ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فهرست بهترین دوربین های نیکون در سال 2020

فهرست بهترین دوربین های نیکون در سال 2020در سال گذشته مدل‌های متفاوتی از دوربین‌های نیکون معرفی شد؛ هم از نوع DSLR و هم از نوع بدون آینه. بااین‌حال، در طراحی هر دوربین، فلسفه و نوع استفاده تقریباً مشخصی قرار دارد که اگر از آن اطلاع داشته باشید، می‌توانید انتخاب بهتر و عاقلانه‌تری را انجام دهید. به‌عنوان‌مثال یک دوربین ممکن است به‌صورت تخصصی برای استفاده در عکاسی طراحی شده باشد و دوربین دیگر برای استفاده در فیلم‌برداری، یک مدل برای استفاده حرفه‌ای مناسب باشد و دیگری برای افراد آماتور. در این حالت است که شناخت مناسب از کالاها، می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای خریدار باشد.

نیکون در سال ۲۰۲۰ با معرفی دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه Z6 و Z7، با قدرت پا به عرصه تولید دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم نهاد. همچنین معرفی نیکون Z50، موجب شد تا این کمپانی در رده دوربین‌های بدون آینه میان رده نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن پیدا کند. این موارد خود گواه اهمیت بالای دوربین‌های بدون آینه و جایگاه فعلی و آینده آن‌ها در صنعت دوربین‌های دیجیتال هستند. حتی جدیدترین دوربین DSLR‌ این کمپانی یعنی نیکون D780 را نیز باید یک دوربین هیبرید دانست. زیرا که مشخصات و ویژگی‌های آن، چیزی میان دوربین‌های بدون آینه و DSLR است. تلاش شده تا در این مطلب دوربین‌هایی برای تمامی سطوح از آماتور تا حرفه‌ای معرفی شود. همچنین برخی مدل‌های معرفی‌شده، باوجوداینکه کمی از موارد دیگر قدیمی‌تر هستند اما دارای قابلیت‌ها، توانمند‌ی‌ها و همچنین قیمت‌هایی هستند که قطعاً به آن‌ها ارزش بررسی شدن را می‌بخشد. مدل‌های بسیاری از دوربین‌های نیکون هستند که در این مطلب به آن‌ها اشاره نشده است. این امر به‌معنای پایین بودن کیفیت آن‌ها نیست و تنها به این معنی است که با توجه به مواردی همچون قیمت، امکانات و نسبت این دو به هم، نمی‌توان آن‌ها را در این لیست قرار داد.
بهترین دوربین‌های نیکون در سال ۲۰۲۰

نیکون Z6
نیکون Z50
نیکون Z7
نیکون D850
نیکون D3500
نیکون D780
نیکون D750
نیکون D7500
نیکون P1000
در ادامه، به معرفی 3 مدل برتر این فهرست و به نقاط قوت و ضعف هرکدام خواهیم پرداخت :
نیکون Z6
دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون مدل Z6 به همراه لنز 24-70 میلی متر f/4 S

دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون مدل Z6 به همراه لنز 24-70 میلی متر f/4 S

قیمت : 43,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم

سایز حسگر: فول فریم
رزولوشن: ۲۴.۵ مگاپیکسل
منظره یاب: الکترونیکی
نمایشگر: ۳.۲ اینچی لمسی با قابلیت چرخش
سرعت عکاسی پیاپی: ۱۲ فریم بر ثانیه
رزولوشن فیلم‌برداری: 4K
سطح کاربری: نیمه‌حرفه‌ای/حرفه‌ای
+ رزولوشن بالای منظره یاب

+ عکاسی پیاپی با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه

– تنها پشتیبانی از کارت‌های حافظه XQD

– عمق بافر محدود

تلاش‌های قبلی نیکون برای تولید دوربین میرورلس حرفه‌ای چندان مورد استقبال واقع نشدند؛ اما معرفی آخرین نسل از دوربین‌های سری Z این کمپانی، یعنی نیکون Z6 و Z7 وضعیت را به‌کلی تغییر داد. نیکون Z6 با توجه به قیمتی که دارد، امکانات بسیار خوبی را ارائه داده و از عملکرد سطح بالایی برخوردار است. حسگر این دوربین دارای رزولوشن ۲۴.۵ مگاپیکسل بوده و در کنار آن از یک سیستم فوکوس ۲۷۳ نقطه‌ای استفاده شده است. سرعت عکاسی پیاپی این دوربین برابر با ۱۲ فریم بر ثانیه بوده و طراحی محصول، بسیار خوب و اصولی انجام شده است. منظره یاب الکترونیکی دوربین کیفیت بالایی داشته و استفاده از نمایشگر ۳.۲ اینچی لمسی، کار با دوربین را آسان و لذت‌بخش نموده است.
نیکون Z50
دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون مدل Z50 به همراه لنز 50-16 میلی متر

دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون مدل Z50 به همراه لنز 50-16 میلی متر

قیمت : 0 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
نظر مردم

سایز حسگر: APS-C
رزولوشن: ۲۰.۹ مگاپیکسل
منظره یاب: الکترونیکی
نمایشگر: ۳.۲ اینچی لمسی با قابلیت چرخش
سرعت عکاسی پیاپی: ۱۱ فریم بر ثانیه
رزولوشن فیلم‌برداری: 4K
سطح کاربری: آماتور/نیمه‌حرفه‌ای
+ هندلینگ بسیار خوب

+ منظره یاب باکیفیت

+ ارزش خرید بالا

– درگاه حافظه تکی UHS-I

– انتخاب‌های محدود برای لنز با مانت Z

بازار دوربین‌های بدون آینه میان رده، هیچ‌گاه چنین شلوغ و پررقابت نبوده است. نیکون Z50‌ ابعاد کامپکتی داشته و از گریپ بالایی برخوردار است. باوجوداینکه ابعاد این دوربین نسبت به رقبایش کوچک محسوب نمی‌شود، اما ارگونومی بسیار خوبی داشته و در دست گرفتن آن، احساس خوبی به کاربر می‌دهد. همچنین استفاده از یک جوی‌استیک روی دوربین، امکان انتخاب نقطه فوکوس را، زمانی که در حال استفاده از منظره یاب دوربین هستید آسان می‌نماید.

به‌کارگیری یک پردازشگر تصویر EXPEED 6(در Z7 نیز از همین پردازشگر استفاده شده است) موجب شده تا دوربین عملکرد سریع و روانی داشته باشد. فیلم‌برداری Z6 دارای حداکثر کیفیت 4K بوده و ثبت رنگ‌ها در این دوربین زنده و درعین‌حال بسیار واقعی می‌باشد. عملکرد دوربین در نور کم در حد مطلوب بوده و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت و بااینکه این یک دوربین سرعت‌بالا نیست، اما عملکرد سیستم فوکوس خودکار آن در تشخیص چشم سوژه خوب است.
نیکون Z7
دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون مدل Z7 به همراه لنز 24-70 میلی متر f/4 S

دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون مدل Z7 به همراه لنز 24-70 میلی متر f/4 S

قیمت : 0 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
نظر مردم

سایز حسگر: فول فریم
رزولوشن: ۴۵.۷ مگاپیکسل
منظره یاب: الکترونیکی
نمایشگر: ۳.۲ اینچی لمسی با قابلیت چرخش
سرعت عکاسی پیاپی: ۹ فریم بر ثانیه
رزولوشن فیلم‌برداری: 4K
سطح کاربری: حرفه‌ای
+ رزولوشن بالا

+ لرزشگیر داخلی قدرتمند

ـ درگاه تکی XQD

ـ عمق بافر تقریباً کم

همانند نیکون D850، برگ برنده این دوربین نیز رزولوشن بالا و سرعت عکاسی پیاپی آن می‌باشد. در کنار آن، قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K، این دوربین را مناسب استفاده در طیف وسیعی کرده است. برتری اصلی این دوربین نسبت به D850، استفاده از یک سیستم فوکوس خودکار ۴۹۳ نقطه‌ای در آن است که حدود ۹۰ درصد از محور افقی و عمودی کادر را پوشش می‌دهد. در کنار آن، نیکون Z7 مجهز به یک سیستم لرزشگیر داخلی ۵ محوره است که با هر لنزی که روی این دوربین قرار دهید سازگار است.

گریپ این دوربین بسیار خوب بوده و در دست گرفتن و کار با آن لذت‌بخش می‌باشد. روی نیکون Z7 یک منظره یاب الکترونیکی با رزولوشن ۳.۶۹ میلیون نقطه قرار گرفته که با استفاده از پنل OLED، کیفیت بسیار بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین کیفیت فیلم‌برداری دوربین نیز به لطف رزولوشن بالای آن بسیار خوب می‌باشد، اما نمی‌توان آن را یک دوربین مناسب برای استفاده تخصصی در فیلم‌برداری دانست.

یکی از نکات منفی در مورد دوربین‌های سری Z، تنوع پایین لنزهای موجود برای آن‌ها است. البته در اینجا منظور لنزهای مانت Z هستند که به‌صورت اختصاصی برای این دوربین‌ها طراحی شده‌اند؛ زیرا کاربران همواره امکان استفاده از لنزهای مانت F روی این دوربین‌ها را با استفاده از آداپتور تبدیل خواهند داشت. از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشت استفاده از یک درگاه کارت حافظه روی این دوربین است که تنها از کارت‌های حافظه XQD پشتیبانی می‌کند که این مورد با توجه به سایر ویژگی‌های خوب دوربین، نباید روی تصمیم‌گیری شما تأثیر زیادی بگذارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.