ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جزئیات سقوط پهپاد فوق پیشرفته آمریکا توسط سپاه منتشر شد

جزئیات سقوط پهپاد فوق پیشرفته آمریکا توسط سپاه منتشر شدجمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به نقض حریم هوایی این کشور از سوی پهپاد آمریکایی خوانده شده اعتراض کرده و همزمان محمدجواد ظریف مدعی شده بقایای این هواپیمای بدون سرنشین در آب‌های ایران پیدا شده است.

عصر پنجشنبه (۲۰ ژوئن - ۳۰ خرداد) در حالی که در واشنگتن کاخ‌سفید شاهد رفت و آمدهای متعددی در ارتباط با سقوط پهپاد این کشور در حوالی تنگه هرمز بود، نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد طی نامه‌ای به آنتونیو گوترش مراتب اعتراض خود از این واقعه را به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد.

در این نامه مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نوشته: "عالی مقام، پیرو دستوری که از دولت کشورم دریافت کردم، این نامه تقدیم می‌شود تا شما را از یک اقدام غیرقانونی و خطرناک دیگری که ارتش آمریکا علیه تمامیت ارضی ایران صورت داده مطلع کنم."

در این نامه، نماینده ایران نوشته: "در حدود ساعت ۱۴ دقیقه بامداد روز ۲۰ ژوئن یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در حالی که کاملا در وضعیت استتار قرار داشت از پایگاهی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاست و بر فراز تنگه هرمز به سوی بندر چابهار در حالی که همه تجهیزات شناسایی خود را خاموش کرده بود پرواز کرد؛ در حالتی که آشکارا مشغول به جاسوسی بود."

آقای تخت روانچی در ادامه نوشته: "این هواپیما در حالی که مشغول بازگشت به سمت غربی تنگه هرمز بود با وجود اخطارهای مکرری که برایش ارسال شد وارد حریم هوایی ایران شد و متعاقبا پدافند دفاعی ایران مطابق ماده ۵۱ قمنشور سازمان ملل متحد آن را هدف قرار داد."

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه مشخصات جغرافیایی ادعایی ایران از نقطه هدف قرار گرفتن این پهپاد هم خبر داده و نوشته: "در ساعت چهار و پنج دقیقه بامداد (۲۰ ژوئن- ۳۰ خرداد) این هواپیما در نقطه جغرافیایی ای۵۷۰۲۲۵ و ان۲۵۵۹۴۳ و در حالی که در حوالی کوه مبارک از توابع بندر جاسک بود" هدف قرار گرفت.

در نامه ایران علاوه بر "محکومیت به شدیدترین نوع ممکن" ادعا شده که این اقدام آمریکا نقض قوانین بین‌المللی و مستقیما در تضاد با ماده ۲ (۴) منشور سازمان ملل است. نماینده ایران همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته این نامه را به عنوان سندی در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دهد و تاکید کرده که جامعه جهانی باید مانع تکرار چنین اقداماتی از سوی آمریکا شود. اقداماتی که آقای تخت‌روانچی نوشته پرسابقه است.

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی ارسال شده که امروز ساعاتی پس از تایید هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی شدید خواستار حداکثر خویشتن‌داری از سوی طرفین شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.