ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای خرید ماشین | بررسی نقاط ضعف و مشکلات رنو مگان 2000

راهنمای خرید ماشین | بررسی نقاط ضعف و مشکلات رنو مگان 2000رنو مگان (به فرانسوی: Renault Mégane) خودرویی است که توسط شرکت رنو فرانسه تولید می‌شود. طرح اولیه این خودرو در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو ارائه گردید. این خودرو به افتخار مگان سودیت طراح معروف فرودگاه برست نامگذاری شد.

نسل اول این خودرو با نام Mégane I در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۲ نسل دوم این خودرو با نام Mégane II جایگزین نسل اول گردید. شرکت رنو در ۴ اکتبر ۲۰۰۸ نسل سوم مگان با نام Mégane III در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل موندیال پاریس پرده برداری نمود. در سال ۲۰۱۶ هم نسل چهارم آن با نام Mégane IVمعرفی شد.
RENAULT Megane Sedan 2003 2006 Gallery
آلبوم عکس رنو مگان مدل 2003 - 2006 #26
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
مگان در ابتدا در کلاس کلاسیک سالن ساخته شد و تا سال ۱۹۹۹ مدل کوپه و کوپه کروکی آن نیز وارد بازار گردید. تا سال ۲۰۰۳ مدل‌های سدان، استیشن واگن آن نیز ساخته شد.
مشخصات فنی مگان عرضه شده در ایران

گیربکس
نوع گیربکس:اتوماتیک- ۴سرعته
موتور
نوع موتور:خطی- F4R17
تعداد سیلندر - تعداد سوپاپ:۴سیلندر -۱۶سوپاپ
حجم موتور :cc1998
حداکثر قدرت:132hp@5500rmp
حداکثر سرعت:۱۹۵
فرمان
نوع فرمان:الکتریکی
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو:مک فرسون ببا بازوی چهارگوش و میله موج گیر
سیستم تعلیق عقب:میله پیچشی با نقاط اتصال بیرونی
ترمز
جلو:دیسکی تهویه شونده
عقب:دیسکی

مگان، یک خودروی خانوادگی و محبوب است که در بازار ایران موفق بوده است. این خودرو چند سالی هست که از خط تولید خارج شده اما هنوز هم گزینه مناسبی در بین کارکرده های بازار به شمار می آید اما این خودرو هم بی ایراد نیست و در این مقاله به بررسی ایرادات رنو مگان 2000 می پردازیم.
RENAULT Megane Sedan 2003 2006 Gallery
آلبوم عکس رنو مگان مدل 2003 - 2006 #3
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
رنو مگان یکی از خودروهایی است که در اواسط دهه ۸۰ وارد بازار ایران شد. مگان خودروی نسبتا موفقی بود و فروش خوبی در بازار داشت. اما هر لیوانی نیمه ای پر و نیمه ای خالی دارد. امروز به بررسی نقاط ضعف و معایب رنو مگان ۲۰۰۰ خواهیم پرداخت :

شتاب گیری ضعیف

با این که رنو بعد از آن که مشاهده کرد موتور ۱۶۰۰ سی سی جواب گوی بدنه ی بزرگ مگان نیست و آن را با موتور ۲۰۰۰ سی سی تعویض کرد اما هنوز هم موتور ۲۰۰۰ سی سی جواب گوی بدنه بزرگ خودرو و وزن ۱ تن و ۳۵۰ کیلوگرمی آن نیست و شتاب و کشش خودرو بسیار ضعیف است. اگر کولر گرفته باشید و یا خودرو پر باشد و کمی شیب هم در جاده وجود داشته باشد این کمبود شتاب بیشتر نمود پیدا میکند و متوجه می شوید این خودرو نسبت به هم رده های خودش چون زانتیا، آوانته ، مزدا ۳ و حتی سراتو کند تر است. پس اگر اهل کمی سرعت و شتاب هستید مگان خودروی مناسبی برای شما نیست و بهتر است به سراغ رقبای پر شتاب آن بروید.

کمیاب بودن و گران قیمت بودن قطعات یدکی

نباید فراموش کنید که مگان چندسالی است که از خط تولید خارج شده و خودرویی که از خط تولید خارج شده باشد دیگر برای آن قطعه ای تولید نمی شود. بنابراین اگر روزی به قطعه ای برای رنو مگان نیاز پیدا کنید در تهیه آن به مشکل خواهید خورد اگر به آن دسترسی پیدا کنید باید هزینه ی گزافی برای آن بپردازید. از طرفی در مدل ۲۰۰۰ تعمیر مگان هم کمی مشکل است و در نتیجه اجرت تعمیر و تعویض قطعات آن هم بالاست. بنابراین اگر مگان راهی تعمیرگاه شود بی شک کارت بانکی شما را خالی خواهد کرد!

کیفیت پایین بدنه و کابین

این مورد بستگی به این دارد که شما مدل وارداتی را بخرید یا مدل مونتاژی. با اینکه تفاوت کیفیت زیادی بین مدل وارداتی و مونتاژی نیست اما در مدل های مونتاژی کمی کمبود کیفیت در رنگ و عایق گیری بدنه دیده میشود. این کمبود کیفیت در مقابل مدل های با کیفیتی مثل مزدا ۳ و سراتو واقعا به چشم می آید. کیفیت رقبای ژاپنی و کره ای بهتر از مگان است و در بخش کیفیت بدنه و کابین مگان بیش تر یک خودروی ایرانی محسوب می شود تا فرانسوی.

کمبود آپشن های خودرو

رنو مگان در اصل هیچ آپشنی که در خور قیمتش باشد ندارد! به طور مثال در این خودرو کروز کنترل یا حتی سانروف دیده نمی شود. آپشن هایی که هم در تیپ های بالاتر مزدا ۳ و هم در سراتو دیده میشود و این یعنی مگان از لحاظ آپشن از رقبای ژاپنی و کره ای خود عقب مانده است. حتی زانتیا هم با وجود قدیمی بودن سیستم تنظیم ارتفاع دارد که کمی ما را سرگرم کند اما در کابین مگان به جز استارت بدون کلید نکته و آپشن جذابی یافت نمی شود.

صدای زیاد داخل کابین

این مورد همانطور که در بخش کیفیت به آن اشاره کردیم بیشتر در مدل های مونتاژی دیده میشود چون کیفیت قالب گیری بدنه خیلی خوب نیست و اگر دور موتور را از ۴۰۰۰ آر پی ام بالاتر ببرید صدای موتور در داخل کابین می پیچد و چندان صدای جالبی هم نیست. پس بهتر است دور موتور مگان را پایین تر ۴۰۰۰ آر پی ام نگه دارید تا صدای آزار دهنده آن را نشنوید. این مورد شاید کمی در زانتیا دیده شود اما در سراتو و مزدا ۳ این مشکل را نمی بینیم و به این شکل ازار دهنده نیست.

طراحی بدنه، عامه پسند نیست!

زیبایی بدنه و طراحی یک امر سلیقه ای است و نمی توان مستقیم در مورد آن نظر داد و تصمیم گرفت. اما می توان میدان مقایسه را برای مگان و رقبا باز کرد.

مگان، زانتیا و آوانته هر سه طراحی ساده ای دارند. شاید با این تفاوت که زانتیا کمی اسپرت تر باشد اما مگان و آوانته بسیار ساده هستند. از طرفی مزدا ۳ به نسبت رقبا طراحی به روز تری دارد و سراتو در کمال سادگی، بسیار زیباست. پس اگر بخواهیم به طراحی بدنه مگان رتبه دهیم در بهترین حالت مقام سوم مشترک را کسب می کند.

مشکلات گیربکس اتوماتیک مگان
یکی از ضعف های بزرگ رنو مگان نسبت به رقبایش مخصوصا نسبت به مزدا ۳ و آوانته ضعف گیربکس آن است مخصوصا اگر این خودرو را در شهر برانید گیربکس آن میتواند بسیار آزار دهنده باشد. گیربکس خنگی خاصی دارد و در تعویض دنده و معکوس دهی به خوبی عمل نمی کند. مخصوصا اگر در ترافیک باشید و مدام مجبور به ایستادن و دوباره حرکت کردن شوید هاج و واج ماندن گیربکس امری کاملا عادی در مگان است که باید با آن کنار بیایید! اما در آوانته و یا مزدا ۳ این مشکل اصلا دیده نمی شود و گیربکس بهتری نسبت به مگان مورد بحث دارند. البته زانتیا با گیربکس دستی هم شاید کمی قدیمی به نظر بیاید اما همیشه یک گیربکس دستی خوب بهتر از یک گیربکس اتوماتیک بد است!

نتیجه گیری

باید گفت رنو مگان خودرویی خانوادگی است. خودرویی که سواری نرمی دارد و کابین جاداری هم دارد اما ایراداتی که گفته شد را نیز به همراه خود دارد. بنابراین اگر خواهان شتاب هستید سراغ زانتیا بروید. اگر آپشن میخواهید سراغ مزدا ۳ بروید. اگر دوست دارید خودروی شما کیفیت بیشتری داشته باشد سراتو مناسب شماست. اگر تعادل بین این موارد را می خواهید هیوندای آوانته بخرید و در نهایت اگر خودرویی میخواهید که جادار باشد و برای خانواده مناسب باشد رنو مگان ۲۰۰۰ انتخاب خوبی است.

نویسنده: دانیال جهاندار | z4car + wikipedia | image : BestCarMag.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.