ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

برای اولین بار رقم خورد : تولد یک نوزاد از طریق رحم پیوندی زن مرده

برای اولین بار رقم خورد : تولد یک نوزاد از طریق رحم پیوندی زن مردهبرای نخستین بار یک نوزاد از طریق رحم پیوندی زن مرده ای در برزیل، سالم به دنیا آمد. این عمل پیوند که ده ساعت طول کشید در سال ۲۰۱۶در سائوپائولوی برزیل انجام شد.

پس از این عمل، مادر ۳۲ ساله تحت درمان باروری نیز قرار گرفت. از ۳۹ مورد پیوند رحم که با استفاده از رحم‌‎های اهدایی افراد زنده در این شهر انجام شد، تنها یازده مورد آن نتیجه داد. در میان آنها مادرانی هم بودند که رحم‌شان را به دختران‌شان اهدا کرده بودند.

اما در ۱۰ مورد قبلی که از رحم پیوندی افراد مرده استفاده شده بود، یا ناموفق بود و یا به افتادن بچه منجر شد.
داروهای تجویزشده

در این مورد، چنانکه در مجله پزشکی لانست آمده، اهداکننده زنی چهل و چند ساله صاحب سه فرزند بود که در اثر خونریزی مغزی جان داده بود.

زن دریافت‌کننده رحم نوعی از نارسایی ژنتیکی داشته و بدون رحم به دنیا آمده است. از هر ۴۵۰۰ زن در دنیا یک نفر دچار این سندروم است.

با این حال، تخمدان‌های این زن همچنان فعال بوده است. پزشکان موفق شدند تخمک‌هایی از او بردارند و با اسپرم همسرش بارور کنند و سپس رویان به دست آمده را منجمد کنند.

به این زن همچنین داروهایی داده شد تا سیستم ایمنی بدن او را ضعیف بسازد و در نتیجه بدنش در برابر پذیرش این پیوند مقاومت نکند. برای اولین بار رقم خورد : تولد یک نوزاد از طریق رحم پیوندی زن مرده
"نقطه عطف دانش پزشکی"

شش هفته بعد از پیوند رحم، پریود این زن شروع شد.

هفت ماه پس از آن هم، عمل کاشت تخمک‌های بارورشده انجام شد.

بالاخره در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ پس از یک دوره‌ عادی بارداری، نوزادی دختر با وزن دو و نیم کیلو در بخش سزارین بیمارستان به دنیا آمد.

دکتر دنی ایزنبرگ، از بیمارستان دس‌کلینکاس در سائوپائولو می‌گوید:"نخستین پیوند رحم از اهداکنندگان زنده نقطه‌ای عطف در دانش پزشکی بود که با دسترسی به تجهیزات مورد نیاز پزشکی و اهداکنندگان مناسب، امکان بچه‌دار شدن را برای بسیاری از زنان نابارور فراهم کرد."

"با این حال اما پیدا کردن اهداکننده‌ زنده از محدودیت‌های عمده است، به این دلیل که چنین اهداکنندگانی کمیاب و یا معمولا کسانی مثل اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک واجد شرایط هستند."

دکتر سرجان ساسو، از دانشگاه امپریال کالج لندن نتایج این پیوند را "به شدت هیجان‌انگیز" می‌خواند.

او می‌گوید:"این، امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از جمعیت بالقوه اهداکننده را میسر می‌کند. همچنین هزینه کمتری دارد و از خطرات احتمالی ناشی از جراحی اهداکنندگان زنده نیز جلوگیری می‌شود."
منبع : BBC / نویسنده : جیمز گالاگر خبرنگار بهداشتی و علمی، بی‌بی‌سی نیوز
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.