متوقف و با مگان نسل سوم جایگزین شد.
RENAULT Megane Sedan 2003 2006 Gallery
آلبوم عکس رنو مگان مدل 2003 - 2006 #3
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.

مشخصات فنی مگان عرضه شده در ایران


گیربکس
نوع گیربکس:اتوماتیک- ۴سرعته

موتور
نوع موتور:خطی- F4R17
تعداد سیلندر - تعداد سوپاپ:۴سیلندر -۱۶سوپاپ
حجم موتور :cc1998
حداکثر قدرت:132hp@5500rmp
حداکثر سرعت:۱۹۵

فرمان
نوع فرمان:الکتریکی

سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو:مک فرسون ببا بازوی چهارگوش و میله موج گیر
سیستم تعلیق عقب:میله پیچشی با نقاط اتصال بیرونی

ترمز
جلو:دیسکی تهویه شونده
عقب:دیسکی

در ادامه به معرفی نقاط قوت و مزایای خرید رنو مگان می پردازیم :

مصرف سوخت مناسب

این خودرو با موتور 2 لیتری و 1600 سی سی به بازار عرضه می شد. اما موتور 2 لیتری با اینکه حجم نسبتا زیادی دارد مصرف سوخت خیلی بالایی را دارا نیست و با حجم موتور یکسان حدود 1 لیتر کم تر از آوانته مصرف می کند. مصرف سوخت این خودرو حدود 8 لیتر در هر صد کیلومتر است که باز هم نسبت به رقبای خود کمتر است و میتوان گفت بهینه سازی مصرف سوخت در رنو مگان به خوبی انجام شده است . پس با یک خودروی بزرگ اما کم مصرف طرفیم!
RENAULT Megane Sedan 2003 2006 Gallery
آلبوم عکس رنو مگان مدل 2003 - 2006 #4
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
کابین جادار و راحت

مهم ترین ویژگی که یک خودروی خانوادگی باید داشته باشد داشتن یک کابین جا دار است. خودروی خانواده باید دارای کابین بزرگ ، صندوق عقب جادار و صندلی های نرم باشد و مگان همه ی این ویژگی ها را دارد. در داخل کابین مگان فضای خیلی خوبی وجود دارد و می توان گفت شاید مقداری بهتر از کرولا و در حد آوانته است. اما در بحث راحتی چندین پله بالاتر از آوانته قرار می گیرد. صندوق عقب خودرو بزرگ است و عمق مناسبی دارد و به راحتی میتواند وسایل و ملزومات یک خانواده 5 نفره برای مسافرت را در خود جای دهد.

پشت فرمان

پشت فرمان مگان اولین چیزی که به نظر می آید نرمی بیش از حد فرمان است. این بیش از حد بودن اصلا بد نیست و بسیار در شهر کاربردیست. فرمان مگان خیلی نرم است و سواری نرم و لذت بخشی دارد. صندلی های بزرگ و نرمی هم دارد و همه ی اینها باعث میشود با یک خودروی آرام و البته خانوادگی و با رانندگی لذت بخش مواجه شویم. خودرو بسیار نرم تر از آوانته است و به نسبت سواری بی روح کرولا هم لذت بخش تر است. یک خودروی مسافرتی عالی!

استهلاک کم

رنو مگان یک خودروی فرانسوی است و در مقایسه با رقبای کره ای خود استهلاک کمتری دارد. یعنی مگان شما را کم تر روانه تعمیرگاه می کند. میتوان‌ گفت مگان از لحاظ استهلاک در حد و اندازه ی تویوتا کرولا است. و هنگامی که یک خودروی فرانسوی پا به پای یک خودروی ژاپنی می آید یعنی خیال شما تا حد زیادی میتواند راحت باشد!
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.